Gå til innhold

Hvordan unngå røde prikker ved barbering


Yoshi

Anbefalte innlegg

Sommertiden er her, og bikinilinjen må holdes i sjakk.

Men jeg får alltid sånne små røde prikker dagen etter at jeg fjerner hårene. De klør også.

Jeg har prøvd både barbering og hårfjerningskrem uten at jeg merker noen stor forskjell.

Kan de unngås? Og isåfall hvordan? Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Smør deg inn med HTH, den hvite flasken med lyse blå kork på. Den fungerer helt fantastisk på meg hvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd voks eller epilator? Vondt, men mindre irritasjon for huden ettersom du ikke trenger å gjøre det så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en sånn blågrønn rensegele (med alkohol) som egentlig er til rengjøring av sexleketøy og sånt. Smører det på bena etter barbering/epilering. Fungerer som en drøm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HTH skal jeg huske. synes det er kjedelig å kjøpe bare en slik flaske med dildorens på nettet. Når det kommer frakt i tillegg vil jeg helst kjøpe mer i samme slengen.

Litt for sjenert til å gå i butikkene.

Hvordan fungerer epilatorer? Gjør det vondt? Hvor lenge varer det?

Har prøvd voks på beina, og var ikke fornøyd med resultatet. Mange hår som ikke ble tatt, og det varte bare en uke. Ble for mye smerte i forhold til resultat. Og da tror jeg det gjør mye vondere med voks ved bikinilinjen. Auch.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Oxford
Jeg har kjøpt en sånn blågrønn rensegele (med alkohol) som egentlig er til rengjøring av sexleketøy og sånt. Smører det på bena etter barbering/epilering. Fungerer som en drøm :)

Jeg har også den geleen, men på meg fungerer den dessverre ikke. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også prøvd den rensegeleen, uten effekt. Jeg smører meg faktisk inn med barrierekrem, det fungerer hvertfall på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Bruk barbermaskin, ikke høvel. Det irriterer huden mindre. Pass på at huden er ren og tørr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også slitt litt med røde prikker og har prøvd 2 slike alkoholgel'er, både unirens fra kondomeriet og Invit hygiene fra som du får på erotikknett, den siste har vært den beste. Jeg fikk allikevel ikke helt bukt med problemet, så nå har jeg lagt høvelen på hylla og investert i en epilator. Litt smertefullt de første gangene, men holder mye lenger, og håret som vokser ut igjen stikker ikke like mye som 2-dagershåret fra barbering..

Har ellers hørt at å barbere med babyolje i stedet for barberskum skal være bra..

Edit: Skriveleifer

Endret av huderre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fungerer epilatorer? Gjør det vondt? Hvor lenge varer det?

Har prøvd voks på beina, og var ikke fornøyd med resultatet. Mange hår som ikke ble tatt, og det varte bare en uke. Ble for mye smerte i forhold til resultat. Og da tror jeg det gjør mye vondere med voks ved bikinilinjen. Auch.

Min erfaring er at både voks og epilator fungerer bedre på bikinilinjen enn på leggene, ettersom håret er grovere. Det har også mye med teknikk å gjøre, jeg fikk det ikke helt til de første gangene og var ganske skuffet over resultatet, men det ble bedre etter hvert. Mindre vondt også. Nå har jeg epilert nesten alt der nede faktisk... Jeg er tøff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Min erfaring er at både voks og epilator fungerer bedre på bikinilinjen enn på leggene, ettersom håret er grovere. Det har også mye med teknikk å gjøre, jeg fikk det ikke helt til de første gangene og var ganske skuffet over resultatet, men det ble bedre etter hvert. Mindre vondt også. Nå har jeg epilert nesten alt der nede faktisk... Jeg er tøff!

Hvilket produkt bruker du? Jeg får det gjort i salong, men det koster jo en del, så det hadde vært greit å fått det til hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksen jeg brukte var Sessu, men nå bruker jeg stort sett bare epilator (Braun Silk Epil Xelle). Mindre søl, men det tar ganske lang tid, da. Jeg anbefaler dessuten at man epilerer med hårene, ikke mot, på bikinilinjen. Da gjør det litt mindre vondt, og man har mer kontroll på hvor mye hår som nappes av gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Voksen jeg brukte var Sessu, men nå bruker jeg stort sett bare epilator (Braun Silk Epil Xelle). Mindre søl, men det tar ganske lang tid, da. Jeg anbefaler dessuten at man epilerer med hårene, ikke mot, på bikinilinjen. Da gjør det litt mindre vondt, og man har mer kontroll på hvor mye hår som nappes av gangen.

Grøss. Jeg hadde en epilator for 10-15 år siden. Husker med gru den ekle durelyden og jeg som spant meg.

Vet ikke om jeg klarer det jeg altså. Men kanskje teknologien har gått videre og det ikke er så jævlig lenger? *håpe*

Hvor lange må/bør hårene være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: En 10-15 år gammel epilator kan overhodet ikke sammenlignes med dagens. Jeg prøvde en som er "gammel" etter min standard (4-5 år), og den er elendig sammenlignet med den jeg har nå. Mange pinsetter (minst 40) er viktig!

Hårene kan være kortere enn ved voksing, men det avhenger også litt av tykkelsen på håret. På bikinilinjen kan jeg epilere nesten med en gang hårene titter ut igjen, faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:ler: En 10-15 år gammel epilator kan overhodet ikke sammenlignes med dagens. Jeg prøvde en som er "gammel" etter min standard (4-5 år), og den er elendig sammenlignet med den jeg har nå. Mange pinsetter (minst 40) er viktig!

Hårene kan være kortere enn ved voksing, men det avhenger også litt av tykkelsen på håret. På bikinilinjen kan jeg epilere nesten med en gang hårene titter ut igjen, faktisk.

Ok, tror jeg må vurdere en sånn en. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

synes det er kjedelig å kjøpe bare en slik flaske med dildorens på nettet. Når det kommer frakt i tillegg vil jeg helst kjøpe mer i samme slengen.

Litt for sjenert til å gå i butikkene.

Hei!

Unirens (kondomeriets dildorens) fås kjøpt på vita..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Kim_*

Som mann har jeg mye erfaring med barbering, dog hovedsakelig i ansiktet :)

Det mange kvinner gjør feil ar at de tørr barberer.

Gjør bareberingen i dusjen, sørg for at området som skal barberes blir skikkelig vått, bruk en god barberingskrem, jeg liker bodyshop sin veldig bra, jeg bruker også barberkost da den får gnidd inn skummet bedre. Sørg så for å bruke en skarp høvel og for gudsskyld IKKE bruk engangshøvler!

barber med hårene, ønsker du et enda smoothere resultat så påfør med barberskum og gjenta.

skyll så bort alt hår og barberskum, tørk og smør inn med parfymerfri lotion.

Det er slik jeg barberer meg i ansiktet og andre steder :)

jeg hjelper ofte dama med barberingen av musa da det ikke er så lett å komme til overalt :mrgreen:

hun får heller ingen prikker, nupper eller inngrodde hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjøpte en epilator for ett år siden. den har blitt liggende. jeg har lav smerte terskel. jeg greide det ikke pga smertene. uutholdelige! finnes det ingen andre råd? jeg greide heller ikke voksing. jeg lå på behandlingsrommet, hylte som en stukket gris og gråt og lovet meg selv at dette skal jeg ikke gjøre igjen :( noen som har det som meg og likevel har ett god råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest prikk
Hei!

Unirens (kondomeriets dildorens) fås kjøpt på vita..

Den kjøpte jeg også på Vita for et par uker siden. Halleluja! Så godt som "prikkfri" nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...