Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Har noen forferdelige vonde munnsår for øyeblikket, og lurte på om det er noe som kan kjøpes, som hjelper litt. En type mynnskyll foreksempel finnes det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg hadde regulering så brukte jeg oraldene mener jeg. Tror den var en rosafarge, det hjalp meg med de sårene jeg fikk i munnen av reguleringen.

Men du kan jo høre hva apotekfolket mener. Mange er faktiske flinke til å hjelpe.

Skrevet

Zovirax krem er kjempebra! den er riktignok på resept i Norge, men i f.eks Danmark får du kjøpt den reseptfritt i apotek.

Smør salven på så fort du merker antydning på til munnsår, og den hindrer at såret utvikler seg, istedenfor forsvinner det nesten med en gang.

Neste gang du er hos legen kan du jo nevne at du er plaget med munnsår, så får du helt sikkert en resept så du kan ha en tube på lur til du får utbrudd neste gang. (Hvis ikke det du beskrev over her var et engangstilfelle da.. Får jo håpe det! :rosasmil: )

Ellers kan det hjelpe å kjøpe munnskyllet Corsodyl, dette brukes dersom du har sår i munnen eller tannkjøttet og ikke får pusset tennene. Det anbefales også å skylle med dette når man nylig har piercet tunga, så dette har helt klart en desinfiserende effekt.

Pleier å rense munnsåret med Corsodyl ved hjelp av en q-tips, føler dette hjelper!

Så dette var mine tips, er uheldigvis plaget med munnsår selv av og til.... :gråte:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes at Prolip er det beste midlet mot munnsår. Har prøvd alle virushemmere som er på resept, men synes ikke at de virker. Hvis såret er stort og betent kan det hjelpe med Bacimycinsalve.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...