Gå til innhold

Aerobic 1 (gul time) på SATS

Fremhevede innlegg

Gjest Janna
Skrevet

Lurer litt på den der. :wink: Aerobic 1.

Er det noen her inne som har vært med på den timen noengang? Er den "overkommelig"?

Den skal jo være for nybegynnere; men det skal jo StramOpp også, og den synes jeg er ganske tøff.

Hva er lurt å ha på seg av klær når man trener aerobic?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ikke senteret ditt har kom-i-gang-timer, er kanskje enertimen lagt opp deretter? Hvis du er helt blank kan det lønne seg å si fra om det før timen, for da skal instruktøren legge seg litt i selen for å forklare og hjelpe deg til en best mulig opplevelse.

Ellers er det slik med aerobic som det meste ellers at øvelse gjør mester. Mist ikke motet om du ikke henger helt med på første timen. Etter hvert lærer du deg de grunnleggende tingene som alt bygges på, og til du har lært dette behøver du ikke tenke for mye på å følge arm-bevegelsene. Det viktigste er å få beina i gang, så kommer resten av seg selv når du får vært der noen ganger.

Og det er kjempegøy!

Lykke til

Nitha

Gjest Janna
Skrevet

Åh, tusen takk for tips! :D

Skal huske å si fra.

(Har en tendens til å tro at jeg skal klare ting, og så satser jeg bra, men når jeg så da ikke klarer det så dropper jeg å være med flere ganger...)

Skrevet

Jeg synes aerobic 1 er overkommelig. Vil anbefale det. Jeg likner vel litt på deg, gaper høyt og så... :ler: Jeg begynte på aerobic 2 med ei venninne. Fant ut etter et par ganger og mye latter :ler::ler: at kanskje jeg ikke skulle være fullt så ambisiøs. Prøvde meg heller på A1, som fungerte mye bedre. Og jada, det er øving som gir resultater! Greit å kunne bli kjent med tegn fra instruktør og kombinasjoner. Selv går jeg nå på noe som kalles Puls, kondisjonstrening, helt topp!

Gjest Ethereal
Skrevet

Aerobic1 er jo en begynnertime, men om den er overkommelig eller ikke, kommer an på om instruktørene er flinke til å legge opp timen eller ikke. Hvis du har trent bittelitt aerobic før, bør det ikke være noe problem. Hvis du er helt blank, og ikke kan det med å bevege deg til musikk, er kanskje heller en blå time (f.eks Høypuls 1 eller Høypuls uten hopp) lettere å begynne med, siden de ikke bygger kombinasjoner der.

Men: Øvelse gjør mester, og etter et par ganger mestrer du det!

Hilsen Ganske Aerobicfrelst M

Skrevet

På mitt SATS-senter er instruktørene veldig flinke til å "tegne og forklare" for nybegynnere. De gule timene er lagt opp slik at de passer for alle, nybegynnere såvel som godt trente. Man bestemmer det enkelt selv ved å ta i lite eller mye.

Da jeg gikk på min første Aerobic1 time på SATS tok jeg det litt rolig for å finne ut av hvordan instruktøren la opp timen - så slapp jeg event. og være helt pumpa på slutten ... Nå går det veldig fint....

Gjest Janna
Skrevet

Men: Øvelse gjør mester, og etter et par ganger mestrer du det!

Det er jo håpet, det da. :ler:

Gjest Janna
Skrevet
Da jeg gikk på min første Aerobic1 time på SATS tok jeg det litt rolig for å finne ut av hvordan instruktøren la opp timen - så slapp jeg event. og være helt pumpa på slutten ...

Så lurt. Det skal jeg også gjøre.

(Og huske på at ingen er verdensmester første gang de prøver noe nytt; jeg har gått nesten 1/2 år på dans VK1 på vgs, men koordineringen er litt ute av kontroll nå... :lol: )

Gjest Janna
Skrevet

Juhuu! :hoppe:

DET gikk kjempebra. Hoppet over mageøvelsene, men ellers topp trening! Akkurat passe ikke-vanskelig med fint tempo.

Har fra nå av fast aerobictime på mandager! :D

Skrevet

Så flott !!

Hvis du er flink og trener fast så vil du fort merke at du stadig orker litt mer. Fordi instruktørene har det samme programmet i lange perioder - så da merker du at de mageøvelsene du ikke orket være med på tidligere at du kanskje orker noen av dem etterhvert - og tilslutt orker du alle......

Gjest Janna
Skrevet
så da merker du at de mageøvelsene du ikke orket være med på tidligere

Jeg fikk ikke lov av instruktøren å ta mageøvelsene, siden jeg fødte for bare ca tre mnd siden. Hadde nok orket dem! :blunke:

Gjest Janna
Skrevet

Hå hå hå... Leggmusklene mine, halloooo! :-? Der var de ja... Nå kjenner jeg de ordentlig godt.

:ler:

Gjest ButtHead
Skrevet

Synes den var litt vanskelig i førsten, men etter et par-tre ganger gikk det helt greit! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...