Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Kjøpepupper, hvilke typer finnes, silikon o saltvann? Hvor mange har vært fornøyd? Hvor mange har hatt problemer? Har lest noe om at det kan dannes en hard kapsel, hvor vanlig er det? Hilsen strl A som drømmer om B
Saeria Skrevet 7. juni 2008 #2 Skrevet 7. juni 2008 Registrerer du deg kan du delta i Cee cees dagbok her på forumet. Der møtes jenter som har eller skal ta brystforstørrelse. Du finner masse infor der, og mange personlige erfaringer. Ellers kan jeg anbefale deg å lese på www.justbrestimplants.com Av implantater som brukes i norge finnes cohesive gel (gummibjørnimplantat), silikon og saltvann. Alle får til en viss grad kapseldannelse. Det er kroppens måte å forsvare seg mot fremmedlegemer. Noen får imidlertid en sterkere grad av kapsling rundt implantatet. Det kan føre til hard pupp, og i verste fall til et misformet bryst, noe som gjør at en operasjon er nødvendig. Enten for å fjerne kapslingen eller ta implantatet ut. Dette skjer ikke ofte da.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2008 #3 Skrevet 7. juni 2008 http://www.paulkienitz.net/no-implants.html Det er mange her som er direkte rare og rene personlige meninger, men ang risikoene så er han desverre ikke så på bærtur.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2008 #4 Skrevet 7. juni 2008 Registrerer du deg kan du delta i Cee cees dagbok her på forumet. Der møtes jenter som har eller skal ta brystforstørrelse. Du finner masse infor der, og mange personlige erfaringer. Ellers kan jeg anbefale deg å lese på www.justbrestimplants.com Av implantater som brukes i norge finnes cohesive gel (gummibjørnimplantat), silikon og saltvann. Alle får til en viss grad kapseldannelse. Det er kroppens måte å forsvare seg mot fremmedlegemer. Noen får imidlertid en sterkere grad av kapsling rundt implantatet. Det kan føre til hard pupp, og i verste fall til et misformet bryst, noe som gjør at en operasjon er nødvendig. Enten for å fjerne kapslingen eller ta implantatet ut. Dette skjer ikke ofte da. CeeCees dagbok er for folk som allerede har bestemt seg og er et dårlig tips å gi til jenter som spør slike spørsmål som dette da denne dagboken er mer eller mindre en ren oppmuntring og "opphisselses"-tråd for silikoninlegg. (opphisselse: ikke seksuelt ment) Greit nok at de skriver litt om hard kapsel, men det er svært lite eller ingenting om langtidsskader av silikonbryster. Det meste er sånn: "Åh jeg er så glad for at jeg har fått meg nye pupper, er litt redd for de gjør så vondt, men ser så fine ut under toppen min!" Ingen negativ mening tillagt dere som har valgt å ta silikoninnlegg, ble selv ivrig etter å ha lest CeeCees dagbok, og innså ikke før en stund etterpå for en pådriver den dagboken utgjorde. Har ikke gjort det selv, men har veldig lyst, men er redd for å bli syk. Og selv om Saera sier at veldig hard kapsel ikke skjer ofte, så skjer det ofte nok. Men dessverre er ikke dette det verste som kan skje, man kan bli direkte syk. Håper sånn på at det kommer et alternativ til silikonimplantat for oss som er bekymret for hva som kan skje. Ellers lykke til uansett hva du velger å gjøre=)
Saeria Skrevet 7. juni 2008 #5 Skrevet 7. juni 2008 På de første sidene har i det minste Cee cee linket til en del informasjon. Er man usikker på om man vil ta silikon eller saltvann bør man lese seg opp og tenke godt over fordeler og ulemper først. Dette er inen avgjørelse som skal tas spontant.
Gjest Bolledeig Skrevet 8. juni 2008 #6 Skrevet 8. juni 2008 En ting som er viktig å ha i bakhodet er at silikonimplantater må erstattes (minst) hvert tiende år, så det er ikke en engangsinvestering hvis du har tenkt å ha dem langt fremover i tid.
Gjest Imsdal Skrevet 9. juni 2008 #7 Skrevet 9. juni 2008 Mange tilbyr implantater med livstidgaranti, det vil ikke dermed si at du kan ha de samme implantatene for resten av livet, du må allikevel bytte de hvert 10.ende år men da betaler du ikke for de nye implantatene - kun for operasjonen.
Monica1968 Skrevet 9. juni 2008 #8 Skrevet 9. juni 2008 Kjøpepupper, hvilke typer finnes, silikon o saltvann? Hvor mange har vært fornøyd? Hvor mange har hatt problemer? Har lest noe om at det kan dannes en hard kapsel, hvor vanlig er det? Hilsen strl A som drømmer om B Det finnes silikon og saltvann, ja. I følge det min kirurg fortalte meg da jeg fikk lagt inn mine implantater(for litt under 10 år siden), var at de aller fleste av hans kunder var veldig fornøyde med resultatet, og de som ikke ble fornøyde, ble tatt om igjen, da pleide de i alle fall å bli fornøyde. Jeg har ingen statistikker på hvor man ge som får kompikasjoner i en eller annen form, men de fleste som får kompikasjoner, går det over for etter en tid. Jeg vet dessverre heller ikke noe om hvor vanlig det er at det dannes hard kapel, men det er så vidt jeg vet i alle fall ikke noe som skjer med de fleste, for å si det slik. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå