Gå til innhold

Klage på muntlig eksamen

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Veronika_*
Skrevet

Jeg har avlagt eksamen med dårlig karakter. Gikk ned to karakterer fra standpunkt, fordi jeg fikk for lite forberedelsestid. Sliter med angst og depresjoner, og har derfor rett på utvidet tid. Eksamen foregikk over tre dager, i mediefag. Vi laget en oppgave, denne skulle presenteres. Jeg fikk ingen ekstra tid, noe jeg har krav på, til alle prøver og eksamener.

Har jeg grunnlag for å klage på omstendighetene?

Videoannonse
Annonse
Gjest Serena
Skrevet
Jeg har avlagt eksamen med dårlig karakter. Gikk ned to karakterer fra standpunkt, fordi jeg fikk for lite forberedelsestid. Sliter med angst og depresjoner, og har derfor rett på utvidet tid. Eksamen foregikk over tre dager, i mediefag. Vi laget en oppgave, denne skulle presenteres. Jeg fikk ingen ekstra tid, noe jeg har krav på, til alle prøver og eksamener.

Har jeg grunnlag for å klage på omstendighetene?

Hei!

Har tidligere hjulpet en venninne med dette. Du kan f.eks skrive følgende:

I Opplæringslova § 3.20 står det at ”Særskild tilrettelegging av eksamen og prøver gjennom året Elevar med behov for særskild tilrettelegging skal kunne få lagt forholda til rette slik at dei kan få vist kompetansen sin ut frå kompetansemåla i fag i Læreplanverket for Kunnskapsløftet. Tiltaka må vere tilpassa behova til den enkelte og vere eigna til å utlikne problema til eleven så langt råd er.

Hvis du har fått tilbud om ekstra tid på prøver/heldagsprøver fra skolens side ville jeg også tatt med at jeg stilte meg undrende til situasjonen. Skriv at du ønsker å få resultatet annullert, og mulighet til å avlegge eksamen på ny.

Gjest Huldali
Skrevet

Hvis du har krav på ekstra tid, så har du vel et papri på dette?

Viste du det fram eller viste til at du har krav på tilrettelagt ekstamen, når du forstod at du ikke kom til å få ekstra tid eller stilte noen spørsmål om hvorfor de ikke gav deg ekstra tid når du har krav på det?

Hvis du ikke gjorde det og hadde tid til å si i fra underveis, siden dette var en eksamen som varte i tre dager og du hadde tid til å si i fra underveis, kan dette tale negativt for din del.

Gjest Gjest_Serena_*
Skrevet
Hvis du har krav på ekstra tid, så har du vel et papri på dette?

Viste du det fram eller viste til at du har krav på tilrettelagt ekstamen, når du forstod at du ikke kom til å få ekstra tid eller stilte noen spørsmål om hvorfor de ikke gav deg ekstra tid når du har krav på det?

Hvis du ikke gjorde det og hadde tid til å si i fra underveis, siden dette var en eksamen som varte i tre dager og du hadde tid til å si i fra underveis, kan dette tale negativt for din del.

Helt feil. Det er skolen, og ikke elevens ansvar å ordne slike ting. Og hvem begynner egentlig å klage under eksamen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...