Gjest Gjest_nysgjerrig_* Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Dere som er fire i familien, med to småbarn, hvor mange klesvasker ca har dere i uka? Og tar dere vasken etterhvert, eller samler dere opp? Hilsen Nysgjerrig
Leanne Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 vi prøver vel å ta litt etterhvert... synes vaske maskinen går omtrent hele tiden.... Vasker vel 2 maskiner med lyse klær, 2 maskiner med mørke klær, 1 maskin med undertøy, 1-2 maskiner med håndkler og kjøkken håndkler, 1-2 fin/ull vask på 30 grader.... Ble visst omtrent 9 maskiner i uka.... Så omtrent 1 hver dag, eller 2 annen hver dag.. kommer litt an på været... Når det er veldig fint vasker jeg gjerne 3-4 maskiner i løpet av en dag som henges ut til tørk
Wildy Skrevet 5. juni 2008 #3 Skrevet 5. juni 2008 Nå har ikke jeg små barn lengre, men to nesten-tenåringer. Men klesforbruket har ikke blitt mindre av den grunn! Her går vaskemaskinen en til to ganger hver dag, og jeg ser aldri bunnen av skittentøyskurvene.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #4 Skrevet 5. juni 2008 Nå har ikke jeg små barn lengre, men to nesten-tenåringer. Men klesforbruket har ikke blitt mindre av den grunn! Her går vaskemaskinen en til to ganger hver dag, og jeg ser aldri bunnen av skittentøyskurvene. Kjenner meg igjen i den ja! Her i huset er vi to voksne på heltid, og to barn på halvtid. Det ene barnet er tenåring, og det innebærer omtrent like mye klesvask som med småbarn! (Husk at tenåringsklær tar dobbelt så mye plass som småbarnsklær pga størrelsen) Vi har to skittentøyskurver, og jeg er ikke helt sikker på hvordan bunnen ser ut på disse to. I tillegg har begge barna ofte overnattingsbesøk, så det blir en del sengetøy også. Og vi har ingen mulighet til å henge klær til tørk ute... Hjelp! Kan noen trylle fram en tørketrommel????
Gjest Gjest_mamma1_* Skrevet 6. juni 2008 #5 Skrevet 6. juni 2008 Her er vi to voksne og ett barn, og jeg samler ufrivillig opp skittentøy, rekker rett og slett ikke gjøre det i uka, selv om jeg burde. Burde vel vaske et par maskiner hver dag...
Gjest Gjest_Bygdedyret_* Skrevet 6. juni 2008 #6 Skrevet 6. juni 2008 Kjenner meg igjen i den ja! Her i huset er vi to voksne på heltid, og to barn på halvtid. Det ene barnet er tenåring, og det innebærer omtrent like mye klesvask som med småbarn! (Husk at tenåringsklær tar dobbelt så mye plass som småbarnsklær pga størrelsen) Vi har to skittentøyskurver, og jeg er ikke helt sikker på hvordan bunnen ser ut på disse to. I tillegg har begge barna ofte overnattingsbesøk, så det blir en del sengetøy også. Og vi har ingen mulighet til å henge klær til tørk ute... Hjelp! Kan noen trylle fram en tørketrommel???? Kjenner meg igjen, to voksne her også men tre barn. To tenåringer og en nesten tenåring, utrolige mengder med klær. Det vaskes klær hver dag.
camilla* Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 2 voksne og 2 barn. Vasker en til to maskiner hver dag. Hender jeg vasker mere i helgene om det er fint vær og det henger ute til tørk. Da ser jeg bunnen i skittentøysdunkene....en kort stund. Er utrolige mengder klær, og hånkler ikke minst..
Wildy Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Hånduker ja, hvordan er det mulig å bruke så mange hver gang man dusjer? Når begge jentene har vært i dusjen her er det knapt en ren eller tørr hånduk igjen......Jeg trøster meg med at det er en periode og at det etterhvert blir bedre. Nå skal det også sies at jentene er flinke til å hjelpe til med klesvask, både å sette på og henge opp\brette sammen.
Gjest vaskekona Skrevet 6. juni 2008 #9 Skrevet 6. juni 2008 Hånduker ja, hvordan er det mulig å bruke så mange hver gang man dusjer? Når begge jentene har vært i dusjen her er det knapt en ren eller tørr hånduk igjen......Jeg trøster meg med at det er en periode og at det etterhvert blir bedre. Nå skal det også sies at jentene er flinke til å hjelpe til med klesvask, både å sette på og henge opp\brette sammen. Håndduker ja, samme problemet her. Hvorfor et nytt håndkle hver gang de dusjer og hvorfor flere? Tre barn og 12 håndklær? Er det mulig?
Wildy Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 Tydeligvis! Her skal jentene ha SPA-kveld med venninner i kveld, mine to og seks jenter til overnatting. Det skal kures hår, ansiksmasker, fotbad og gudene vet hva. Tror du jeg har en eneste ren håndduk igjen morgen? Hehe.....
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 Tydeligvis! Her skal jentene ha SPA-kveld med venninner i kveld, mine to og seks jenter til overnatting. Det skal kures hår, ansiksmasker, fotbad og gudene vet hva. Tror du jeg har en eneste ren håndduk igjen morgen? Hehe..... Oi... Anbefaler deg å gå på håndkletigging hos naboene... Du kommer til å trenge maaaaange! Men en god idé forresten til jentekveld. Kanskje noe å foreslå for min stedatter.
Wildy Skrevet 6. juni 2008 #12 Skrevet 6. juni 2008 Synes det er bedre at de er her hvor jeg vet hva de driver med, og slike kvelder er en genial anledning til å prate om "jente-ting". Og de får styre og herje litt med sminke og dill og få litt tips slik at de unngår de helt store katastrofene. Har hatt et par slike før, og det har vært veldig populært.Det har faktisk dukket opp mye spørsmål rundt mens, tamponger, hårfjerning ol også, det er slettes ikke dumt. En flott andledning til å dele "kvinnevisdom" ( om hårfjerning og innsetting av tamponger inngår i det.....hehe...) og bli bedre kjent med både egne og andres barn.
nasse-nøff Skrevet 6. juni 2008 #13 Skrevet 6. juni 2008 jeg er så heldig at jeg har et skap hvor skittentøyet kommer "ute av syne og sinn", og så henger jeg opp en lapp for vasking i blokka, og bruker en hel dag på klesvask uavhengig av været. Tenkte bare å opplyse at vi er bare en voksen og ett barn. Kanskje en familie på 4 skulle ha brukt to dager i uken, siden jeg bruker en dag i uka på dette evinnelige strevet, og den evinnelige runddansen,,,vaske tøy, henge opp tøy, brette sammen tøy, legge tøyet på plass, for så å ta ut tøyet og bruke det, for så å putte tøyet i skittentøy skapet, osv, osv, etc. etc. Må bare prøve å få det beste ut av slike gjøremål, for å kunne orke denne runddansen! :kaffe:
absinthia Skrevet 6. juni 2008 #14 Skrevet 6. juni 2008 Vi er 4 i familien, men 1 voksen, to tenåringer og en treåring. Jeg vasker 2-3 maskiner om dagen. Jeg vil si at tenåringer krever flere klesvasker enn småbarn, klærne er jo mange ganger større og "fjortisdattera" skifter iblant klær et par ganger om dagen. Jeg prøver å få henne til å putte klær som bare har vært på i et par timer inn i skapet, når de ikke er skitne, men det er ikke så lett som det kanskje høres ut for..
Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2008 #15 Skrevet 7. juni 2008 Vi er 4 i familien, men 1 voksen, to tenåringer og en treåring. Jeg vasker 2-3 maskiner om dagen. Jeg vil si at tenåringer krever flere klesvasker enn småbarn, klærne er jo mange ganger større og "fjortisdattera" skifter iblant klær et par ganger om dagen. Jeg prøver å få henne til å putte klær som bare har vært på i et par timer inn i skapet, når de ikke er skitne, men det er ikke så lett som det kanskje høres ut for.. Men når de er tenåringer kan de jo vaske litt selv også? Da kanskje forbruket av klær vil gå ned litt?
Brunhilde Skrevet 7. juni 2008 #16 Skrevet 7. juni 2008 En voksen og en nesten voksen her. Jeg vasker 2-3 maskiner i uka, en ekstra når jeg skifter sengetøy. Vi bytter ikke håndklær etter hver dusj, og vi bruker ute- og hjemmetøy, noe som nok gjør at jeg kan vaske litt sjeldnere. Da vi var en voksen og et lite barn i huset gikk maskinen nesten hver eneste dag.
Gjest Gjest-M- Skrevet 7. juni 2008 #17 Skrevet 7. juni 2008 En voksen og en tenåringssønn her i huset, og jeg vasker 3-4 maskiner i uka. Stor overgang fra å være to voksne og 2 tenåringer. Da kunne jeg vaske et par maskiner om dagen.
Gjest Gjest_Nysgjerrig_* Skrevet 7. juni 2008 #18 Skrevet 7. juni 2008 Trådstarter her. Vi er to voksne og vasker en 2-4 vasker i uka, syns det er kjedelig, men blir vel en vane å vaske 1-2 vasker pr dag? Også lurte jeg på, er det mannen eller damen i huset som vasker? Jeg er damen og jeg vasker de, hender mannen tar i, men jeg syns han henger de opp feil så da blir det som regel meg
Leanne Skrevet 7. juni 2008 #19 Skrevet 7. juni 2008 Trådstarter her. Vi er to voksne og vasker en 2-4 vasker i uka, syns det er kjedelig, men blir vel en vane å vaske 1-2 vasker pr dag? Også lurte jeg på, er det mannen eller damen i huset som vasker? Jeg er damen og jeg vasker de, hender mannen tar i, men jeg syns han henger de opp feil så da blir det som regel meg Hvis du synes mannen henger de opp feil så er det jo ikke rart at det er du som må gjøre det da.... Her i huset vasker og henger vi opp klessvask omtrent like ofte begge to... Også hender det 3 åringen får ansvar for å brette og rydde bort egne og lillebrors klær. Det er kjempe stas, men er ikke alltid lett å finne igjen klærne i skapet..
Gjest Gjest -M- Skrevet 7. juni 2008 #20 Skrevet 7. juni 2008 Trådstarter her. Vi er to voksne og vasker en 2-4 vasker i uka, syns det er kjedelig, men blir vel en vane å vaske 1-2 vasker pr dag? Også lurte jeg på, er det mannen eller damen i huset som vasker? Jeg er damen og jeg vasker de, hender mannen tar i, men jeg syns han henger de opp feil så da blir det som regel meg Og kvinner klager på at de må gjøre mest husarbeid?! Hvis man er så anal at man ikke tåler at andre gjør ting annerledes, så kan man neimen ikke klage over at man må gjøre alt selv heller. Nei, slipp mannen til og la han gjøre ting på sin måte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå