Gå til innhold

Er jeg rar? Sliter i varmen

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hoppetaujenta skrev (2 timer siden):

Skulle gjerne hatt et skikkelig kjølerom som jeg kunne ha en madrass eller stol i og overleve sommeren bedre. 

God ide 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå synker jeg ned i stol med min nykjøpte sitron-Inspira. Vi skal ha kvalitetstid sammen. :klem: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt meg håndholdt vifte, så nå føles det mye mer levelig å forlate hjemmet 😄 Anbefales på det sterkeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag melder det 31°C på ettermiddagen i Trondheim! For meg betyr det steng alle vinduer og dører, trekk for alle gardiner, og søk dekning! :dry:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antlers skrev (På 16.6.2022 den 19.42):

Jeg har kjøpt meg håndholdt vifte, så nå føles det mye mer levelig å forlate hjemmet 😄 Anbefales på det sterkeste!

Åhh...og den virker skikkelig, er ikke noe plasttull som går i stykker? :sjokkbla: @Antlers 
Hvor, hva og hvor mye, plis? Ladbar eller på batterier? Jeg visner på rot og trenger portabel hjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, Hoppetaujenta said:

Åhh...og den virker skikkelig, er ikke noe plasttull som går i stykker? :sjokkbla: @Antlers 
Hvor, hva og hvor mye, plis? Ladbar eller på batterier? Jeg visner på rot og trenger portabel hjelp. 

Ja, den virker helt supert. Blir så klart ikke like kraftig som å sitte foran den største vifta hjemme, men kraftig nok til at den faktisk hjelper når man må ut av huset. Den er ladbar, med 2 timers ladetid. Batteriet varer 3-4 timer på laveste hastighet, og 1-2 timer på høyeste hastighet. Den er i plast, men kjennes solid ut. Viftedelen er kapslet inn, så slipper å bekymre meg for deler som kan knekke av. Har overlevd fint i både lommer og vesker hittil 😄

Denne har jeg. Kan sikkert få tak i billigere på aliexpress eller lignende, men hvem orker å vente så lenge :P

https://www.coolstuff.no/interesser/teknikk/vifter/vooni-handvifte-pid-18324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antlers skrev (37 minutter siden):

Ja, den virker helt supert. Blir så klart ikke like kraftig som å sitte foran den største vifta hjemme, men kraftig nok til at den faktisk hjelper når man må ut av huset. Den er ladbar, med 2 timers ladetid. Batteriet varer 3-4 timer på laveste hastighet, og 1-2 timer på høyeste hastighet. Den er i plast, men kjennes solid ut. Viftedelen er kapslet inn, så slipper å bekymre meg for deler som kan knekke av. Har overlevd fint i både lommer og vesker hittil 😄

Denne har jeg. Kan sikkert få tak i billigere på aliexpress eller lignende, men hvem orker å vente så lenge :P

https://www.coolstuff.no/interesser/teknikk/vifter/vooni-handvifte-pid-18324

Må se rart ut å gå rundt med en sånn da :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (1 time siden):

På lørdag melder det 31°C på ettermiddagen i Trondheim! For meg betyr det steng alle vinduer og dører, trekk for alle gardiner, og søk dekning! :dry:

Stenger du vinduene så blir det jo bare mer varmt :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cid skrev (8 minutter siden):

Varme strømmer fra varmt til kaldt, så hvis det er kaldere inne enn ute gjør jeg alt jeg kan for å hindre varmen i akkurat det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Cid said:

Må se rart ut å gå rundt med en sånn da :P 

Heller rar enn død som følge av heteslag, si ;)

De eneste kommentarene jeg har fått har vært av typen "Åååå, jeg vil også ha sånn!"

Kommer til å bestille flere håndvifter til neste sommer. Med stativ, til å klipse fast, som kan henge rundt nakken osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevian skrev (4 minutter siden):

Varme strømmer fra varmt til kaldt, så hvis det er kaldere inne enn ute gjør jeg alt jeg kan for å hindre varmen i akkurat det.

Jeg synes det blir innestengt luft hvis alt er lukket igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antlers skrev (2 minutter siden):

Heller rar enn død som følge av heteslag, si ;)

De eneste kommentarene jeg har fått har vært av typen "Åååå, jeg vil også ha sånn!"

Kommer til å bestille flere håndvifter til neste sommer. Med stativ, til å klipse fast, som kan henge rundt nakken osv.

Blir litt sånn inspector gadget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 grader her nå og litt vind. Deilig vær, egentlig, men i ettermiddag var det grisevarmt. Men i morgen og lørdag er det spådd 28 grader og da blir det sikkert over 30 siden yr alltid spår for snille temperaturer. Gruer meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Adobyen

Å nei, jeg er en frysepinne vinterstid, men tåler ikke å steke i solen. Jeg fant ikke hatten i dag, og det smalt i hodet å være ute. Jeg prøvde å pusse gammel maling på et rekkverk, men det må utsettes. Klager ikke på varmen, men tåler ikke så veldig mye lenger. Svidd rygg også. Hadde kun shorts på.

Endret av Adobyen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Cid skrev (1 time siden):

Ikke hvis det er varmere ute enn inne, som nevnt over. Spesielt hvis det ikke er vind den dagen.

Ikke noe glad i varmen jeg heller, men hjelper med gode og luftige klær. Skulle visst skikkelig bli varmt og vemmelig i morgen, så jeg får gjøre unna det jeg kan tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (5 minutter siden):

Ikke hvis det er varmere ute enn inne, som nevnt over. Spesielt hvis det ikke er vind den dagen.

Ikke noe glad i varmen jeg heller, men hjelper med gode og luftige klær. Skulle visst skikkelig bli varmt og vemmelig i morgen, så jeg får gjøre unna det jeg kan tidlig.

Men blir fortsatt innestengt, derfor jeg hater å ha igjen vindu 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Cid skrev (1 minutt siden):

Men blir fortsatt innestengt, derfor jeg hater å ha igjen vindu 

Det er jeg enig i. På sånne dager setter jeg meg heller i skyggen ute, om jeg har muligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...