Gå til innhold

Bardufoss


Gjest Gjest_sommer_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_sommer_*

Skal til Bardufoss i sommer. Hva skjer der? Noen som har noe tips om hva jeg bør få med meg av severdigheter/festivaler eller annet som skjer?

Skal ha med meg hunden min så gjerne kom med forslag til aktiviteter der han kan være med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Når er det du skal dit? Jeg regner med du har bil? For i selve Bardufoss er det vel ikke all verden å ta seg til, men med bil kommer du lett til mange opplevelser.

- Du bør ta deg en tur innom Polar Zoo, men da må hunden vente et annet sted. Dyrene her har store innhegninger i naturlig terreng, så dette er en park som i størst mulig grad har tatt hensyn til dyrenes behov framfor gjestenes. Men dersom du kommer til foringstida kl. 14 får du sett alle dyrene på nært hold.

- Skisesongen er over, men man kan likevel nyte en tur til Målselv Fjellandsby. Fra kaféen på toppen får man en fantastisk utsikt. Kaféen er åpen i sommer også. Og du kan jo spørre om det er lov å bruke terassen etter stengetid også. For der hadde det nok vært fint å sitte og nyte midnattssola. Eventuelt finn deg en plass i terrenget i nærheten. Hunden kan være med.

- Målselvfossen er verdt å se, har jeg hørt. Men må innrømme jeg ikke har vært der selv, så det må du forhøre deg om hos andre.

Er du villig til å kjøre litt lenger er det flere ting du bør prøve å få med deg:

- Selvsagt et besøk i Tromsø. Med tur opp fjellheisa for å gå tur på fjellet med utsikt over Tromsø. Hunden kan være med.

- Urfolksfestivalen Riddu Riddu 9.-13. juli i Kåfjord kommune i Nord-Troms.

- Buktafestivalen i Tromsø 17. - 19. juli.

- Karlsøyfestivalen 29. juli - 3. august. En helt særegen festival der det ikke er så nøye om du har hørt om festivalbandene før (bandnavnene er store for dem som tilhører sjangeren, men jeg personlig har aldri hørt om de fleste). Det som gjør Karlsøya bra er stemningen. Her er det peace and love, hippier, urbane tenåringer, turfolk i anorakk og eldre damer i flagrende gevanter i skjønn forening. Øya er lita, det finnes kun en vei der, så bil er liten vits å ta med. Folk overnatter i telt (er ikke så lett å dra fra øya på impuls, så her blir man en stor lykkelig familie ;) ), eller de leier seg rom på f.eks. gamle, vakre Prestegården som ligger rett ved festivalområdet. Man kan kommer seg dit med båt fra Tromsø, eller buss/ferge. Hunden kan være med.

- Døgnvillfestivalen i Tromsø 29.-30. august. (Ikke akkurat i sommer, men kommer jo an på når du kommer)

Pluss masse mer som sikkert andre kan bidra med her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selve Bardufoss er ikke stedet for å feriere i seg selv. Men det byr på mange muligheter med hensyn til friluftsliv og turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe særlig å ta seg til i Bardufoss. Lite sted og ingenting som skjer. Håper du har bil og kan kjøre litt rundt.

Støtter forslaget om å kjøre til Tromsø jeg. Kjempefin by. Men det er ca. 2 timers kjøretur fra Bardufoss til Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...