Gjest GG Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Har fått et forelegg fra politiet. Hva skjer når man ikke kan betale? Har ikke egen inntekt. Går på videregående. Noen andre konsekvenser annet enn at man står i politiet sine papirer? Slettes det etter hvert når det er nedbetalt?
Gjest Lillebøll Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Det er vel som trafikkbøter at du får delt det opp i mindre beløp?
Gjest GG Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Det er ikke en trafikkbot, men for en ulovlig/kriminell handling. Har overhode ikke penger å betale med. Vet at det da går til statens innkrevingssentral.
fløtepia Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 jeg har selv vært borti dette, og det gikk faktisk så langt at det gikk til forliksrådet.. men du kan få utsatt regningen til du har inntekt! om jeg ikke husker feil så følger det med et sjema hvor du fyller ut hvilken inntekt du har osv.. hvis ikke dette sjemaet kom ved purringer. mitt råd: ring til politiet. forklar situasjonen din, og be om utsettelse. ringer du ikke, blir regningen MYE større pga purringer. TRO MEG!!
Gjest Glør Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Du kan få det delt opp i ganske små beløp, selv om de ikke er så glad for det, hvis du kan overbevise dem om at du har så lite penger. Eventuelt kan du bli bedt om å vise dokumentasjon på utgifter og inntekt. Hvis du ikke får en nedbetalingsordning sender de det til namsmannen, og ser om det er rom for tvangstrekk i lønn ol. Krav hos SI behøver ikke å gå til forliksrådet først. Dersom det heller ikke er mulighet til å få pengene via en utleggsforetning, vil du bli nødt til å sone for boten. Vet ikke om det gjelder for alle bøter, men samboeren hadde en trafikkbot han måtte sone for tilslutt, og der kom det ikke på noe ekstra i form av renter og gebyrer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå