Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Etter mange dager i solen har jeg sett at jeg har fått et slags utslett flere steder på kroppen, spesielt på lår og legger. Det ser ut som mange små stikk tett i tett, men det er ikke spesielt rødt, men mer hudfarget... Og så klør det noe j....! Er dette soleksem mon tro? Jeg har aldri hatt noe slikt før, og så lurer jeg på om det kan ha sammenheng med at jeg har tatt kroppspeeling hos hudpleier. Kanskje huden har blitt mer utsatt i solen av den grunn.

Noen som vet hva som hjelper for å lindre kløen og bli kvitt utslettet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_sanna_*
Skrevet
Etter mange dager i solen har jeg sett at jeg har fått et slags utslett flere steder på kroppen, spesielt på lår og legger. Det ser ut som mange små stikk tett i tett, men det er ikke spesielt rødt, men mer hudfarget... Og så klør det noe j....! Er dette soleksem mon tro? Jeg har aldri hatt noe slikt før, og så lurer jeg på om det kan ha sammenheng med at jeg har tatt kroppspeeling hos hudpleier. Kanskje huden har blitt mer utsatt i solen av den grunn.

Noen som vet hva som hjelper for å lindre kløen og bli kvitt utslettet?

Hei.

Det høres ut som soleksem ja, har fått det hele kroppen selv pga. finværet de siste dagene.

det går over av seg selv etter noen dagen uten sol. Kan hjelpe med after sun krem som du smører på, eller kanskje aloe vera (har ikke prøvd det selv)

Ellers så er det viktig at du smører deg med høy faktor når du er ute i sol slik at det ikke blir verre.

Skrevet

Jupp. Høres kjent ut, ja. Jeg fikk det for første gang i år. Ikke så festlig, men det går over.

Skrevet

Takker for svar! Fikk hydrokortison på apoteket i dag, det skulle hjelpe sa de. Så nå får vi se :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...