Gå til innhold

Grillet kyllingrester


Alice Ayres

Anbefalte innlegg

Jeg har litt over en grillet kylling til overs fra middagen i forgårs, men aner ikke hva jeg skal lage av restene. Hadde tenkts kyllingpai, men det har vi hatt så mye av i det siste.

Er det noen som har noen gode oppskrifter de vil dele hvor man bruker grillet kyllingrester?

Takker på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Kyllingsalat - gjerne med blandet salat (særlig mørke sorter), rødløk, fetaost eller annen ost, pinjekjerner, tomat, oliven og dressing av olivenolje, balsamico, hvitløk, salt, pepper, urter og dijonsennep.

Ikke så langt fra pai, kanskje, men det er godt med kylling i omelett - f eks med samme type grønnsaker som i frikassé (kok rotfruktene på forhånd; gulrot, persillerot, evt kålrot eller potet... ellers erter, kanskje purre, persille), eller med andre ting dere har liggende... erter, vårløk, spinat m.m.

Kyllingsuppe av et eller annet slag er også godt. Kan lages med bare kraft/buljong og grønnsaker i samme baner som omeletten, eller med melk, kokosmelk eller fløte i tillegg. Hermetisk tomat og/eller tomatpuré er også godt i. Kyllingsuppe med melk/fløte synes jeg er godt med karri e.l, klar suppe er godt med mer europeisk krydder som salvie, timian, kanskje rosmarin o.l. Har du mais i og krydrer med blant annet chili og spisskummen kan du få meksikansk suppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...