Gå til innhold

Ta med pass til småbarn?


qrs

Anbefalte innlegg

Gjør dere det?

Og hvis dere gjør det sånn for sikkerhets skyld; Hvilke situasjoner kan man komme opp i hvor det vil være viktig/nyttig å ha pass til barna?

Vi har nemlig en liten diskusjon om dette her hjemme om hvorvidt dette at barna har pass er viktig/riktig eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har aldri hatt ungenes pass med til Danmark, har somregel våre egen med da vi ofte tar en svipptur til Tyskland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar ikke med eget pass engang til Danmark.

Står på båtbilletten vår at vi må ha det med, men ikke til barn i følge med voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det står det er det sikkert lurt å ha med. Men jeg har aldri hatt med pass til Danmark, og har heller aldri fått spørsmål om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal dere fly, så må dere ha pass til hjemveien. Da dette skal være eneste godkjente leg, for international flyving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har alltid med passene til voksne og unger. Vet om noen som ble stoppet på grensen mellom Tyskland og Danmark. Danske grensevakter er ikke så nøye på om en har pass eller ikke, men de tyske vaktene var raske med å skrive ut bøter om en ikke har med pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alltid med passene til voksne og unger. Vet om noen som ble stoppet på grensen mellom Tyskland og Danmark. Danske grensevakter er ikke så nøye på om en har pass eller ikke, men de tyske vaktene var raske med å skrive ut bøter om en ikke har med pass.

Har aldri blitt stoppet på grensen til Tyskland og vist pass, ikke engang da det var en grense (med bil altså) Nå er det ikke engang grensevakter der, en merker omtrent ikke at en krysser grensen engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Naria
Skal dere fly, så må dere ha pass til hjemveien. Da dette skal være eneste godkjente leg, for international flyving.

Har flydd fra Danmark til Norge flere ganger, og har aldri vist pass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Fra Norwegian sine sider:

"Vi anbefaler at man ved innsjekking av barn under 2 år uoppfordret fremviser fødselssattest på reiser innenlands. På reiser til og fra Norge må barn fremvise eget pass. "

Fra sas sine sider:

"Til utlandet må alle passasjerer vise ID".

I slike tråder er det alltid noen som kan fortelle at DE har reist problemfritt uten pass. Men jeg ville heller sjekket hvilke regler som er aktuelle for min reisemåte. Og hvis man er usikker så tar man da med pass, man sier ikke pyttsan, vi tar sjansen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt stoppet på grensen til Tyskland og vist pass, ikke engang da det var en grense (med bil altså) Nå er det ikke engang grensevakter der, en merker omtrent ikke at en krysser grensen engang.

De tar stikkprøver. Vi så ingen vakter.

Endret av meta2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De tar stikkprøver. Vi så ingen vakter.

Ja da er det vel like greit å ta sjansen da, og la de store, tunge passene bli igjen hjemme ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjest_anne_*
Ja da er det vel like greit å ta sjansen da, og la de store, tunge passene bli igjen hjemme ;)

Det er ikke tyngden, det er det at det er en uke til vi reiser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det tar inntil 10 dager å få nye pass. Det går oftest raskere, men nå er det høysesong. Nødpass kan man vel få på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En trenger ikke pass til Danmark, hadde aldir gått til anskaffelse av nytt pass til unger (som varer bare i kort tid) hvis jeg skulle reise til Danmark. Har aldir hatt ungene sine pass med til Danmark. Tar somregel mannen og mitt pass med, hvis det skulle være behov for skikkelig legitimasjon. Men har hittil, og vi har reist til Danmark årlig (gjerne flere ganger i året) de siste 22-23 årene, aldri hatt behov for pass. Jo forresten før i "gamle" dager, da vi ikke hadde minibank-kort måtte jeg ha pass med når jeg skulle ta ut penger fra min røde postbankbok på postkontorer i Danmark..Derfor har jeg våres "voksne" pass med, hvis det av en eller annen grunn skulle bli nødvendig å gå innom en bank for å få tak i penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
En trenger ikke pass til Danmark, hadde aldir gått til anskaffelse av nytt pass til unger (som varer bare i kort tid) hvis jeg skulle reise til Danmark.

"Fra Norwegian sine sider:

"Vi anbefaler at man ved innsjekking av barn under 2 år uoppfordret fremviser fødselssattest på reiser innenlands. På reiser til og fra Norge må barn fremvise eget pass. "

Fra sas sine sider:

"Til utlandet må alle passasjerer vise ID". "

Skal man kjøre bil trenger man ikke pass. Hvilke regler båtene har vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...