Gå til innhold

Skal du ha middagen på restaurant?


Tvilling76

Anbefalte innlegg

Skal du ha middagen på restaurant? Hvordan gjør dere det med evnt prøvesmaking? Er dette normalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha middagen i ett selskapslokale der de har en fast kokk m/hjelpere som bruker lage maten. Vi skal ta en tur til ham nå snart og prate om menyen, men har ikke tenkt å ha noen prøvesmaking. Stoler på at alt han lager er godt, har vært i flere selskaper i samme lokalet tidligere og alltid fått supergod mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha middagen på restaurant, men prøvesmaking tror jeg ikke jeg har hørt noe om... Vi skal diskutere menyen selvsagt, og fortelle kokken hvirdan vi vil ha det. Dessuten er han sååå imøtekommende og flink, så jeg er ganske sikker på at vi får det som vi vil, uten smaking... (Er ikke akkurat noen gourmeter heller, så han vet nok mye bedre enn oss! :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal smake oss gjennom meny og viner med mor og svigermor fredag 30.mai.

Dette bør være helt vanlig! Hvem vil vel servere så mange gjester, uten å vite hvordan det smaker på forhånd..?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal smake oss gjennom meny og viner med mor og svigermor fredag 30.mai.  

Dette bør være helt vanlig! Hvem vil vel servere så mange gjester, uten å vite hvordan det smaker på forhånd..?? :roll:

Jeg trodde også det var helt vanlig, men idag fikk vi vite fra restauranten at dette ikke var normalt i det hele tatt.... Så nå vet jeg liksom ikke lenger... ? :forvirra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leier også lokale med kokke og servitører inkludert. Stoler 100% på at de klarer å lage kjempegod mat til oss på den store dagen. De vet jo best hva som passer sammen og er en sikker vinner for alle gjestene. Men hvis jeg skulle servert en voldsom avansert og ukjent middag, skjønner jeg jo at dere ønsker å prøvesmake. Men så lenge det er en "normal" forrett og f.eks steik til hovedrett, er jo det ganske "seift"...

Jeg er iallefall ikkeno nervøs for maten!

MissS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi leier også lokale med faste kokker og servitører - og menyer. Mamma har erfaring med selskapet fra før, og vet at kvaliteten holder mål. Dessuten er de veldig imøtekommende, allerede ett år før (før menyene for neste år er klare!) har de understreket at de selvsagt vil foreta tilpasninger etter våre ønsker. Dessuten - min bestevenninne skal gifte seg på samme sted i sommer, så det blir jo nesten "generalprøve" på mitt bryllup.... (og jeg hadde bestemt meg for at vi skulle være der lenge før hun visste hvor deres bryllup skulle holdes... i tilfelle noen lurer :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg trodde også det var helt vanlig, men idag fikk vi vite fra restauranten at dette ikke var normalt i det hele tatt.... Så nå vet jeg liksom ikke lenger... ? :forvirra:

Vi hadde vår bryllupsmiddag på restaurant i Oslo i fjor, stedet bytter meny flere ganger i året og følger sesongens råvarer. De bytta meny ca halvannen uke før vi skulle gifte oss og vi fikk litt hetta etterhvert fordi det drøyde så lenge før vi kunne velge ut det vi ville ha. De beskriver maten veldig bra i menyen og vi hadde vært der og spist før så vi stolte på dem, alt ble helt perfekt.

Snakk med dem og få dem til å beskrive rettene i detalj og be eventuelt om endringer hvis det er noe dere ikke liker eller tåler, de fleste steder er fleksible på dette. Vi hadde med oss en allergiker og sa fra på forhånd, det var ikkeno' problem.

Tror du kan slappe helt av, proffe restaurantører kan sitt fag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange flotte input. :D Vi får bare krysse fingrene og håpe på at vi velger noe som faller i smak hos de fleste. Sambo ringte de igår, og vi skal møte de ettpar uker før bryllupet for å få vinanbefalinger til menyen vi har plukket ut. Det går nok bra. (Det gjør som oftest det, man må bare klare å se det positive i alt :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ble menyen da?

Jeg husker ikke nøyaktig tilbehør, men det blir:

Forrett:

Avocado med reker, tomat coulis og kaviar

Hovedrett:

Kalvemedaljonger med madeira trøffelsaus

Grønnsaksseng med rotpurré

Dessert:

Balsamico marinerte jordbær - contreauis med krokan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommerbrud 03

Vi skal ha bryllupet vårt på et flott hotell - med en meget bra restaurant. -Har spist der en gang før, og da var jeg veldig fornøyd!

Vi fikk anledning til å "plukke og mixe" ønsker til forrett, hovedrett og dessert, måtte altså ikke velge en ferdig oppsatt meny. Neste uke skal vi reise dit og prøvesmake med viner og det hele.

Fantastisk service!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrett: Avocado med reker, tomat coulis og kaviar

Hovedrett: Kalvemedaljonger med madeira trøffelsaus Grønnsaksseng med rotpurré

Dessert: Balsamico marinerte jordbær - contreauis med krokan

Mmm.. Høres godt ut! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mmm.. Høres godt ut! :Nikke:

:D Vi får desverre ikke prøvesmake, så vi satser på at det smaker like godt som det høres ut som.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør det sikkert.

Men jeg hadde ikke godtatt det. Om jeg så måtte betalt for å prøvesmakingen.. Skjønner ikke hvorfor dere ikke får det? Hva er begrunnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begrunnelsen var at det er så mange selskaper der, og at de ikke har mulighet til å la alle som skal ha et arrangement der - prøvespise. :cry:

Dette er nemlig ikke en vanlig restaurant, mer et sted for større selskapeligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lady-M

Var i bryllup på Østmarksetra i februar. De var veldig flinke og maten var kjempegod! Tror ikke du bør bekymre deg...

Men det er vanlig at man får prøvesmake på restauranter.

Lykke til! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...