Kamelia83 Skrevet 6. juni 2008 #1 Skrevet 6. juni 2008 Tenker på å reise en tur til Parga, muligens 14 dager. Noen som har anbefalinger, erfaringer osv?
beatrice Skrevet 6. juni 2008 #2 Skrevet 6. juni 2008 var der for ca 10 år siden. liten og koselig by. jeg trivdes veldig godt der i alle fall.
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #3 Skrevet 6. juni 2008 Jeg var i Parga et par dager i fjor i forbindelse med chartertur til et sted like ved. Jeg har vært på flere koselige, greske steder, men Parga er den vakreste perlen! Aldeles nydelig, liten landsby med sjarmen i behold. Det er imidlertid et lite sted og ikke mange aktiviteter å bedrive. Hvis du liker en rolig ferie med å bare ligge på stranden, kan nok to uker fungere fint allikevel. Bystranden er liten og ganske full av mennesker, men man kan ta badebåter til flere øyer i nærheten. Jeg husker at et av de store reiseselskapene tilbyr en pakkeløsning med en uke i Parga og en uke på Lefkas (en øy like ved). På Lefkas er det kjempegode muligheter for å leie bil og kjøre rundt og se de nydeligste strender og slippe å ligge oppå andre folk. Hvis du først skal være borte i 14 dager, kan det være en god løsning i stedet for å være i Parga hele tiden. Det koster ikke noe særlig ekstra heller tror jeg. Uansett, du kommer til å kose deg masse. God tur!
Kamelia83 Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 6. juni 2008 Jeg var i Parga et par dager i fjor i forbindelse med chartertur til et sted like ved. Jeg har vært på flere koselige, greske steder, men Parga er den vakreste perlen! Aldeles nydelig, liten landsby med sjarmen i behold. Det er imidlertid et lite sted og ikke mange aktiviteter å bedrive. Hvis du liker en rolig ferie med å bare ligge på stranden, kan nok to uker fungere fint allikevel. Bystranden er liten og ganske full av mennesker, men man kan ta badebåter til flere øyer i nærheten. Jeg husker at et av de store reiseselskapene tilbyr en pakkeløsning med en uke i Parga og en uke på Lefkas (en øy like ved). På Lefkas er det kjempegode muligheter for å leie bil og kjøre rundt og se de nydeligste strender og slippe å ligge oppå andre folk. Hvis du først skal være borte i 14 dager, kan det være en god løsning i stedet for å være i Parga hele tiden. Det koster ikke noe særlig ekstra heller tror jeg. Uansett, du kommer til å kose deg masse. God tur! Det var jo noe å tenke på da, en uke på hvert sted. Tror jeg skal lese litt om Lefkas også :O) Vi vil ha en avslapningsferie, hvor vi kan ligge på stranden noen dager, og ta litt utflukter. Så de hadde dagstur til athen? Og en tur på et fjell med en spesiell elv eller noe. Også tenkte vi en dagstur med båt til Paros og antiparos? Ikke helt sikker på om det var det det het. Forslag til sted å bo? Vil gjerne ha en leilighet, og med aircondition.
Suzy Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Jeg og en venninne hadde århundrets slappe av ferie der for omtrent åtte år siden. Det var kjempekoselig der! Anbefales!
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Jeg var på Lefkas i 2002 i to uker. Det var alt for lenge i forhold til hvor lite det er å gjøre der, annet enn å ligge på stranden. Til og med en uke hadde vært for mye. Jeg kommer ikke til å reise dit igjen.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2008 #7 Skrevet 7. juni 2008 "Jeg var på Lefkas i 2002 i to uker. Det var alt for lenge i forhold til hvor lite det er å gjøre der, annet enn å ligge på stranden. Til og med en uke hadde vært for mye. Jeg kommer ikke til å reise dit igjen." Jeg er gjesten over som skrev at jeg var i Parga en dag. Jeg er helt uenig med deg angående Lefkas. Øya er jo kjempestor! Hvis man leier bil, kan man farte rundt og se vanvittig vakre strender og generelt titte på naturen. I tillegg er det kort vei til det greske fastlandet, blant annet Parga og sikkert andre småsteder. Dessuten mange utflukter som det er mulig å melde seg på. Hvis man bare ligger på samme strand i to uker er det klart at det ikke skjer så mye... MillaS: Jeg har ikke noen konkrete tips om hotell, men det er det sikkert andre som har. Vær litt obs på at landsbyen går bratt oppover i fjellsiden, så hvis hotellet er langt unna stranden kan det bli SLITSOMT å gå hjem etter en lang dag ute i varmen.
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2008 #8 Skrevet 7. juni 2008 Det var ikke bare solslikking på strand. Vi var også litt rundtom, men konklusjonen min er den samme, uansett. Da foretrekker jeg heller å reise et annet sted. Smaken er som baken, men man må oppleve det før man kan finne ut om man liker det eller ei. Fraråder ikke noen til å ikke reise, men personlig så var det ikke noe for meg og de 6 andre jeg reiste med.
milla-mor Skrevet 7. juni 2008 #9 Skrevet 7. juni 2008 Jeg har vært i Parga to ganger. Helt fint sted, men veldig slitsomt å gå til stranden i kokvarmen... Laaang, bratt bakke. Er endel andre steder i Hellas jeg heller ville dratt til hvis jeg skulle dra igjen.
Kamelia83 Skrevet 7. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. juni 2008 Jeg har vært i Parga to ganger. Helt fint sted, men veldig slitsomt å gå til stranden i kokvarmen... Laaang, bratt bakke. Er endel andre steder i Hellas jeg heller ville dratt til hvis jeg skulle dra igjen. Tips til hvilke andre steder? Har aldri vært i Hellas. Vil ikke til Kreta osv. Vil på et sted hvor det fortsatt er litt lokal befolkning, og ikke alt er turistifisert.
Vienn Skrevet 8. juni 2008 #11 Skrevet 8. juni 2008 Parga er et nydelig sted. Tror kanskje 2 uker kan bli litt mye der, ikke så stort og heller ikke så mye å se på for 14 dagers tur. Romatisk for to også.
milla-mor Skrevet 9. juni 2008 #12 Skrevet 9. juni 2008 Tips til hvilke andre steder? Har aldri vært i Hellas. Vil ikke til Kreta osv. Vil på et sted hvor det fortsatt er litt lokal befolkning, og ikke alt er turistifisert. Jeg har f eks vært i Thassos. Der var det helt ok, men ikke fin strand, så vi måtte ta båt langt avgårde til "Golden Beach". Men vi dro på gøy tur til noen svære grotter, og det var veldig fint. Nesten som en eventyrverden! Og så besøkte vi noen gamle ruiner, så det var endel å se der. Og så har jeg vært i Thessaloniki. Der var det fint, endel større, mer uteliv. Men jeg ble dopet ned, og kidnappet, så ikke de beste minnene, kanskje. Hvis du vil til et lite sted, så er nok ikke Parga så dumt... Men to uker ville blitt for lenge for meg. Det er relativt lite å finne på, annet enn strandliv.
prinsessa Skrevet 9. juni 2008 #13 Skrevet 9. juni 2008 Jeg har f eks vært i Thassos. Der var det helt ok, men ikke fin strand, så vi måtte ta båt langt avgårde til "Golden Beach". Men vi dro på gøy tur til noen svære grotter, og det var veldig fint. Nesten som en eventyrverden! Og så besøkte vi noen gamle ruiner, så det var endel å se der. Du må ha vært sikkelig uheldig med strandvalget på thassos. For Thassos har noen av de beste strendene i Hellas. Du var kanskje på bystranda i Thassos by? Helt enig med deg at denne ikke er noe fin. Ca 1 km fra Thassos by ligger Makryammos som har en helt utrolig strand. Badebåten stopper er før den drar videre til Gloden Beach. Og det florer av fine strender på sørkysten av Thassos. Vi har også vært på Parga på bryllupsreise. Kosa oss veldig. Vi gjorde ikke så mye vi da, var på stranda, leste bøker, spiste god mat og annet som nygifte gjør :rødme: Vi dro med badebåten hver dag til små øde strender hvor vi nesten av for oss selv.
milla-mor Skrevet 9. juni 2008 #14 Skrevet 9. juni 2008 Prinsessa: Ja, var på bystranden. Maken til høøøl... Hehe, synd jeg ikke fant den andre, da, for Golden Beach var lovlig langt unna. Men badebåten stoppet ikke på veien. Den kjørte bare rett dit... Hrmf.
prinsessa Skrevet 9. juni 2008 #15 Skrevet 9. juni 2008 Ja bystranden er virkelig et høl. Merkelig at ikke båten stoppet på Makryammos. Makryammos er et slags feriesenter som ligger på denne nydelige stranden. Hvis dere var der i høysesongen er det mulig at hotellet ikke lot andre enn hotellgjestene være på standen for den er privat. Vi var der i juni og da var ikke hotellet fult så da tok de imot andre gjester også.
Gjest Gjest_Anjo_* Skrevet 11. juni 2008 #16 Skrevet 11. juni 2008 Hei jeg har vært i Parga i mange år og synes det er helt fantastisk. Skal også nedover i år. Tidligere har jeg vært der med min datter og vi er alltid 2 uker. I år gleder jeg meg til å dele det med min kjæreste, vi skal på de flotte utfluktene, ha late dager på stranda og romantiske middager på de fantastiske restaurantene. Jeg anbefaler castro,dimitri,zorba og stefanos.(resauranter)Hoteller anbefaler jeg Margaritis,Iljan,Milos og Rosanea, de har ikke basseng men er veldig koslige..Håper dere ffår en like fin opplevelse i Parga som vi alltid har. Folket der er kjempe hyggelige og hjelper dere med hva det måtte være for at ferien deres skal bli topp. GOD TUR
Gjest Gjest_Anjo_* Skrevet 11. juni 2008 #17 Skrevet 11. juni 2008 Hei jeg har vært i Parga i mange år og synes det er helt fantastisk. Skal også nedover i år. Tidligere har jeg vært der med min datter og vi er alltid 2 uker. I år gleder jeg meg til å dele det med min kjæreste, vi skal på de flotte utfluktene, ha late dager på stranda og romantiske middager på de fantastiske restaurantene. Jeg anbefaler castro,dimitri,zorba og stefanos.(resauranter)Hoteller anbefaler jeg Margaritis,Iljan,Milos og Rosanea, de har ikke basseng men er veldig koslige..Håper dere ffår en like fin opplevelse i Parga som vi alltid har. Folket der er kjempe hyggelige og hjelper dere med hva det måtte være for at ferien deres skal bli topp. GOD TURDet er en flott strand der også,Valtos beach i gang avstand fra hotellene jeg nevnte og gang avstand til byen..
Kamelia83 Skrevet 12. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 12. juni 2008 Det er en flott strand der også,Valtos beach i gang avstand fra hotellene jeg nevnte og gang avstand til byen.. Tusen takk for svar. Skal skrive opp hotellene og sjekke litt :O) De utfluktene, er det lett å finne frem til dem og bestille der nede? Hva slags utflukter anbefaler du?
Gjest Gjest_Anjo_* Skrevet 13. juni 2008 #19 Skrevet 13. juni 2008 Tusen takk for svar. Skal skrive opp hotellene og sjekke litt :O) De utfluktene, er det lett å finne frem til dem og bestille der nede? Hva slags utflukter anbefaler du? Hei jeg anbefaler, en romantisk tur for to til sarakiniko,der kan du dra hver dag med de lokale båtene ca 5 eur pr. person. det er en fantastisk stran med hyggelig restaurant og en fantastisk utsikt. Videre anbefaler jeg Paxos/Antipaxos turen,der er en større båt som tar dere til små flotte greske øyer, det sies at filmen den blå lagune ble spilt inn der.ca 200kr pr. pers. Du kan også dra til Korfu på dags tur. Eller oppleve gresk historie på Meteora 2 daers tur. Du kan ta en dags tur til Albania. Tror også Du kan ta en Tur til Italia, men det har jeg aldri prøvd.så tro meg parga er en kjempefin by med mange muligheter. og det er lett å finne alle turene der,men noen finner du også på ving.no Det arrangeres og mang turer med de lokale båtene, har prøvd noen og de har vært kjempe bra..kanskje vi ses der?
Kamelia83 Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 13. juni 2008 Hei jeg anbefaler, en romantisk tur for to til sarakiniko,der kan du dra hver dag med de lokale båtene ca 5 eur pr. person. det er en fantastisk stran med hyggelig restaurant og en fantastisk utsikt. Videre anbefaler jeg Paxos/Antipaxos turen,der er en større båt som tar dere til små flotte greske øyer, det sies at filmen den blå lagune ble spilt inn der.ca 200kr pr. pers. Du kan også dra til Korfu på dags tur. Eller oppleve gresk historie på Meteora 2 daers tur. Du kan ta en dags tur til Albania. Tror også Du kan ta en Tur til Italia, men det har jeg aldri prøvd.så tro meg parga er en kjempefin by med mange muligheter. og det er lett å finne alle turene der,men noen finner du også på ving.no Det arrangeres og mang turer med de lokale båtene, har prøvd noen og de har vært kjempe bra..kanskje vi ses der? Albania? Hørtes jo spennende ut å reise på dagstur til andre land også. Det måå jo bli Parga i år Leste et sted at man kan ta dagstur til Athen også? Høres veldig bra ut å kunne reise litt i tillegg til å ligge på stranda :O)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå