Gå til innhold

Klesvask

Gjest Gjest_nysgjerrig_*

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi er to voksne og to barn (ett på 2 mnd og ett på snart 4 år). Her vasker vi normalt 3 - 4 maskiner i uka om det ikke er noe spesielt (skifting av sengetøy, mye håndklær)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men når de er tenåringer kan de jo vaske litt selv også? Da kanskje forbruket av klær vil gå ned litt?

Det gjorde det ihvertfall hjemme! :Nikke:

Da jeg var ca 13 ble jeg innviet i vaskemaskinens mysterier, og måtte vaske alt tøyet mitt selv etter det. Det ble slutt på å bruke et nytt håndkle pr trening (trente 1 til 2 ganger daglig), og klær ble brukt mer enn én gang før det ble slengt på vask.

Skrevet
Også lurte jeg på, er det mannen eller damen i huset som vasker? Jeg er damen og jeg vasker de, hender mannen tar i, men jeg syns han henger de opp feil så da blir det som regel meg :)

Går det an å henge opp tøy feil? Jeg og samboer har veldig forskjellige måter å henge opp tøyet på, men det blir da tørt på begge måter...

Skrevet
Trådstarter her.

Vi er to voksne og vasker en 2-4 vasker i uka, syns det er kjedelig, men blir vel en vane å vaske 1-2 vasker pr dag?

Også lurte jeg på, er det mannen eller damen i huset som vasker? Jeg er damen og jeg vasker de, hender mannen tar i, men jeg syns han henger de opp feil så da blir det som regel meg :)

Her er det litt hipp som happ hvem som setter i gang vaskemaskinen eller henger opp. Det eneste min samboer ikke er så veldig glad i å gjøre er å legge sammen, han ser ikke forkjell på klærne til oss hønene i huset. Men han er en racer til å sortere sokker, da......

Gjest Gjest_Nysgjerrig_*
Skrevet
Vi er to voksne og to barn (ett på 2 mnd og ett på snart 4 år). Her vasker vi normalt 3 - 4 maskiner i uka om det ikke er noe spesielt (skifting av sengetøy, mye håndklær)

Jøss, det var da lite i forhold til mange andre inne her med barn ;)

Og til dere som sier jeg klager over at jeg må gjøre alt siden jeg syns mannen henger opp "feil" (dvs, de er så vanvittig krøllete at de er vanskelig å legge sammen! Og hjelper ikke å si i ifra:)) Jeg klaget ikke på at jeg måtte gjøre alt, jeg bare sa at her i huset er det jeg som gjør det :)

Og alt her i huset gjør jeg ikke, han lager mer mat enn meg, han er en veldig flink til å rydde etter seg (flinkere enn meg!), han tar støvsugeren hvis jeg ber om det, han gjør alt som trengs ute, jeg vasker opp, han rydder bort, så jeg gjør langt ifra alt her i gården gitt!

Gjest Glad i reiser
Skrevet

Vi er to voksne og vasker 2-3 maskiner i uka.

Og jeg har et tips hvis noen inne her er redd for at den andre part ikke klarer å sortere klærne riktig! Når vi får oss vaskerom har jeg tenkt å sortere all klesvasken i forskjellig kurver, en med farger 40 grader, en med hvit 40 grader, og en med 60 graders vask :) På den måten kan din bedre halvdel se når det trengs en vask av lyse klær for eksempel og det er bare å putte den inni :)

Og forresten, dere med tørketrommel, hvilke klær har dere i den? Alt mulig eller?

Skrevet

Her vasker vi et par maskiner annenhver dag, og da går det sånn noelunnet opp. Vi er da 2 voksne og to barn. Jeg er den som sorterer og vasker klærne, og han er da den som henter de og henger på plass. Er jeg hjemme og ikke driver med noe annet der og da, tar vi den sammen og det synes jeg er koselig x) Han pleier som regel å hente klærne for da er det senere på kvelden og vi har skummel vaskekjeller i huset. Pysen ja.. :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...