Helen Skrevet 10. juni 2008 #21 Skrevet 10. juni 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Gjest Screemy Skrevet 10. juni 2008 #22 Skrevet 10. juni 2008 (endret) Trådstarter, dersom moren er mye ute av gangen og du blir bekymret så.... Du kan enten kjøpe laktoseredusert melk i butikken, eller du kan gi den morsmelkerstatning i dyrebutikken. Morsmelkerstatning kan du også lage selv: 8 dl H-melk 2 dl kremfløte 1/2 ss tran 1 eggeplomme 1 ss beinmel (fås på apotek) Endret 11. juni 2008 av Helen
Skrika89 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #23 Skrevet 10. juni 2008 (endret) Trådstarter, dersom moren er mye ute av gangen og du blir bekymret så.... Du kan enten kjøpe laktoseredusert melk i butikken, eller du kan gi den morsmelkerstatning i dyrebutikken. Morsmelkerstatning kan du også lage selv: 8 dl H-melk 2 dl kremfløte 1/2 ss tran 1 eggeplomme 1 ss beinmel (fås på apotek) Tusen takk for det, denne skal jeg jeg skrive ut så jeg har den:) Endret 11. juni 2008 av Helen
Gjest Screemy Skrevet 10. juni 2008 #24 Skrevet 10. juni 2008 (endret) Tusen takk for det, denne skal jeg jeg skrive ut så jeg har den:) Så fin fint, og lykke til masse, masse! Du er en sann dyrevenn du - ikke bry deg om uerfarne folk som skriver negativt..... PS!Jeg la til noe i innlegget mitt før du siterte Jeg har jobbet med dyr i snart 12 år Endret 10. juni 2008 av Screemy
Skrika89 Skrevet 10. juni 2008 Forfatter #25 Skrevet 10. juni 2008 Så fin fint, og lykke til masse, masse! Du er en sann dyrevenn du - ikke bry deg om uerfarne folk som skriver negativt..... PS!Jeg la til noe i innlegget mitt før du siterte Jeg har jobbet med dyr i snart 12 år Tusen tusen takk for fine ord, det varmet langt inn i hjerterota. Ja jeg er ordentlig glad i dyrene mine, ville ikke gjort de noe som helst vondt for alt i hele verden.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #26 Skrevet 11. juni 2008 (endret) Trådstarter, dersom moren er mye ute av gangen og du blir bekymret så.... Du kan enten kjøpe laktoseredusert melk i butikken, eller du kan gi den morsmelkerstatning i dyrebutikken. Morsmelkerstatning kan du også lage selv: 8 dl H-melk 2 dl kremfløte 1/2 ss tran 1 eggeplomme 1 ss beinmel (fås på apotek) Er det ikke sånn at katter ikke skal ha vanlig melk da? Endret 11. juni 2008 av Helen
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #27 Skrevet 11. juni 2008 Er det ikke sånn at katter ikke skal ha vanlig melk da? Kattunger kan få morsmelkserstatning, men ikke ku melk.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #28 Skrevet 11. juni 2008 Kattunger kan få morsmelkserstatning, men ikke ku melk. Jeg mener, ikke kumelk som ikke er utblandet med noe annet.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #29 Skrevet 11. juni 2008 (endret) Så skulle det også vært slik at alle som lar kattene sine få unger,i det minste skulle vite hva man kan gi til erstatning om kattemor mister melken sin,og hatt det stående i tilfellet! Regner med at dette er ts sin katt,og ikke en hun låner. Tviler ikke på at du elsker kattene dine ts,men du burde lære mere om dem,og det gjelder flere.Det er lov å si det etter å ha lest her oppå allle andre skrekkhistorier man hører. Godt ment fra meg-for alle katters del. Endret 11. juni 2008 av Helen
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #30 Skrevet 11. juni 2008 Heller en katteeier som spør enn en som ikke spør. Jeg har katter, har hatt katter alle mine år. Men hadde ikke epiling på dette, kanskje rett og slett fordi jeg har kun hatt hannkatter.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #31 Skrevet 11. juni 2008 (endret) Heller en katteeier som spør enn en som ikke spør. Jeg har katter, har hatt katter alle mine år. Men hadde ikke epiling på dette, kanskje rett og slett fordi jeg har kun hatt hannkatter. Ja det er stor forskjell på å anskaffe seg ei ho-katte enn enn han. Endret 11. juni 2008 av Helen
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #32 Skrevet 11. juni 2008 (endret) Trådstarter, dersom moren er mye ute av gangen og du blir bekymret så.... Du kan enten kjøpe laktoseredusert melk i butikken, eller du kan gi den morsmelkerstatning i dyrebutikken. Morsmelkerstatning kan du også lage selv: 8 dl H-melk 2 dl kremfløte 1/2 ss tran 1 eggeplomme 1 ss beinmel (fås på apotek) Og du burde fått slettet denne oppskriften-det er ikke bra for en liten kattemage! Endret 11. juni 2008 av Helen
