mysan Skrevet 5. juni 2008 #1 Skrevet 5. juni 2008 Jeg ser i disse dager konsekvensene av å ha flyttet på landet. Det er så sinnsykt masse fluer her! De surrer rundt meg hele tiden. Her jeg sitter nå, ved salongbordet kan jeg se fire stykker. To på sofaen midt i mot meg, og to på salongbordet..hey der var det en til.... sikkert to-tre på kjøkkenet også, og på terrassen minst like mange. Finnes det noen planter, blomster, spray, luktegreier eller hva som helst som kan få disse små, men akk så irriterende krypene til å dra litt lenger bort på jordene der hvor kyrne går?? Hva har de i min stue å gjøre? Her finnes ikke én kuskit!!
Skrika89 Skrevet 5. juni 2008 #2 Skrevet 5. juni 2008 Hei Vi bor rett ved siden av et sauejordet og hadde akkurat samme problem som deg fluer hvor enn vi så. Og vi prøvde ALT som folk sa hjalp, men til slutt så kjøpte vi pelias innsektspary og den fungerer som bare det. Du bare sprayer litt i vinduskarmer og sånn og de dør så fort de er bortpå det, det gjør ikke noe om det er blitt tørt. Prøv den:)
mysan Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 5. juni 2008 Den skal jeg prøve. Hvor får jeg den? Jernia?
Yoshi Skrevet 5. juni 2008 #5 Skrevet 5. juni 2008 Det finnes flueetende planter, men jeg vet ikke hvordan de fungerer på store fluer.
mysan Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 6. juni 2008 Jeg fant en Peliasforhandler like borti her. Nabokommunen.
Vixenia Skrevet 6. juni 2008 #7 Skrevet 6. juni 2008 Hva med en slik en?? http://www.venneslanetthandel.no/productde...php?product=138
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2008 #8 Skrevet 6. juni 2008 Har du fluenetting for vinduene? Man kan kjøpe ruller med fluenettingstoff som man bare fester rundt vinduene. Det er noe for dører også, sånne gardinsaker. Men det hjelper selvsagt ikke mot de som allerede er kommet inn, og mot de som sniker seg inn i kjølvannet av deg når du går inn og ut. Om du har kjæledyr eller småbarn som kommer og går må man være forsiktig med bruk av gift. Ellers kan man investere i en fluesmekke, ta en runde med den i huset og se på det som en treningsøkt
mysan Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 6. juni 2008 Kjøttetende planter må jeg prøve. Jeg må kjøpe fem stykker eller noe sånt da, det er jo et hav av fluer her. Fluesmekker har jeg jo forresten... må bare prøve å huske hvor det ble av den i flyttesjauen. Og jeg har fire katter som gjerne sitter i vinduskarmene, så da er kanskje ikke den sprayen så lur da... Nå skal jeg setter smekkeren.
Gjest Screemy Skrevet 6. juni 2008 #10 Skrevet 6. juni 2008 (endret) Jeg ser i disse dager konsekvensene av å ha flyttet på landet. Det er så sinnsykt masse fluer her! De surrer rundt meg hele tiden. Her jeg sitter nå, ved salongbordet kan jeg se fire stykker. To på sofaen midt i mot meg, og to på salongbordet..hey der var det en til.... sikkert to-tre på kjøkkenet også, og på terrassen minst like mange. Finnes det noen planter, blomster, spray, luktegreier eller hva som helst som kan få disse små, men akk så irriterende krypene til å dra litt lenger bort på jordene der hvor kyrne går?? Hva har de i min stue å gjøre? Her finnes ikke én kuskit!! Ha,ha, Mysan - sorry at jeg ler men jeg vedder for (les vet) at det kommer flere og flere fluer hvor varmere det blir....men, sånn er det å flytte på "landet" - det har sine ulemper også.... Vel, jeg vet ikke hva annet enn fluesmekker - gjerne dobbel fluesmekker (to fluer i en smekk) spray nytter ikke bortsett fra der og da... - hm, hundebæsj og fiskelukt tiltrekker jo fluer da men - men også svette dersom du soler deg - ellers så kommer dem uansett altså! Fluesnapperer - ikke sånn fugl da se, men sånn klistresak vet du....! Tror, bare tror at fløyelsbloms holder fluene unna..... "Snakket med Pax" på facebok nå i går var det vel, og vi har hytte utenfor byen der moren hennes bor (du vet jo hvor dette er) - og der er det tusen millioner fluer i juli mnd....gled deg til den mnd. Mysan Endret 6. juni 2008 av Screemy
Skrika89 Skrevet 6. juni 2008 #11 Skrevet 6. juni 2008 Jeg er ganske sikker på at sprayen er uskadelig for større dyr og mennesker når den er blitt sprayet i vinduet:)
mysan Skrevet 6. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 6. juni 2008 Vel, jeg vet ikke hva annet enn fluesmekker - gjerne dobbel fluesmekker (to fluer i en smekk) spray nytter ikke bortsett fra der og da... - hm, hundebæsj og fiskelukt tiltrekker jo fluer da men - men også svette dersom du soler deg - ellers så kommer dem uansett altså! Fluesnapperer - ikke sånn fugl da se, men sånn klistresak vet du....! Tror, bare tror at fløyelsbloms holder fluene unna..... "Snakket med Pax" på facebok nå i går var det vel, og vi har hytte utenfor byen der moren hennes bor (du vet jo hvor dette er) - og der er det tusen millioner fluer i juli mnd....gled deg til den mnd. Mysan Fluepapir ja... Vaponastrips, de har jeg også tenkt på. Fløyelsblomst har jeg hørt om... Jeg er ganske sikker på at sprayen er uskadelig for større dyr og mennesker når den er blitt sprayet i vinduet:) Jeg finner en boks og leser bakpå, tenker jeg Nå burde saken være i orden: Jeg kjøper fem kjøttetende planter fem spraykanner med fluedrep ti pakker med vaponastrips en glødelampefluedreper myggnetting slutter å gi Pus tunfisk stikker en propp i Kompis som bare fjernes i skogen Og så fløyelsblomster... Jeg burde kunne glede meg til juli helt fint :D
Skrika89 Skrevet 7. juni 2008 #13 Skrevet 7. juni 2008 He he ja da bør du være fluefri:P Jeg leste bak på boksen og den er ikke farlig for andre dyr eller mennesker:)
Gjest Glør Skrevet 7. juni 2008 #14 Skrevet 7. juni 2008 Jeg tror du kun får kjøpt den hos pelias.. Pelias har ulike forhandlere, bla byggvareforetninger ol. Ring til hovedkontoret på Elverum, så får du vite nærmeste utsalgsted. Jeg har også veldig god erfaring med denne, både mot mygg og fluer.
Gjest Gjest Skrevet 8. juni 2008 #15 Skrevet 8. juni 2008 Kvitt Fluestrips har jeg gode tilbakemeldinger på=) (jobber i butikk) http://www.bayergarden.no/no/produkter/ska..._fluestrps.html
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå