lille katt Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Er bare ute etter synsing her: jeg har kjøpt "crocs" til prinsessen på 16 mnd. Er det fullstendig uergonomisk å putte sånne sko på så små føtter, eller er det OK med crocs (og lignende kopier) til de minste også? Har aldri prøvd dem selv.
Gjest gjest stine Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Er bare ute etter synsing her: jeg har kjøpt "crocs" til prinsessen på 16 mnd. Er det fullstendig uergonomisk å putte sånne sko på så små føtter, eller er det OK med crocs (og lignende kopier) til de minste også? Har aldri prøvd dem selv. Hei. Nå har jeg ikke disse skoene selv, men har av venninner hørt at di uorginale ikke er så bra pga. at man begynner å svette endel på føttene, og at man av den grunn bør vaske di ofte med tanke på fotsopp/lukt. Men om di originale er slik vet jeg ikke. Nå har Crocs kommet med cherrocs for barn, disse skal være meget bra og superlett å ha på foten:)
ToveM Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Ville aldri hatt crocs til så små, som nettopp har lært å gå. De trenger støvler med ankelstøtte. Har kjøpt støvler til min minste (9år) de er superlette, og ser veldig bra ut. har ikke fått prøvd dem enda da, i dette været.. Nå når dollarkursen er så lav lønner det seg absolutt og kjøpe på nettet. Har kjøpt på Taylorshoes, ypperlig service og rask levering. Tok ca 2 uker fra jeg bestilte til de var i postkassen. De kostet meg 220,- inkl frakt.
LilleKylling Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 Jeg kjøpte disse sandalene til min lille på 16 mnd : http://www.taylorshoes.com/p-317-kids-otter.aspx De er utrolig lette, og han får grei nok støtte bak. Kjøpte også disse: http://www.taylorshoes.com/p-325-kids-disney-pelican.aspx Men de er litt i trangeste laget. Han har legger helt ned til tærne Synes også de var litt lave bak, ihvertfall for de som nettopp har lært å gå. Den store på 9 har crocs støvler, og de veier jo så og si ingenting. Skulle også gjerne hatt sånne! Jeg kjøpte disse: http://www.taylorshoes.com/p-387-adara.aspx til meg selv. Perfekt for mine hovne gravid føtter i denne varmen. Fine er de også! Sånn, det var vel nok crocs-reklame
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Det anbefales at sandaler til småbarn har hel hæl slik som f.eks disse: http://www.ecco.com/no/no/kolleksjon/smaba...54479/detail.do
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Ville aldri hatt crocs til så små, som nettopp har lært å gå. De trenger støvler med ankelstøtte. Har kjøpt støvler til min minste (9år) de er superlette, og ser veldig bra ut. har ikke fått prøvd dem enda da, i dette været.. Nå når dollarkursen er så lav lønner det seg absolutt og kjøpe på nettet. Har kjøpt på Taylorshoes, ypperlig service og rask levering. Tok ca 2 uker fra jeg bestilte til de var i postkassen. De kostet meg 220,- inkl frakt. Dette har man gått bort fra! Skoene skal være mest mulig tilnærmet å gå barføtt eller så skal man helst ikke bruke sko i det hele tatt, slik at foten får utviklet seg uforstyrret. Dette bør selgere i skobutikker vite hvis de er oppdaterte nok også! Eneste jeg har betenkeligheter ift crocs til små barn er om ikke sålen kan være litt "høy" sånn at de blir litt ustabile og kan vrikke foten lett. Men man ser vel fort om barnet "takler" det eller ikke... Vi snakker jo ikke akkurat høye hæler her
Grooo Skrevet 4. juni 2008 #7 Skrevet 4. juni 2008 Har kjøpt originalen fra TaylorShoes til M som er to år (og til meg og mormoren). Ville ikke kjøpe kopiene, har mest tro på orginalen men det er mulig orginalene er greie nok de og. Uansett bruker hun dem ikke mye, ikke på tur og sånn. Men litt sånn når vi skal ut og hente inn klesvaks, til søpla med posen osv. Småturer ut, likt osm jeg bruker mine til.
