Gjest gjestejente Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Hei! Jeg er ei jente på 21 som endelig har bestemt meg for å ta brystreduksjon. NÅ skal det skje, og jeg skal ringe fastlegen i morgen tidlig for å bestille time og forhåpentlig få henvisning til sykehus/klinikk. Jeg har tråla gjennom flere internettsider samt KG-forumet for å finne ut mest mulig, og har fått svar på mye av det jeg lurer på. Men må bare spørre her for å være heeelt sikker Jeg bruker bh str. 80-85 E/F . De fysiske plagene har først kommet det siste året, og for et par år siden fikk jeg vite at jeg hadde scoliose (skjev ryggrad). lurer litt på om dette kan ha noe med puppene mine å gjøre, for jeg hadde ikke dette som barn:S Har ikke direkte vondt i nakke/skuldre, men er ofte veldig øm og stiv i musklene. Puppene har vel plaget meg mest psykisk hittil. jeg er ganske sjenert og det at jeg har sånne pupper gjør meg enda mer usikker, og selv om jeg elsker å svømme/bade velger jeg ofte å la vær fordi jeg hater å vise meg i badetøy. Er lei av kommentarer/blikk og at jeg ikke får tak i BHer i vanlige butikker (og hvis jeg får, er det sånne kjedelige bestemor-BHer). Jeg har BMI under 30. Litt overvektig, men har klart å gå ned 5kg hittil, og skal prøve å gå ned minst 5 til. Har relativt kraftig benbygning, og får ofte høre at jeg ser slankere ut enn det jeg faktisk veier. Det lille vekttapet mitt har ført til pittelitt mindre pupper, men mest til at puppene mine bare henger enda mer. Hurra! jeg har pupper som en 80-åring.... Sånn jeg har forstått det, kan man altså få dekket en operasjon hvis man har vært innom fastlegen og fått 'dokumentert' helseplager som følge av store bryst? Får man da dekket hele beløpet? Også lurer jeg på dette med private klinikker. Ser mange har annbefalt Colosseumklinikken, og jeg kunne tenke meg å ta operasjonen der. Kan jeg få henvisning dit fra fastlegen min, selv om det er en privat klinikk? Noen som vet hvordan det er med ventetid der?. Ja, dette ble jo kjempesuperlangt og jeg skrev sikkert mer enn nødvendig her, men jeg håper noen kan svare meg på det jeg lurer på=) om noen ønsker å dele litt erfaringer, blir jeg glad for dèt også. enten om klinikken og/eller generelt om selve operasjonen. smerter? bivirkninger? noen som har linker til tidligere tråder eller internettsider som kan være nyttige? takk på forhånd!=)
Gjest Dallandra Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Det er ikke fastlegen, men utførende klinikk som bestemmer om du kan få innvilget reduksjon. Jeg ble henvist til utredning av fastlegen min i fjor, men fikk ikke innvilget reduksjon av sykehuset. I mitt tilfelle ble jeg henvist til sykehuset, men kunne gått til privat klinikk for å få utført reduksjonen. Hvis du får innvilget operasjon dekkes alle utgifter, inkludert sykemelding for rehabiliteringsperioden etterpå. Hvis du ikke får innvilget operasjon men velger å dekke operasjon av egen lomme får du ikke sykemelding etterpå men må bruke av ferie evt søke ulønnet permisjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå