Gå til innhold

Fritzl får fan-post av kvinner


Gjest Gjest_Trådstarter_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Ikke uventet med hatbrev og det er ikke overraskende at Fritzl får FAN-POST fra kvinner heller, men det er jo helt sykt!

Hva er det som gjør at kvinner tenner på voldelige og groteske menn?

Dette er jo ikke noe nytt fenomen heller!

at Josef Fritzl skal ha fått tilsendt 200 brev fra enslige kvinner over hele verden som tilbyr ham kjærlighet og støtte siden han ble fengslet i slutten av april

200 fan brev fra kvinner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

noen mennesker tiltrekkes sterkt til kjendiser og ønsker kontakt med kjente mennesker. Dette kan være de samme som sender fanbrev til musikere og skuespillere, men når de sender et brev til en kjent morder får de faktisk et personlig svar og ikke en kopi av en underskrift på et bilde. De føler seg smigret og enda mer tiltrukket, og vil gjerne sole seg i glansen av å være assosiert med en kjendis.

- en god del kvinner som tiltrekkes av disse morderene har en fortid med vold og misbruk i oppveksten eller i tidligere forhold. En relasjon til en voldsmann i fengsel er særlig tiltrekkende - det kjente med en dominerende partner kombinert med sikkerheten ved at han ikke kan nå henne.

- noen tror sterkt og inderlig at disse forbryterene er uskyldige, og engasjerer seg sterkt i at de skal frifinnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillebøll

De føler seg vel spesielle når de tar del i en spesiell sak.

Mange kjenner vel på spenningen med å ha kontakt med en slik mann, bare tenk på alle damene som fortelle om da de -nesten- ble overfalt/rana/voldtatt osv..

Har man et kjedelig liv er dette en enkel måte å live opp hverdagen, og på en måte bli med på det viktigste som skjer i mediebildet.

edit:skrivefeil

Endret av Lillebøll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo et veldig vanlig fenomen hvis jeg kan kalle det det. Hører jo hele tiden om mordere i usa som oversvømmes i loveletters.. Det er alltid noen kvinner som vil vise dem kjærlighet og omsorg, og som vil ta seg av dem. Intet nytt. Det ligger selvsagt en spenning i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Screemy

Enig med det som blir sagt her, spesielt det som brukergjesten J skriver!

Dette er et interessant psykologisk og adferdsmessig fenomen. Det er forsket ganske mye, spesielt i USA, på hva det er som gjør at noen kvinner (og selvsagt ikke kvinner generelt som det kan se ut til at noen kan ha et inntrykk av) tiltrekkes voldelige menn i fengsel, og ønsker å innlede avstandsforhold med dem.

Noen av teoriene som finnes er:

- noen faller for mordere mens de er i kontakt med dem på en eller annen måte i fengselet (betjenter, behandlingspersonale, frivillige fra kristne organisasjoner etc). Mange av disse voldsforbryterene er også sosiopater og manipulerer sine omgivelser. Svake mennesker kan lett bli lurt.

- det er også en del kvinner som er sterke motstandere av dødsstraff som skriver til menn på "death row" i USA; for å trøste, gi støtte eller noe sånt. Mange av disse kvinnene er fra Europa, bl.a. Skandinavia.

- til sist er det noen som mener de kan reformere de kriminelle - "bare han blir sammen med MEG så skal jeg nok få fram den snille mannen som jeg vet er der inne - alt skal bli så bra bare vi blir sammen"... Visstnok er "reformering" en vanlig motivasjon for menn som oppsøker kriminelle kvinner med lange fengselsdommer.

- det er sikkert mange andre forklaringer også.

Felles for svært mange av disse parforholdene er at dersom de faktisk får en anledning til å leve sammen går det ikke så veldig bra. Så vidt jeg vet oppløses de fleste slike ekteskap ganske raskt etter at den kriminelle er frikjent.

Det er også en del menn som sender tilsvarende brev til kvinnelige mordere etc.

Endret av Screemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er langt fra noe nytt fenomen. Her kan dere lese om andre sjarmører som søker brevvenner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er folk som Fritzl som får meg til å forstå at jeg ikke har noe å stille opp med mot skikkelige bad boys på sjekkemarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sto vel dette i en britisk avis som er omtrent like pålitelig som Se og hør, og det ble jo tilbakevist av fengselssjefen. I følge ham dreier det seg om rundt 20 brev, og alle disse er hatbrev.

Men en ting jeg lurer litt på: jeg leste for en stund siden at datteren til Fritzl skulle intervjues av østerriksk TV i slutten av mai, er det noen som har fått med seg om dette intervjuet faktisk har funnet sted?

Endret av Meaty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå sto vel dette i en britisk avis som er omtrent like pålitelig som Se og hør, og det ble jo tilbakevist av fengselssjefen. I følge ham dreier det seg om rundt 20 brev, og alle disse er hatbrev.

Men en ting jeg lurer litt på: jeg leste for en stund siden at datteren til Fritzl skulle intervjues av østerriksk TV i slutten av mai, er det noen som har fått med seg om dette intervjuet faktisk har funnet sted?

Nå sto jo dette i en britisk avis som er omtrent like pålitelig som... ;)

(Advokaten hennes har sagt dette med intervjuet var bare tullball funnet opp av britisk media)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Screemy
Det er folk som Fritzl som får meg til å forstå at jeg ikke har noe å stille opp med mot skikkelige bad boys på sjekkemarkedet.

