Gå til innhold

Billig fly fra New York til Washington DC


Gjest reiseren

Anbefalte innlegg

Gjest reiseren

Hvor finner jeg det? Er det best måte å gjøre på en dags tur istedenfor å ta buss/tog pga buss tar 4-5 timer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anbefaler deg å prøve Delta og Expedia.

Det er en rekke andre sider du kan prøve også, men disse to har hvertfall jeg god erfaring med. Når skal du reise? Innenlandsfly i USA er rimelig. Skulle tro at du finner billetter for +/- 800,- tur/retur. Litt avhengig av dag i uken osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Hvor finner jeg det? Er det best måte å gjøre på en dags tur istedenfor å ta buss/tog pga buss tar 4-5 timer :(

Prøv wideroe.no!

Søkte på en vilkårlig dato og fant tur/retur for 764 kr.

Widerø har en knall bra side, jeg kjøper ofte flybilletter der. Om jeg vet helt sikkert når jeg skal dra så er de som regel billigere enn Killroy og STA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reiseren
Anbefaler deg å prøve Delta og Expedia.

Det er en rekke andre sider du kan prøve også, men disse to har hvertfall jeg god erfaring med. Når skal du reise? Innenlandsfly i USA er rimelig. Skulle tro at du finner billetter for +/- 800,- tur/retur. Litt avhengig av dag i uken osv.

Tenker å reise en dag mellom 29 september til 3 oktober :)

Fant på cheapoair.com til ca 800 kr :) Skal undersøke på andre flyselskaper også ;) ...

Det er vel lettest å ta fly fra JFK til Washington Dulles? eller annen flyplass i Washington DC? Kan man ta flytog, eller vanlig tog, t-bane til sentrum (det hvite huset?)......

Man kan vel betale nå med kortet og får billetter via email selvom er lenge til jeg skal reise til New york? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reiseren
Prøv wideroe.no!

Søkte på en vilkårlig dato og fant tur/retur for 764 kr.

Widerø har en knall bra side, jeg kjøper ofte flybilletter der. Om jeg vet helt sikkert når jeg skal dra så er de som regel billigere enn Killroy og STA.

Det er ok, innelands fra New York til Washington DC for den prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det er ok, innelands fra New York til Washington DC for den prisen?

Jepp, det skulle komme opp om du trykker på linken. Om det ikke gjør det så kan du bare legge inn flyplassene og søke på nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Har ikke sammenlignet fly- og togtider selv, men hvis du bor på hotell på Manhattan ville jeg kanskje sjekket ut om det går like raskt med tog. Toget går fra Penn Station sentralt på Manhattan, og går helt fram til DC. Hvis du tar fly må bruke tid på å reise til flyplassen, være der en god stund før flyet går (sikkerhetssjekken på JFK går visstnok tregt) og komme deg fra flyplassen i DC og dit du skal. De billigste togene (Regional Service) bruker ca 3 timer og 20 min fra Penn Station (NYC) til Union Station (DC), de dyreste (Acela Express) bruker 2.50.

Jeg vet ikke hvor lenge før toget går man må møte opp, men regner med at sikkerhetssjekken tar mindre tid enn når man skal fly. Sjekk ut Amtrak.com.

Husk evt å be om rabatt (10-15%) hvis du er NAF-medlem eller har internasjonalt studentkort (ISIC, bestilles på Kilroy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt poeng, gjest.

Selve flyturen tar en drøy time, og legger en på reisetid fra og til flyplassen, sikkerhetskontroll, venting på bagasje osv. så vil det fort ta lengre tid å fly enn å ta toget. Hvertfall hvis en skal fra Manhatten. Trolig vil det være mye mer behagelig og mindre stress å ta toget også.

Vet du forresten om NAF-medlemskap er likestilt med AAA i USA? Holder på å planlegge tur selv og mange hoteller gir AAA rabatt. Jeg er NAF-medlem og har egentlig ikke tenkt på at det kan gi meg samme rabatt som AAA.

TS, hvis du ender opp med å fly tror jeg at jeg ville valgt en annen flyplass en JFK. Hvertall så lenge det ikke gjør utslag i prisen. Nå har jeg ikke vært på alle flyplassene i NY så skal ikke uttale meg for bombastisk, men hvertfall ifølge guideboken min så er JFK den flyplassen det tar lengst tid å komme seg til (LGA er vesentlig nærmere og Newark har flytog som går hurtig inn til manhatten)

Washington har jeg aldri flydd til, bare kjørt med bil, så hvilken flyplass som lønner seg der, og hvordan komme seg inn til byn, vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reiseren
Har ikke sammenlignet fly- og togtider selv, men hvis du bor på hotell på Manhattan ville jeg kanskje sjekket ut om det går like raskt med tog. Toget går fra Penn Station sentralt på Manhattan, og går helt fram til DC. Hvis du tar fly må bruke tid på å reise til flyplassen, være der en god stund før flyet går (sikkerhetssjekken på JFK går visstnok tregt) og komme deg fra flyplassen i DC og dit du skal. De billigste togene (Regional Service) bruker ca 3 timer og 20 min fra Penn Station (NYC) til Union Station (DC), de dyreste (Acela Express) bruker 2.50.

Jeg vet ikke hvor lenge før toget går man må møte opp, men regner med at sikkerhetssjekken tar mindre tid enn når man skal fly. Sjekk ut Amtrak.com.

Husk evt å be om rabatt (10-15%) hvis du er NAF-medlem eller har internasjonalt studentkort (ISIC, bestilles på Kilroy)

Ja, jeg er enig. Tar nok toget til Washington! :) Takk dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ser at ts har bestemt seg for tog, men kommer likevel med et lite tips om flyplass i Washington. Flyr du innenriks, så er Ronald Reagan Airport mye nærmere enn Dulles! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

hei.

Jeg skal også reise fra NY til Warshington i september.

Jeg har fått tips om å ta tog, det er raskest, pga all venting etc.

Men jeg blir ikke helt klok på alle de forskjellige togselskapene, på meg virker det som Am trak er raskest og dyerest, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Hvor finner jeg det? Er det best måte å gjøre på en dags tur istedenfor å ta buss/tog pga buss tar 4-5 timer :(

jeg kan skrive under på at Acela er det beste forbindelsen mellom NY og DC.

Man kan oppleve at det tar litt lengre tid, men man kommer fram fresh. Har reist her mange ganger selv.

Hvis du skal reise som turist, så er det mange andre bedre alternativer, Atlantic city er jo "Las Vegas" på østkysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg kan skrive under på at Acela er det beste forbindelsen mellom NY og DC.

Man kan oppleve at det tar litt lengre tid, men man kommer fram fresh. Har reist her mange ganger selv.

Hvis du skal reise som turist, så er det mange andre bedre alternativer, Atlantic city er jo "Las Vegas" på østkysten.

vi skal se oss litt rundt utenfor NY i 3 dager, kan du anbefale steder å bo?, vi må så langt ned som til DC, fordi jeg skal møte hente sønnen min der.

Han er 16 å ønsker "spektakulære" opplevelser, forslag? (Han har vært i NY)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye tenkte du å bruke på hotell? Hvis du ikke har tenkt å betale altfor mye, ville jeg nok kanskje valgt et hotell i Queens/Long Island som ligger nærme subway.

Spektakulære steder i Washington, hmm, SixFlags kanske?

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
jeg kan skrive under på at Acela er det beste forbindelsen mellom NY og DC.

Man kan oppleve at det tar litt lengre tid, men man kommer fram fresh. Har reist her mange ganger selv.

Hvis du skal reise som turist, så er det mange andre bedre alternativer, Atlantic city er jo "Las Vegas" på østkysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye tenkte du å bruke på hotell? Hvis du ikke har tenkt å betale altfor mye, ville jeg nok kanskje valgt et hotell i Queens/Long Island som ligger nærme subway.

Spektakulære steder i Washington, hmm, SixFlags kanske?

Link

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...