Gå til innhold

Isofix


Flying

Anbefalte innlegg

Hvordan vet vi om bilen vår har Isofix. Vi skal kjøpe nytt bilsete til sønnen vår og ser at det er veldig enkelt å feste hvis vi har Isofix..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet vi om bilen vår har Isofix. Vi skal kjøpe nytt bilsete til sønnen vår og ser at det er veldig enkelt å feste hvis vi har Isofix..

På vår bil er det små lapper somd et står Isofix på sydd fast nederst på seteryggene i baksetene. Ved siden av dem er det noen hull hvor det antagelig er noen festeanordninger. Vet ikke hvordan dette er fordi vi har seter uten isofix til våre tre. Du kan jo ta en titt i bilen din og se hva du finner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de er der så er de inni sprekken mellom rygg og sete. Dytt det litt fra hverandre og se hva som er der! Men jeg vil tro at hvis bilen er rimelig ny så er det der. Virker som de fleste bilene idag har det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar hånda mellom seteryggen og sitteputa skal du kunne kjenne noen metallpinner. Men vil tro at det er ett merke som personen over her nevner og i alle biler som har isofix.

Men isofix kom vel ca i 2000?? Så det vil jo si at har man en eldre bil enn det har bilen ikke isofix. Men jeg er ikke 100% sikker på om det var i 2000 det kom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen hjertelig takk for svar jenter! :)Da har jeg tatt en titt. Den ene bilen har, men ikke den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...