Du er nok nødt til å bli en skummel fyr for å få "frierbrev" ..... ;)

Nå sto vel dette i en britisk avis som er omtrent like pålitelig som Se og hør, og det ble jo tilbakevist av fengselssjefen. I følge ham dreier det seg om rundt 20 brev, og alle disse er hatbrev.

Spiller det noen rolle da egentlig hvem som kom med det først? Det er jo faktisk slik, merkelig nok at forbrytere av værste slag ofte får "fan-brev" av kvinner....så dette er nok tilfelle det uansett hvem som først skrev om det

Endret av Screemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke uventet med hatbrev og det er ikke overraskende at Fritzl får FAN-POST fra kvinner heller, men det er jo helt sykt!

Hva er det som gjør at kvinner tenner på voldelige og groteske menn?

Dette er jo ikke noe nytt fenomen heller!

200 fan brev fra kvinner

Det er helt utrolig. Hva for noen mennesker er dette? De kan umulig være særlig oppegående.

Det verste er at de er med å å rettferdiggjøre det han har gjort. Hvis han får nok tilhengere så er det greit?

Jeg tviler på at de hadde vært like forståelsesfulle hvis de hadde vært i Elisabeth sine sko.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Max_*

Kvinner liker spenning i tilværelsen, med unntak for de som er snusfornuftige og kun går etter mannens lommebok.

Byen er full av unge norske jenter som leier på hver sin tatoverte innvandrer uten fremtid, her ser man tydelig hvor sterkt spenningsmomentet kommer inn i unge kvinners liv ! Jeg er fascinert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Screemy
Det er helt utrolig. Hva for noen mennesker er dette? De kan umulig være særlig oppegående.

Det verste er at de er med å å rettferdiggjøre det han har gjort. Hvis han får nok tilhengere så er det greit?

Jeg tviler på at de hadde vært like forståelsesfulle hvis de hadde vært i Elisabeth sine sko.

Hilsen

The Kitten :banantroll:

Nå sier ikke jeg at mitt svar og gjesten J sitt svar er fasitsvar, men se litt på de svarene du :)

I det samme jeg skriver med deg Kitten, hvorfor i alle dager har du et forumtrollsmiley i hilsenen din? (banantroll)

Endret av Screemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sto jo dette i en britisk avis som er omtrent like pålitelig som... ;)

(Advokaten hennes har sagt dette med intervjuet var bare tullball funnet opp av britisk media)

Oki, jeg visste ikke hvor dette stammet fra så det var derfor jeg spurte. Men jeg syntes jo det hørtes veldig suspekt ut.

Spiller det noen rolle da egentlig hvem som kom med det først? Det er jo faktisk slik, merkelig nok at forbrytere av værste slag ofte får "fan-brev" av kvinner....så dette er nok tilfelle det uansett hvem som først skrev om det

Jeg vet ikke hva du mener med "hvem som kom med det først" for det var jo ikke poenget mitt. Men tråden handler jo om at Fritzl får fanbrev, og de som jobber nær ham sier at dette ikke er tilfelle. Men jeg betviler ikke at det finnes kvinner som blir tiltrukket av fæle menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_majka_*
Kvinner liker spenning i tilværelsen, med unntak for de som er snusfornuftige og kun går etter mannens lommebok.

Byen er full av unge norske jenter som leier på hver sin tatoverte innvandrer uten fremtid, her ser man tydelig hvor sterkt spenningsmomentet kommer inn i unge kvinners liv ! Jeg er fascinert.

Og jeg fascineres av enkeltes kvinnesyn - "alle kvinner" vil ha en badboy og jeg får ingenting. Kan ha noe med kvinnesynet eller synet generelt siden noen ikke ser alle de andre parene som er ute og vandrer i sommerkvelden. :) Det er ikke mange damene jeg kjenner som er sammen med badboys, og de er heller ikke tøfler.

Jeg for min del forstår meg ikke på de kvinnene som skriver brev og gifter seg med drapsdømte som f.eks. Knutbypastoren. Det er sikkert en forklaring på det som noen andre her sier men jeg forstår det ikke likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

- til sist er det noen som mener de kan reformere de kriminelle - "bare han blir sammen med MEG så skal jeg nok få fram den snille mannen som jeg vet er der inne - alt skal bli så bra bare vi blir sammen"... Visstnok er "reformering" en vanlig motivasjon for menn som oppsøker kriminelle kvinner med lange fengselsdommer.

- det er sikkert mange andre forklaringer også.

Felles for svært mange av disse parforholdene er at dersom de faktisk får en anledning til å leve sammen går det ikke så veldig bra. Så vidt jeg vet oppløses de fleste slike ekteskap ganske raskt etter at den kriminelle er frikjent.

Det er også en del menn som sender tilsvarende brev til kvinnelige mordere etc.

Jeg husker jeg leste en artikkel om dette for et par år tilbake, hvor en psykiater var involvert og forklarte dette "syndromet" hos enkelte kvinner.

Som du sier så funker forholdene så lenge mannen sitter inne, men går stort sett over styr kort tid etter at han kommer ut.

Merkelig greie det der at enkelte kvinner tror de skal kunne omvende drittsekker med SIN kjærlighet. Hallo!! :klø:

Jeg kan skjønne det hvis man er 17 år ikke har levd ennå, men dette er jo ofte damer som er godt voksne... overutviklet omsorgsgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...