Gå til innhold

Nurket's Dagbok


Gjest *nurket*

Anbefalte innlegg

Gjest *nurket*

Hei alle sammen,

Fikk lyst til å henge med alle dere andre her inne, og skrive en liten dagbok.

Jeg er ei jente på snart 27 år, og fikk en nydelig datter i August 2002. Jeg og Pappan har diskutert flere barn, men sjokket meldte seg likevel når jeg tok en test for 2 uker siden. Den var POSTIV :hoppe:

Er selvsagt overlykkelig for dette. :P Jenta vår får en liten søster eller bror å leke med. Jeg savnet det stort når jeg var liten, mine søstre er alle 8 år yngre enn meg, og da passet jeg bedre som barnevakt.

Er nå 6 + 1 og venter spent på første kontroll, og første UL. Denne gangen skal vi vite kjønn på forhånd. Hvis de klarer å se det da. Vesla vår "nektet" å avsløre det før hun så dagens lys :D

Jeg føler meg i bra form, ingen store symptomer ennå bortsett fra IKM. Var heldig sist svangerskap også, så vi får håpe på det denne gangen også.

Klemmer

Mamma til Emilie og *nurket*

:engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Gratulerer med positiv graviditetstest og velkommen som dagbokskriver.

Har skrevet dagbok siden 12 januar og er blitt ganske "avhengig" av disse sidene etterhvert... :oops:

Gleder meg til å bli bedre kjent med deg.

Spennende å følge med hverandre fremover.

Velkomstklem fra Maya30 :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen som dagbokskriver og GRATULERER med graviditeten!

Her er det mange fine jenter som kan støtte, glede eller oppmuntre deg, eller bare snoke litt i boka di... :wink:

Veldig greit å ha noen å dele tankene sine med!

Lillen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest *nurket*

Hei,

Da har jeg fullgått 8 uker, og føler meg i topp form. Merker ingen spesielle graviditetstegn, akkurat som forrige gang. Bortsett fra fraværende mens og trøtthet er alt vanlig. :hoppe:

Ble litt skuffet når jeg var hos legen til første kontroll for en uke siden. For det første er det ingen jordmor lokalt, og legene er jo så stresset at de omtrent kaster deg inn og ut på 5 minutter. Vurderer å oppsøke jordmor i nabokommunen istedet.

I tillegg måtte jeg betale egenandel for blodprøvene som måtte tas. Det måtte jeg da ikke sist svangerskap :forvirra: Skulle jo tro at dette også gikk under gratis svangerskapskontroll. Hvertfall når det er vesentlig for barnets helse og velvære. Skal nå undersøke det nærmere uansett. :blunke:

Har allerede begynt å tenke på navn. Men som pappan sier jeg fikk velge forrige gang... Tror nok at jeg kommer til å ha et ord med i lage likevel jeg da :roll: Gleder meg allerede til UL i august. Guud så lenge å vente. Har såå lyst til å vite kjønnet denne gangen. Ikke for at man kan være 100% sikker. Pappan har lyst på en liten "prinsesse" til :hjerte:

Vel, det var en liten oppdatering.

Titter snart innom igjen. Kanskje jeg blir Superbruker etterhvert jeg også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gratulerer med kommende lite nurk! :) Blir vel kanskje en liten prinsesse! 8)

Hilsen fra Ingvild :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest *nurket*

I dag hadde jeg min første jordmor time. Og det gikk kjempe flott :D KJEMPE koselig dame som tok seg tid til å prate, i motsetning til legen min (som stresser veldig...).

Vi tok sjansen på å prøve å finne hjertelyden til det lille nurket der inne. Og jammen klarte hun det ikke på første forsøk :ler: 144 raske slag i minuttet.

Jeg hadde gått ned 1 kg, men det gjorde ingenting. Fundusmålet var som det skulle, 12 cm. Det går nok bare oppover nå. Har ennå ikke antydning til mage, men håper den kommer i løpet av noen uker.

Ellers er formen på topp. Kom akkurat hjem fra en uke på Gran Canaria. Borte bra, men hjemme aller best :wink: Passerer de hellige 12 uker på søndag, så nå føler jeg meg tryggere på å fortelle venner (familien har visst det siden positiv test).

Klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm :oops: ser at jeg ikke har ønsket deg velkommen...

VELKOMMEN!!

Høres ut som om du har vært like heldig med jordmor som meg- er ikke det flott med en dame som virkelig passer til jobben sin, spesielt i disse tilfellene hvor hun har med oss gravide å gjøre. Og det å ta seg tid til oss og lytte og svare er jo alfa og omega!!

Ønsker deg et fortsatt flott svangeskap, håper du slipper noen plager, og siden du passerer 12. uke på søndag er det jo ikke stor sjanse for at kvalmen skal komme å ta deg, slik den har gjort med mange av oss andre... :wink:

Kommer til å følge deg, vi er jo ganske så likt..

Ha en god helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...