Melonas Skrevet 8. juni 2008 #1 Skrevet 8. juni 2008 Hei. Jeg har nettopp satt ned en fin klematis (heter noe med Lyon..). Den trenger skygge nederst på "føttene", så da lurer jeg på om det er noen som har tips til en fin staude jeg kan plante i forkant? Blomstene på klematisen blir røde, men det trenger ikke nødvendigvis være noe som blomstrer foran den. På den ene siden står noen store liljer og på den andre en Hosta.
Mrs. K Skrevet 8. juni 2008 #2 Skrevet 8. juni 2008 En akeleie i matchende farge? Akeleiene et tette i bunnen, ganske kjapt oppe om våren og enkle å holde styr på.
Melonas Skrevet 8. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. juni 2008 Akeleier er kjempe fine. Har fire forskjellige litt spredt rundt i hagen. Tenkte på å samle de på et sted, så kanskje det blir foran klematisen?? Godt forslag! Blomstrer akeleiene mer enn en gang hvis jeg kniper av visne blomster? Skal man ta bort visne blomster på klematisen?Noen som vet??
Mrs. K Skrevet 8. juni 2008 #4 Skrevet 8. juni 2008 (endret) Akeleien kniper du bare. Den blomstrer villig. Du kan la et par frøstande stå og så frøene andre plasser du vil ha akeleier. Klematis vet jeg ikke så mye om egentlig. Den skal jo beskjæres, men det finner du sikkert selv noe om. Endret 8. juni 2008 av Trille
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå