Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har litt tannlege skrekk men merker at jeg må ta meg en tur der snart. Men har ikke vært hos tannlegen på noen år. Jeg lurer på hva det koster for en vanlig time, for hull, og visdoms tann??

Hva er din erfaring med tannleger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette varierer jo ekstremt mye da.

En undersøkelse koster vanligvis rundt 600 kr med to røntgenbilder og litt fjerning av tannstein, men du kan nok regne med stor variasjon bare på dette.

Hull er det umulig å sette en pris på, da det avhenger av størrelsen på hullet, hvor hullet ligger osv. De billigste kan koste ned mot 400 kr, mens de dyreste kan være over 1500 kr pr hull. Noen ganger holder det heller ikke med fylling, og da må man til med enda dyrere ting, som kroner, innlegg e.l., og kanskje også rotfyllinger.

Trekking av visdomstenner vil også variere mye, etter om de må fjernes kirurgisk, kan trekkes enkelt, eller om det oppstår komplikasjoner.

Få deg en time hos tannlegen og be om et prisoverslag på første time, så får du vite hvor mye ditt behandlingsbehov vil koste.

PS: alle tannleger er pliktige til å ha prisliste på venterommet, og mange har det også på nettet, så da kan du iallefall sammenligne priser litt.

Skrevet

Takk for svar. Får bestille meg en time. Tror jeg har noen hul, men det største problemet er nok visdomstennene. Så tror det kan bli dyrt. .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...