Gjest Utlogget Skrevet 7. juni 2008 #1 Skrevet 7. juni 2008 Er det noen av dere som har forsøkt tankefeltterapi som behandling mot angst??
birma Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Jeg har ikke forsøkt det på meg selv, men har utført det på bl.annet min mor - da mot høydeskrekk og tallskrekk (litt komplisert den der), og på ei venninne som hadde skrekk for ederkopper. Fungerte kjempe fint. Fordelen med tft er at det ikke er farlig på noen måte. Der finnes ingen bivirkninger
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 Ja, jeg gikk til psykolog og fikk behandling mot angst. Han kalte det angst, jeg kaller det sjalusi.. Vet ikke om det var det som gjorde det, men er mye bedre nå.. Var bare der et par gangerm resten gjorde jeg selv.
birma Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Ja, jeg gikk til psykolog og fikk behandling mot angst. Han kalte det angst, jeg kaller det sjalusi.. Vet ikke om det var det som gjorde det, men er mye bedre nå.. Var bare der et par gangerm resten gjorde jeg selv. En psykolog som driver med tankefelt terapi? Wow - kan du sende meg en pm på hvem dette var?
Gjest TS utlogget Skrevet 8. juni 2008 #5 Skrevet 8. juni 2008 Jeg var hos psykologen min på fredag, og forsøkte da med tft. Syntes det var litt merkelig i starten, men jeg føler meg da vitterlig litt bedre! Hadde vansker med å konsentrere meg i starten, men det gikk bedre etterhvert. Hvis jeg skal gjøre det hjemme, skal jeg da bare trykke på de samme punktene? Noen som vet det?
angeleyes Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 Hvis du skal gjøre det hjemme skal du trykke på de samme punktene ja. Få psykologen din til å vise deg noen "øvelser" du kan gjøre hjemme. Du får mer ut av tft, jo oftere du bruker det.
Gjest TS Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 OK, jeg husker punktene, så da skal jeg jammen prøve å få gjort dette jevnlig. Spennende med alternative metoder synes jeg!
Zzyzx Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Spesielt metoder der man må betale hundretusenvis med kroner til en eller annen tulling for å få kurs i det. Og hvis en psykolog hadde utført tft på ramme alvor så hadde jeg gjort ganske mye for å få fratatt ham driftsavtalen. Hvis han har, altså. Noe jeg tviler sterkt på.
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #9 Skrevet 9. juni 2008 Hva er tankefeltterapi? Og er det noen plass man kan lære det fort og gratis?? Kanskje litt vel optimistisk det siste der ja, men hvertfall, hva er det?
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #10 Skrevet 9. juni 2008 Hva er tankefeltterapi? Og er det noen plass man kan lære det fort og gratis?? Kanskje litt vel optimistisk det siste der ja, men hvertfall, hva er det? http://www.tftnorge.no/ Foreksempel. Har ikke vært borti det egentlig, så jeg bare googlet litt.
Gjest Rolf Marvin Bøe Lindgren Skrevet 9. juni 2008 #11 Skrevet 9. juni 2008 Her er litt om tankefeltterapi: http://www.skepsis.no/alternativ_behandlin...feltterapi.html
Gjest Gjest Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Her er litt om tankefeltterapi: http://www.skepsis.no/alternativ_behandlin...feltterapi.html Artig måte å få blest om din egen artikkel på
Gjest Rolf Marvin Bøe Lindgren Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Hva er tankefeltterapi? Og er det noen plass man kan lære det fort og gratis?? Kanskje litt vel optimistisk det siste der ja, men hvertfall, hva er det?De supreste kursene koster $100 000, på den annen side spiller det ingen rolle hvor du trykker, så det er egentlig bare å sette i gang.
Gjest Rolf Marvin Bøe Lindgren Skrevet 9. juni 2008 #14 Skrevet 9. juni 2008 Artig måte å få blest om din egen artikkel på Jøss, ja, jeg kunne heller skrevet den om igjen, men jeg synes ikke noe om å finne opp hjulet på nytt.
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #15 Skrevet 11. juni 2008 Spennende link over. Har en jeg også: tankefeltterapi spennende å lese om. Jeg anbefaler å lese litt om flere behandlingsmetoder, TFT, samtaleterapi, psykologi etc er jo basert på mye av det samme. ved å lese om flere metoder kan man få et bedre overblikk av hva ting dreier seg om. TFT er jo ikke akkurat "bare" banking på kroppen..
Gjest Gjest Skrevet 11. juni 2008 #16 Skrevet 11. juni 2008 å tro at ting ikke funker er det samme som å gi opp det. Man må jo for svarte forstå at uansett problem eller situasjon, er det man selv som må fikse opp i det. Psykologer TFT-terapeuter etc kan jo ikke leve livet ditt. De kan gi deg tips eller trigge kropp og tanke til å tenke og handle annerledes! Det er UANSETT den som har et problem som må løse det! terapi kan vel heller kalles råd og tips.
Gjest Rolf Marvin Bøe Lindgren Skrevet 12. juni 2008 #17 Skrevet 12. juni 2008 Spennende link over. Har en jeg også: tankefeltterapi spennende å lese om. Jeg anbefaler å lese litt om flere behandlingsmetoder, TFT, samtaleterapi, psykologi etc er jo basert på mye av det samme. ved å lese om flere metoder kan man få et bedre overblikk av hva ting dreier seg om.Hva mener du er forskjellen mellom psykologi og samtaleterapi? TFT er jo ikke akkurat "bare" banking på kroppen..Det er akkurat det det er. Dvs. det er banking på vilkårlige steder på kroppen og placebo.
ammarylliss Skrevet 13. juni 2008 #18 Skrevet 13. juni 2008 Hei, Jeg har prøvd EFT (Emotional Freedom Technique) med stort hell. Det er gratis og kan brukes av alle og enhver. Det er laget etter samme kilde som TFT. Finnes masse snutter på You Tube med folk som underviser i EFT som man kan gjøre etter, dessuten mange interessante foredrag filmet om div. temaer for å forstå metoden. Jeg fikk mye ut av å se på Robert Smith som har utviklet Faster EFT, han underviser på en superforståelig måte hvordan dette virker. Det er bare til å skrive EFT når du er inne på You Tube, så kommer masse filmer opp. Verdt å prøve. Og gratis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå