Gå til innhold

Blåskjell - HASTER


Ciara

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjøpte blåskjell i går, og skal lage dem i dag. Jeg fikk beskjed på butikken om at jeg burde pakke dem inn i vått avispapir i kjøleskapet siden de skulle oppbevares et døgn. Det har jeg gjort, og de ser fortsatt levende ut. Noen som var litt åpne lukket seg raskt da jeg banket på dem.

Men plutselig fikk jeg likevel litt hetta her. Det er trygt å spise dem, vel? Jeg ender ikke opp med matforgiftning i morgen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kast de som ikke lukker seg når du banker på dem, og de som ikke åpner seg når de dampes. Da skal du være helt trygg! Butikkene selger ikke blåskjell med giftige alger. Hvis skjellene har blitt dårlige på grunn av for lang eller dårlig lagring, lukter de helt forferdelig når du damper dem, og da tviler jeg på at dere får lyst til å spise dem uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende svar :)

Jeg har jo tross alt bare hatt dem i kjøleskapet et døgn. Alle er lukket eller lukker seg når jeg banker på dem. Jeg kan også høre at det klukker litt fra bollen der de står, så de lever nok ;) Men jeg er jo redd for at det bare skal én dårlig til...

Og helt klart, jeg spiser ikke de som ikke åpner seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...