Gå til innhold

Eggerøre, kan jeg spise det som kvelds?


Gjest Kan jeg

Anbefalte innlegg

Gjest Kan jeg

Er så glad i eggerøre. Kan bare spise det fra asjetten nylaget.. sååå godt.

Kan jeg spise det som kveldsmat uten at jeg legger på meg av det? Eller er det for mye kalorier i det? Steker det jo i smør...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kan jeg
Er så glad i eggerøre. Kan bare spise det fra asjetten nylaget.. sååå godt.

Kan jeg spise det som kveldsmat uten at jeg legger på meg av det? Eller er det for mye kalorier i det? Steker det jo i smør...

Ingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye kalorier eller ikke? I forhold til hva?Det kommer vel litt ann på hva du spiser ellers også, og hvilket aktivitesnivå du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggerøre er ikke så veldig kaloririkt, men det kommer jo an på mengden du spiser. Pr. 100 g egg er det ca 100 kcal og pr. dl ekstra lettmelk 38 kcal. Så blir det litt ekstra kalorier av smøret du har i. Vær litt "gjerrig" på smøret. Det går også fint å steke i olje. Det er sunnere, men har ikke færre kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cyan_*

Dropp smøret, dropp melken, erstatt med vann, inni mikrobølgeovnen et par minutter - vips! Mager eggerøre. Godt er det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går også an å ta ut et par av eggeplommene, men beholde hvitten på egget. Da blir den knall, masse proteiner og mindre fett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så farlig om det er noen kalorier i egg. Det som er viktig er at du ikke får i deg mer energi enn du forbruker i løpet av døgnet, og jo høyere aktivitsnivå, desto mer kan du spise. Jo mer muskler, desto høyere forbrenning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så glad i eggerøre. Kan bare spise det fra asjetten nylaget.. sååå godt.

Kan jeg spise det som kveldsmat uten at jeg legger på meg av det? Eller er det for mye kalorier i det? Steker det jo i smør...

Smør er det litt kalorier i, men dersom du ikke bruker en av de feteste smørsortene er det ikke så ille allikevel.

Et egg inneholder 70 kalorier, så hvorvidt det blir mange kalorier kommer ann på antall egg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting galt med verken egg eller å spise sent.

Det er totalen som teller her, hva du spiser i løpet av hele dagen totalt. Har du spist for mye tidligere på dagen, dropp kveldsmat. Har du spist lite den dagen- spis kveldsmat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...