Gå til innhold

Muskelmasse


Gjest Huldali

Anbefalte innlegg

Gjest Huldali

Jeg har ved styrketrening av lår og rupe samt spinning klart å få mer muskler i lårene og rompa det siste trekvart året. Snakk om 2-3 cm kanskje?

Men nå som sommeren månende kommer blir det annereldes trening for meg pga annereldes dager og steder.

Kommer hovedsakelig til å løpe og en (kanskje to) spinningtimer i uka. Så og si ikke noe styrke på ben og rumpe.

Hvor lang tid tar det før jeg mister muskelmassen? Hvor lang tid tar det før jeg må starte der jeg begynte igjen? Sånn ca så klart.

Før jeg begynte med styrke av ben, rome og spinning løp jeg hovedsakelig. Nå går jeg tilbake til det en periode som sagt.

Jeg har hørt at man mister kondisjonen raskere enn muskelene man har bygd opp, men lurer litt på hvor lang tid, sånn ca så klart, det tar før musklene jeg har bygd opp forsvinner.

Endret av Huldali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Huldali

Dyttet opp denne litt :)

Ingen som vet hvor lang tid det ca tar før muskelmassen forsvinner, altså det jeg har trent opp i løpet av trekvart år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Man har en viss "muskelhukommelse" og når man har nådd en god form en gang er det ikke like vanskelig å komme dit igjen som om man har begynt fra scratch. Det er sant at kondisen forsvinner raskere enn musklene, men om du spiser bra (og ikke hiver deg på en eller annen sultekur før bikinisesongen) og er i aktivitet, så tror jeg ikke du skal se det aller verste forfallet. Med andre ord, ikke så mye å bekymre seg over. Om du blir veldig stresset vil noen knebøy, selv med bare kroppsvekt gjøre underverker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Huldali

Fint å høre at jeg kan bygge meg opp igjen! Når jeg begynner med det...

Hater å trene styrke... :sjenert: Men har hatt en super personlig trener som har presset meg til å trene styrke og masse ben, nå har han slutta på treningssenteret og jeg kommer heller ikke til å være der noe særlig i sommer. Vet med meg selv at det ikke blir noe styrke på meg på egen hånd :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...