Gå til innhold

Minus 34 kilo på 4 måneder


Gjest på full fart nedover

Anbefalte innlegg

Gjest på full fart nedover

Jeg har nå gått ned 34 kilo på fire måneder. Det å ha gått ned såpass mye er en utrolig rar følelse. Jeg oppdager stadig nye ting på kroppen jeg ikke har sett før. Venter bare på å oppage kragebeina mine. Rart å gå inn i en undertøysbutikk og be om en skik kelig stram bh, dva en som er litt liten, slik at den kan vare i kanswkje to mnd.

Men klager ikke i det hele tatt. Bare en refleksjon at en slik vektnedgang gjør noe med topplokket. Målet er å gå ned ytterligere 20 kg. Skal bli morsomt å se om det skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jøss, det var voldsomt! Er det ikke egentlig litt for rask nedgang, da? Med tanke på at kroppen skal venne seg til det og sånn, og at huden kan finne på å bli slapp eller noe? Jeg vet altså lite om det her, jeg bare lurer. Hvordan har du klart denne voldsomme nedgangen, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hvordan i all verden har du fått til det??????

Godt jobba da.

Håper bare du har hatt et "fornuftig" vekttap, har ikke tro på sultekurer....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Sånn som jeg tolker startinnlegget ditt er trådstarter rimelig overvektig i utgangspunktet, og da er vektnedganger som for "vanlige" mennesker muligens hadde vært både farlige og uforsvarlige, mer normale, rett og slett fordi kroppen holder mer vann, mageinnhold, og at jo tyngre du er, jo flere kcal forbrenner du om dagen. Derfor vil en stor person som har et visst kaloriinntak komme i et større "minus" enn en person som er en del lettere med samme kaloriinntak.

Med tanke på løs hud og slikt vil det komme løs hud ved en vektnedgang på 54 kg, det er ikke til å unngå. Men det er en del man kan gjøre for å bøte på problemene i ettertid, bukplastikk for å få fjernet løs hud på magen etter stor overvekt blir i en del tilfeller dekket av trygdeordninger. Det vet legen din muligens mer om, og jeg vil anbefale deg å be h*n følge deg opp litt under vektnedgangen din hvis vedkommende ikke allerede gjør det, for å sørge for at kroppen tar overgangen pent :)

Lykke til med videre vektnedgang, i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på løs hud og slikt vil det komme løs hud ved en vektnedgang på 54 kg, det er ikke til å unngå.

Nå uttaler du deg altfor skråsikkert her! Jeg har selv gått ned 60 kilo og har overhodet ikke noe løs hud. Mulig jeg har vært heldig, men jeg tror nok ikke det er så eksepsjonellt. Når du uttaler deg om helserelaterte emner synes jeg du bør være utrolig forsiktig før du serverer slike "fakta".

Til ts:

Gratulerer så mye på veien til en bedre helse og forhøyet livskvalitet! Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med et slikt vekttap vil man klinisk være anorektiker (selv om man ikke nødvendigvis lider av spiseforstyrrelsen) og det tærer på muskler. Det er ikke anbefalt, tvert i mot kan det være farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 måneder er jo 16 uker. 37 kilo ned betyr jo at man taper rundt 2,3 kilo i uken. Dersom man har vært hatt en del å ta på, da er ikke det SÅ mye. Det er mye, men ikke nødvendigvis farlig mye.

Men uansett kanskje en god ide å ha et fagmenneske som overser hele prosessen :)

Til ts, det er bare å gratulere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest på full fart nedover

Jo da hele prosessen er nøye overvåket av helsepersonell. Og regner nok med at det må bli litt korrigeringer av overflødig hud. Men ikke før om flere år når vekten er stabil og evt hud er dratt seg sammen. Jeg er snart 40 så det er utenkelig at alt drar seg sammen av seg selv tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_caskr_*

Godt å høre at du er overvåket og i trygge hender, da. Virkelig imponerende. Kan tenke meg at det er en fascinerende følelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...