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #33 Skrevet 11. juni 2008 Men jeg syntes fortsatt det er for drøyt å si at nei jeg skal skaffe kattene mine skikkelige eiere kun pga dette tilfellet. Med tanke på hvor mange katteeiere som gir blanke f*** i katten sin, så er det bedre med en som i det minste tar ansvar for katten sin. Og som nevnt før, det verste som kan skje er at kattemoren hadde blitt levert og så sent tilbake igjen ettersom dyrlegen ser at katten har fått unger. Og man burde ikke gi bort kattunger, men kastrere/vaksinere de og selge de for en viss sum. I det minste inngå kontrakt som sier at nye eier skal kastrere katten når den blir kjønnsmoden. Selv om det er huskatter, det er nemlig de som trenger det mest.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #34 Skrevet 11. juni 2008 Men jeg syntes fortsatt det er for drøyt å si at nei jeg skal skaffe kattene mine skikkelige eiere kun pga dette tilfellet. Med tanke på hvor mange katteeiere som gir blanke f*** i katten sin, så er det bedre med en som i det minste tar ansvar for katten sin. Og som nevnt før, det verste som kan skje er at kattemoren hadde blitt levert og så sent tilbake igjen ettersom dyrlegen ser at katten har fått unger. Og man burde ikke gi bort kattunger, men kastrere/vaksinere de og selge de for en viss sum. I det minste inngå kontrakt som sier at nye eier skal kastrere katten når den blir kjønnsmoden. Selv om det er huskatter, det er nemlig de som trenger det mest. Jeg har alltid vært forsiktig med hvem jeg selger kattene mine til,og vil være ekstra forsiktig nå.
Gjest Skrevet 11. juni 2008 #35 Skrevet 11. juni 2008 Jeg har alltid vært forsiktig med hvem jeg selger kattene mine til,og vil være ekstra forsiktig nå. Da er du hvertfall en. Men selv de besteste katteeiere kan være de dårlige. Flere ganger hvor skikkelig familier har tat til seg katter og virket som de beste, men så kommer sommer, og de slipper katten ut, gjerne også ukastrert. Uansett hvor bra man passer på så vil det aldri bli noe system på huskatter. Rasekatter er mye lettere, for der er det regler, kontrakter og lover, mens hos huskatter er det fritt fram. Har man gitt fra seg katen (og ikke har noen kontrakt) kan de gjøre hva de vil. Og det er dessverre veldig mange som sier ting hos dem som gir de fra seg rett og slett for at de vil slippe mas og helst komme hjem fortest mulig.
Gjest katteeier mot min vilje! Skrevet 11. juni 2008 #36 Skrevet 11. juni 2008 Hvem her er det som har høyskoleutdanning i faget katt før de skaffer seg en!? (Det skulle det selvfølhelig vært!) Man skaffer seg en katt og høster erfaring etterhvert. Jeg er helt sikker på at det er slik med de fleste! Heldigvis for oss uskolerte katte-eiere så finnes det dyrleger! Jeg har barn også men min medisinke utdannels er veldig dårlig. Jeg føler meg ikke som noen dårlig forelder for det!
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #37 Skrevet 11. juni 2008 Heldigvis for oss uskolerte katte-eiere så finnes det dyrleger! Jeg har barn også men min medisinke utdannels er veldig dårlig. Jeg føler meg ikke som noen dårlig forelder for det! Godt sagt. Selvom jeg mener at man bør sette seg inni dyrehold før man skaffer seg dyr.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #38 Skrevet 11. juni 2008 Hvem her er det som har høyskoleutdanning i faget katt før de skaffer seg en!? (Det skulle det selvfølhelig vært!) Man skaffer seg en katt og høster erfaring etterhvert. Jeg er helt sikker på at det er slik med de fleste! Heldigvis for oss uskolerte katte-eiere så finnes det dyrleger! Jeg har barn også men min medisinke utdannels er veldig dårlig. Jeg føler meg ikke som noen dårlig forelder for det! ? Snakker om å overdrive.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #39 Skrevet 11. juni 2008 Hvem her er det som har høyskoleutdanning i faget katt før de skaffer seg en!? (Det skulle det selvfølhelig vært!) Man skaffer seg en katt og høster erfaring etterhvert. Jeg er helt sikker på at det er slik med de fleste! Heldigvis for oss uskolerte katte-eiere så finnes det dyrleger! Jeg har barn også men min medisinke utdannels er veldig dårlig. Jeg føler meg ikke som noen dårlig forelder for det! Dette var en dårlig sammenlikning. Håper for gudsskyld det ikke er slik at de fleste skaffer seg en katt uten å vite noe om det. Men sitter man med en slik tankegang,og tror denne dyrearteni kke er verd bedre,burde man heller la være å ta det til seg. Men det jo flere eksempler på at dette faktisk er tilfelle-etter å ha lest i denne tråden. Og det værste av alt er at enkelte istedet for å skamme seg over feil de gjør-fyrer seg opp til dem som vet litt mer om katter-det er en meget ufin måte å reagere på.
Helen Skrevet 11. juni 2008 #40 Skrevet 11. juni 2008 Tråden er ryddet iht. Kvinneguidens regler. Helen - mod.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå