Gå til innhold

Allergi

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Noen som har gode råd i mot allergi.

Er så plaget og det ødlegger sommeren slik.

Symptonen mine er kløe på øynene, tett nese og klør i halsen av og til.

Er åpen for alle slags former for råd. Går på tabletter, dråper, nesespray og sprøyter, men hjelper ikke så mye.

Vurderer og gå til healing noen som har erfaringer på det området?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med healing. Det er jo et ganske "usikkert" virkemiddel, da du aldri kan vite om healeren har virkelige evner eller bare er ute etter å tjene lettvinte penger.

Men det finnes mye bra alternativ medisin som er mer basert på vitenskap enn healing. Som akupunktur for eksempel. Vil anbefale deg å prøve en godkjent akupunktør jeg.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har svært god erfaring med healing, eller rettere sagt 2 healere. En tredje klaffet det bare ikke med, men jeg vet andre har fått god hjelp av henne :)

Men mot allergien min kommer jeg sannsynligvis til å satse på akupunktur, når jeg får råd.

Ble forresten bedre når jeg kuttet ut melk og melkeprodukter. Antar det er at melken irriterte imunforsvaret såpass at det ble enda mer overarbeidet og følsomt.

Skrevet

Hva slags sprøyter er det du går på? Kortison sprøyter?

Jeg har alltid vært kraftig plaget av allergi, og trass i konstant medisinering så har jeg hatt store plager i pollensesongen.

Av legen fikk jeg tilbud om kortison til injeksjon, men etter å ha lest om bivirkningene og etter å ha snakket med flere som hadde erfaring med kortison sprøyte ønsket jeg ikke å ta den. Så isteden fikk jeg komme til spesialist i øre/nese/hals som foretar pollen vaksinasjoner. Det er et tidkrevende program som går over 5 år. Men det er virkelig verdt det!

Ved kortison reduserer man symptomene ved å gjøre kroppens forsvars- system mindre på vakt, noe som også gjør deg mer mottakelig for andre sykdommer. Mens ved injeksjon av det faktiske stoffet du er allergisk mot, så vil kroppen over tid slutte å reagere på stoffet.

De fleste som starter med pollen vaksinering vil merke forbedring allerede første året. Jeg er inne i mitt tredje år nå, og har denne våren vært helt symptomfri, hurra :jepp: Virkningen av behandlingen vil vare i 10 år, og noen blir kvitt allergien sin for alltid :)

Det var litt stress å sette sprøyter ofte i begynnelsen, men nå får jeg injeksjon annen hver måned, bare 6 ganger i året, og det er helt overkommelig for å kunne kose seg hele våren og sommeren!

Men jeg har også troen på akupunktur, så det kan jo også være verdt og prøve, men jeg har ingen erfaring med det selv.

Skrevet

Tusen takk for svar:)

Ja d var kortison sprøyter jeg har tatt, men synes ikke det fungerer så særlig. Hørt litt rundt omkring og vett om en som driver med akupunktur og skal være veldig flink. Ganske dyrt, mn ofrer gjerne en sydentur for å slippe allergien:)

Skrevet

Det ante meg at det var kortison sprøyter ja... Ingen vits å gå på det når de ikke virker engang som i ditt tilfelle. Det er flott at du har funnet en løsning, også kan du jo sjekke ut om ikke akupunkturen går inn under frikort ordningen, da må du jo ikke betale mer enn egenandelen på 1700 i året!

Lykke til med akupunkturen :jepp:

• 3 uker senere...
Gjest Gjest
Skrevet

Prøv å drikke litt grønn te hver dag

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...