Minni-Mus Skrevet 4. juni 2008 #8 Skrevet 4. juni 2008 Jeg har kjøpt til jenta mi på 1,5år. Hun bruker de bare litt, som nevnt ovenfor. Jeg kjøpte på Eurosko og det var en babymodell.
Snil@ Skrevet 4. juni 2008 #9 Skrevet 4. juni 2008 Ville aldri hatt crocs til så små, som nettopp har lært å gå. De trenger støvler med ankelstøtte. Har kjøpt støvler til min minste (9år) de er superlette, og ser veldig bra ut. har ikke fått prøvd dem enda da, i dette været.. Nå når dollarkursen er så lav lønner det seg absolutt og kjøpe på nettet. Har kjøpt på Taylorshoes, ypperlig service og rask levering. Tok ca 2 uker fra jeg bestilte til de var i postkassen. De kostet meg 220,- inkl frakt. Stemmer det at siden det kommer på over kr. 200 så blir det toll etc?
Grooo Skrevet 5. juni 2008 #10 Skrevet 5. juni 2008 Stemmer det at siden det kommer på over kr. 200 så blir det toll etc? Grensa er 200 kr UTEN frakt. Så koster det opp til 199,99 før porto går det bra, selv om porto da gjør at det går over. Koster det 201 kr før porto blir det plutselig brått dyrere, for da regnes portoen med også. Uansett koster både Crocs til barn og til voksne mindre enn 200 kr fra Taylor Shoes, bestilte til M, meg og mamma på samme dag. I tre omganger for å komme under tollgrensa.
Kittykat Skrevet 5. juni 2008 #11 Skrevet 5. juni 2008 Jeg, samboeren og våre 3 barn bruker "crocs". Eller iallefall kopien. Av alle skoene barna våre har hatt, så er det disse skoene de bruker mest. De er behagelige, praktiske og enkle å ta på. Pluss at de er perfekt å bruke i dette varme været
Shyn Skrevet 5. juni 2008 #12 Skrevet 5. juni 2008 Mine barn (yngste 2.5 år) bruker de.. men han yngste har de bare på utenfor i hagen for det meste.. og da blir det like ofte til at han sparker de av seg for å gå barbeint. Min eldste begrenser det egentlig selv han også da han er skikkelig fotball freak og helst vil bo i sine fotballsko
Mistyen Skrevet 5. juni 2008 #13 Skrevet 5. juni 2008 Mine to (5 år og 2,5 ) vil omtrent ikke ha på seg annet. De har ett par til utebruk og ett par til innebruk i bhg.
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #14 Skrevet 5. juni 2008 Hei Jobber i barnehage. De som har crocs bruker de, de som ikke har går heller barbeint, De som hadde de som innesko i vinter brukte de masse. Både de som er orginale og uorginale blir brukt like mye. Har ikke merket mere lukt i de ene enn de andre. Selv de små på 1,5 år foretrekker crocs fremfor andre sandaler.
Nigo-san Skrevet 5. juni 2008 #15 Skrevet 5. juni 2008 Mine har ikke crocs, og kommer nok ikke til å få det heller. Jeg skal glatt innrømme at det har en del å si at jeg synes de er stygge som pføy, men jeg betviler også hvor gode de er for små føtter. Alt jeg har hørt om sko til små barn (da mener jeg små, altså ett-to-treåringer), har vært at skoen skal være stabil, ha ankelstøtte, være riktig utformet, kunne tilpasse seg foten... synes ikke crocs møter noen av disse kriteriene. Ei heller dette om å være mest mulig lik barbeint tilstant. Den er kanskje superlett, men det er fremdeles en sko. Minsten hos oss foretrekker langt å gå i sokkelesten (eller helst barbeint, nå som det er så fint vær), men om vinteren når det er vått i barnehagen ol, blir det sandaler fra Elefanten eller andre kjente merker. Tøfler er vel like ortopedisk dårlige som Crocs (de fleste i hvert fall) og egner seg uansett dårlig til en gutt som har varme føtter... :holdesegfornesa-smiley:
Tusenfryd Skrevet 6. juni 2008 #16 Skrevet 6. juni 2008 Min hadde fakecrocs i fjor - i år har jeg ventet fordi vi skulle få tittet på føtten av fysioterpaeut pga fotstilling. Nå har vi vært der, jeg fikk bekreftet alle mine fordommer mot dyre merkesko til unger som adidas og puma som er veldig vanlig - altfor harde og rette såler. Sandaler vi hadde kjøpt på OBS med rem foran tærn, kul inni sålen og med stiv hælkappe var helt supert. Jeg spurte om crocs og hun sa de var helt ok, ingenting for eller mot dem og selv da med de tingene vi skal tenk spesielt på til vårt barns føtter ville hun si mot dem. Så da blir det et par i år også. Nå går vårt barn masse barbeint også da - og det er jo helt supert for sånne små, det herder hele kroppen og er bra for føttene (dette var min oppfatning og tro og ble bekreftet av fysio spesialisert på små barn) men å ha litt å skifte på er greit.
Susan Sto Helit Skrevet 6. juni 2008 #17 Skrevet 6. juni 2008 Min hadde fakecrocs i fjor - i år har jeg ventet fordi vi skulle få tittet på føtten av fysioterpaeut pga fotstilling. Nå har vi vært der, jeg fikk bekreftet alle mine fordommer mot dyre merkesko til unger som adidas og puma som er veldig vanlig - altfor harde og rette såler. Sandaler vi hadde kjøpt på OBS med rem foran tærn, kul inni sålen og med stiv hælkappe var helt supert. Jeg spurte om crocs og hun sa de var helt ok, ingenting for eller mot dem og selv da med de tingene vi skal tenk spesielt på til vårt barns føtter ville hun si mot dem. Så da blir det et par i år også. Nå går vårt barn masse barbeint også da - og det er jo helt supert for sånne små, det herder hele kroppen og er bra for føttene (dette var min oppfatning og tro og ble bekreftet av fysio spesialisert på små barn) men å ha litt å skifte på er greit. Små barn som ennå ikke har fått helt ferdig formet fotbue, skal faktisk ikke ha kul inni sålen... De skal ha helt flat såle. Hvertfall er det det alle anbefalinger jeg har funnet sier. Tror det er opp til 3 år de skal ha dette. (Så lenge de er plattfot.) Crocs liker jeg ikke, så det får ikke lillegutten. Heldigvis interesserer han seg kun for de rosa i butikken, så da liker ikke pappaen dem heller.
Gjest Apple- i.i Skrevet 6. juni 2008 #18 Skrevet 6. juni 2008 Grensa er 200 kr UTEN frakt. Så koster det opp til 199,99 før porto går det bra, selv om porto da gjør at det går over. Koster det 201 kr før porto blir det plutselig brått dyrere, for da regnes portoen med også. Uansett koster både Crocs til barn og til voksne mindre enn 200 kr fra Taylor Shoes, bestilte til M, meg og mamma på samme dag. I tre omganger for å komme under tollgrensa. Hadde du ikke trengt, Taylorshoes skriver alltid verdien på pakken til $20 enten du ber om det eller ikke.
Tusenfryd Skrevet 6. juni 2008 #19 Skrevet 6. juni 2008 Små barn som ennå ikke har fått helt ferdig formet fotbue, skal faktisk ikke ha kul inni sålen... De skal ha helt flat såle. Hvertfall er det det alle anbefalinger jeg har funnet sier. Tror det er opp til 3 år de skal ha dette. (Så lenge de er plattfot.) Mitt barn er plattfot og har innovervendte føtter og fikk helt klar anbefaling om å ha en slik kul. jeg er ikke fagmenneske, det var hun så da stoler jeg på det. Om andre velger annerledes, er det selvsagt opp til dem. Nå er det også noe med det "joggeskoene" som selges til små barn at de ofte er kjempestive i sålen inni, tommelen synker jo ikke nedi ved å trykke hardt en gang - pluss at skoen er så stiv at den ikke kan bøyes. Nei, jeg synes det er svært mye dårlig kvalitet. Og jeg har til nå fulgt mammahjertet - og det ble faktiks bekreftet av en som kan det. Og crocs på små er søtt, synes jeg - på store er jeg ikke like overbevist...
Paradokset Skrevet 6. juni 2008 #20 Skrevet 6. juni 2008 Crocs er dyre og stygge som fy... Å tvinge dem på barna sine er nesten på linje med barnemishandling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå