Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg tar et lite fag og har klart og forveksle eksamensdatoene, gikk dermed glipp av en eksamen som jeg har levert inn obligatoriske oppgaver til og lagt ned mye arbeid i :gråte: Jeg som alltid har vært så nøye, hvordan i huleste har jeg klart å gjøre denne brøleren :tristbla:

Jeg må vel ta alt på nytt til neste år, betale hele greia på nytt og gjøre nye oppgaver. Står midt opp i samlivsbrudd med barn involvert, og dette trengte jeg IKKE nå.. Og det verste er at jeg skjemmes, jeg tør ikke si det til noen. Og hva i alle dager sier jeg når jeg skal søke ny jobb og mangler en eksamen :gråte:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ingen mulighet for å ta eksamen igjen, da? Trodde alle hadde en slik ordning i tilfelle sykdom o.l.

Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke sikkert at du må gjøre obligatoriske oppgaver på nytt om du melder deg opp på nytt neste semester. Som regel har man lov til å "overføre" godkjente oppgaver til neste semester, men dette gjelder ikke alltid. Jeg ville sendt en mail til studieveileder og spurt om du kan gjøre dette. Du trenger ikke oppgi grunn til at du ikke tok eksamen dette semesteret.

Du er ikke alene om å ha gjort en slik tabbe. Det er sågar folk som går seg vill på vei til eksamenslokalet, eller møter opp i feil lokale, og folk som blingser på datoene. Surt og bittert, men ikke gi opp. Hør med veileder hvor mye du må ta opp igjen. Om du tar det opp igjen har du jo vært igjennom alt en gang før, så det er bare å holde ved like kunnskap du allerede kan.

Gjest Gjest
Skrevet
Er det ingen mulighet for å ta eksamen igjen, da? Trodde alle hadde en slik ordning i tilfelle sykdom o.l.

Det er et fåtall fag som har konteeksamen. Og det er som regel bare de som har sykemelding eller som strøk på eksamen som får ta konteeksamen, ikke folk som har glemt å møte opp. Men det går selvsagt an å spørre veileder om dette.

Gjest Gjest
Skrevet

Gå til legen, stress har gjort det vimsete. Om det ikke er for sent da.

Skrevet

De obligatoriske oppgavene er endel av eksamen, så jeg må nok ta de på nytt. Får kanskje nytt forsøk om et år :( Legeerklæring må være datert senest dagen etter, og i mitt tilfelle er det for sent. Det eneste er at om de godtar en vanlig sykemelding (fra jobb), så har jeg det...så det kan jeg undersøke. Er for deppa til å ringe i dag..

I de andre fagene jeg har tatt så har alltid de som har holdt eksamen ringt dagen før, for å forvisse seg at man skal møte opp. Det skjedde selvfølgelig ikke denne gang, eller så hadde jeg jo oppdaget det tidsnok. Tror noen Der Oppe (himmelen) ikke er så glad i meg for tiden...

Gjest _Hufsa_
Skrevet

Hvis det får deg til å føle deg noe bedre så kan jeg fortelle at jeg har gjort akkurat det samme selv en gang jeg skulle ta en eksamen

Gjest Gjest_Anda_*
Skrevet
De obligatoriske oppgavene er endel av eksamen, så jeg må nok ta de på nytt. Får kanskje nytt forsøk om et år :( Legeerklæring må være datert senest dagen etter, og i mitt tilfelle er det for sent. Det eneste er at om de godtar en vanlig sykemelding (fra jobb), så har jeg det...så det kan jeg undersøke. Er for deppa til å ringe i dag..

I de andre fagene jeg har tatt så har alltid de som har holdt eksamen ringt dagen før, for å forvisse seg at man skal møte opp. Det skjedde selvfølgelig ikke denne gang, eller så hadde jeg jo oppdaget det tidsnok. Tror noen Der Oppe (himmelen) ikke er så glad i meg for tiden...

Ærlig talt, voks opp!!!! Folk kommer ikke til å ringe for å minne deg på ting i arbeidslivet. Hele holdningen din stinker!

Gjest Gjest
Skrevet
Ærlig talt, voks opp!!!! Folk kommer ikke til å ringe for å minne deg på ting i arbeidslivet. Hele holdningen din stinker!

Shit happens.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...