Gå til innhold

Soya-is uten sukker?


Chimamanda

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det gaar an aa faa kjoept soya-is uten sukker? Hvor isaafall?

Og saa lurte jeg paa om det finnes sukkerfri is uten kunstig soetning? Eller krever jeg for mye? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eventuelt kan du lage selv. Vi pleier å lage yoghurtis med most banan og annen frukt. Det burde gå bra med soya-yoghurt også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eventuelt kan du lage selv. Vi pleier å lage yoghurtis med most banan og annen frukt. Det burde gå bra med soya-yoghurt også?

Har sjekket i helsekostbutikken, men har visst ikke det her jeg bor.

Ville bare sjekke om det faktisk finnes foer jeg legger ut paa en umulig skattejakt :fnise:

Ja lage isen selv, det skal vel gaa an, godt forslag!

Saa faar jeg surfe etter en oppskrift :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har oppskrift paa is med soyamelk da? Har ikke iskremmaskin, er det mulig aa lage uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en fremgangsmåte. Søker du etter "soy ice recipe" finner du sikkert mange flere, men de fleste oppskriftene er nok med sukker eller sirup. Hvis du tror du kommer til å lage is oftere, anbefaler jeg en ismaskin. Vi har brukt vår mye siden vi kjøpte den og vi bruker den mest til "hverdagsis", dvs. yoghurt naturell med most, godt moden banan og eventuelt mango eller bær. Jeg har ikke noen fast oppskrift, men prøv med 2-3 dl (soja)yoghurt, en stor banan og en halv mango. Pureres og fryses. Uten ismaskin må du røre i blandingen hvert kvarter. Alternativt kan du fryse blandingen i slike isformer med pinne.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

jeg tror ikke det finnes, ikke i Norge ihvertfall.

Det er vel bare tofuline og tofutti som fører soyais her til lands - og de er med sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...