Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Vist 70% av karakteren min i et fag er 6/5, og resten 5/6. Får jeg 6 eller 5 da?
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 Det finnes ingen fasit. Det jeg kan si er at en god del lærere mener 6 er så spesiell at det skal mindre til for å dette ned på 5, enn det skal til for å dette ned fra alle andre karakterer. Sånn sett vil jeg si at det er håp dersom du har slikket læreren din opp etter ryggen i løpet av året.
Ueland Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Det finnes ingen fasit. Det finnes faktisk en fasit på det, men den gjelder kun ved høyere utdanning. Og der brukes kun bokstavkarakterer.
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 6. juni 2008 #4 Skrevet 6. juni 2008 Jeg er lærer og hadde uansett villet satt en elev på 5 dersom han ikke hadde en eneste ren 6, bare 6/5 og 5/6. Det kommer litt an på. Har du 6/5 på alle de store prøvene, slik som tentamen o.l. og 5/6 på mindre viktige prøver, så skulle jeg kanskje vurdert å sette en 6.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Det finnes faktisk en fasit på det, men den gjelder kun ved høyere utdanning. Og der brukes kun bokstavkarakterer. Ja takk, det og anonyme besvarelser var jeg evig takknemlig for da jeg gikk fra vgs til universitet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå