Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg gikk intetanende ut med jakke i dag, trodde varmen først skulle komme på tirsdag. Men der tok jeg grundig feil. :tristbla:

En jakke kan man i det minste greit kle av seg.

Jeg dro på golfbanen iført t-skjorte og tynn genser i ull, samt vindjakke. Ikke så greit å strippe av seg gensere i det åpne grønne.... :snurt: Årsaken til denne allverdens påkledning var at sist jeg var der så gikk det snøbyger (og da hadde jeg bare tynn genser).

Hva er galt med akkurat passe 10-12 grader pluss, liksom? :rope:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke caddy til å bære genseren din?

Nei... :sukk: Og uansett må jeg jo få den av meg uten å bli uanstendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært tett opp under førti varme grader utenfor min bolig i dag, desverre.

Jeg har dratt ned/for alt som kan tenkes å ville skjerme meg for strålene,

men jeg er kvalm og svett av alt dette som overmanner meg. Nå husker jeg plutselig veldig tydelig

hvordan jeg hadde det hele sommeren i fjor... :tristbla:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år rømmer jeg fra den overkokte leiligheten min til svalere omgivelser i en sokkel :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når luften blir så varm som den er nå, og det er omtrent vindstille, sliter jeg skikkelig med å puste. Hvordan kan folk like dette her?? Jeg var gjennomvåt av svette idag. Herlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når luften blir så varm som den er nå, og det er omtrent vindstille, sliter jeg skikkelig med å puste. Hvordan kan folk like dette her?? Jeg var gjennomvåt av svette idag. Herlig

Jeg skjønner heller ikke hvordan de kan like det, men folk flest ser nå ut til å trives godt i slikt vær, så da er det vel oss det er noe "galt" med. For meg er sommerdagene rett og slett tortur om jeg ikke er i nærheten av kaldt vann (det være seg dusj eller elv), og selv da er det jo bare snakk om midlertidig lindring.

Er det noen som vet, helt konkret, hva som gjør at enkelte av oss takler varmen så dårlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt jeg, men jeg tror at jeg kan ha vært isbjørn i forrige liv.

Det henger liksom igjen ennå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det er så varmt inne som det er nå, så svetter jeg som en gris 3 minutter etter at jeg har dusjet. Selv om jeg avslutter med kaldt vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det er så varmt inne som det er nå, så svetter jeg som en gris 3 minutter etter at jeg har dusjet. Selv om jeg avslutter med kaldt vann

Det gjør jeg hele året.Men på vinteren er det litt bedre,da står verandadøra oppe. Nå er det jo håpløst å bli avkjølt etter dusjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når det er så varmt inne som det er nå, så svetter jeg som en gris 3 minutter etter at jeg har dusjet. Selv om jeg avslutter med kaldt vann

Haha, jeg også. Det skal visst hjelpe å avslutte med litt varmere vann, for da føles det kaldere når man kommer ut av dusjen, men det har ingen effekt på meg.

Min rutine blir omtrent sånn her: Iskald dusj, tørke med håndkle i 10 sekunder, legge meg ned på sengen med vifta rettet mot meg og ligge der i 10 minutter. Så er det på med ansiktskrem, deo og undertøy, for så å ligge (med armene bak hodet) foran vifta igjen i alt fra 5 -15 minutter, avhengig av hvor varmt det er - gjerne med det våte håret over ansiktet. Når jeg så er helt avslappet (slik at jeg ikke begynner å svette med en gang jeg rører på meg) er det klart for sminke og klær. Følger jeg denne rutinen holder jeg meg svettefri ... men bare frem til det blir temperaturforandring, da. Ut i litt kaldere luft, for så å gå inn igjen = svettehelvete :snurt:

Endret av Antlers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag melder Adressa.no at Kotsøy i Gauldal var først til 20 grader her i Trøndelag. Er det et slags tåpelig forsøk på gode nyheter?!? :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke noe særlig fan når temperaturen stiger over 20 grader.

Liker når den er ca 10-15, litt kjølig men bedre enn at jeg svetter meg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 var det ute da jeg satte meg i bilen. Måtte slenge av meg alt av klær når jeg kom hjem. Trusa sa plask da den landet på gulvet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Peaches

Er ikke noe særlig fan når temperaturen stiger over 20 grader.

Liker når den er ca 10-15, litt kjølig men bedre enn at jeg svetter meg ihjel.

Enig.

angrer på at jeg ga opp min fine sokkel leilighet til fordel for en leilighet i 3 etasje med masse takvindu! det er så varmt å bo i et glasshus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bordviftene er satt i gang og fryseren er full av is. Sommerdynene er på plass, men jeg regner med at den snart ryker til fordel for bare dynetrekket. Det verste er at jeg har faktisk en sånn frittstående AC-dings, men det er ingen fornuftige steder å sette den her siden den må ha en tjukk slange ut. Vurderer å bare selge den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...