Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #1 Skrevet 4. juni 2008 Håper noen kan komme med litt erfaringer her. Jeg var i et ærend i en bedrift, og der uten å ha visst om det på forhånd, viste det seg at de var ute etter en ny medarbeider. Så jeg snakket med sjef etc, og det virket som de var veldig interesserte og positive. Fikk beskjed om at jeg måtte sende søknad så fort jeg kunne etc. Så så jeg nå at stillingen har blitt lyst ledig.. Fikk da en følelse av, for det første, at jeg ikke hadde gitt et så godt/godt nok inntrykk allikevel siden den ble utlyst. For det andre at da er naturlig nok blir en mindre sjangse pga konkurransen. Det skal nevnes at dette er en offentlig stilling. Noen innspill?
smaksløk Skrevet 4. juni 2008 #2 Skrevet 4. juni 2008 Har du sendt søknad da? Tror de er nødt til å lyse stillingen ut uansett, så det trenger ikke bety noe. Send søknad så fort du kan og referer til hyggelig samarbeid/samtale med sjefene osv.
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #3 Skrevet 4. juni 2008 Neida, de er pliktige til å lyse ut en ledig stilling selvom de har mer eller mindre bestemt seg for deg Husk å få med i søknaden noe slikt som: bla, bla, bla, og takker for hyggeli møte med XXXXX sånn at dem skjønner at det ER DEG dem møtte:)
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #4 Skrevet 4. juni 2008 TUSEN TAKK FOR SVAR :-D De virket så interesserte og positive når jeg var der, at jeg passet så godt inn, om jeg ikke kunne tenke meg å jobbe der etc. Jeg var jo ikke engang innom der for å søke jobb.. Så når den allikevel ble lyst ledig så tenkte jeg at det ikke hadde gått så bra da kanskje. Fordi jeg leste at fordi om stillinger i utgangspunktet må lyses ledig, så omgår man disse reglene og lyser bare ut 1 av 3 stillinger..
Gjest Gjest Skrevet 4. juni 2008 #5 Skrevet 4. juni 2008 Ingen flere? Og, etter å ha sendt cv etc, når kan man forvente å få svar/tilbakemelding?
Malama Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 I det offentlige må man lyse ut. I det private er det maaange jobber som går utenfor, men i det offentlige er det ikke lovlig, rett og slett. Hvor lang tid det tar før man får svar varierer VELDIG, fra et "vi har mottatt din søknad" etter et par uker, til å ikke høre noe før man får brev om at noen andre fikk jobben et halvt år senere... om det kommer så fort... I det offentlige er "ting tar tid" ikke bare sant, men en underdrivelse... Men, det finnes unntak altså. Jeg har bare ikke sett dem så ofte. (Jobber i det offentlige selv, og ser jo hva som skjer når vi lyser ut en stilling... og halvparten av søkerene har fått annen jobb før vi er ferdig med intervjuene...)
Gjest Gjest Skrevet 5. juni 2008 #7 Skrevet 5. juni 2008 Takk for svar! Jeg leste et sted at de fleste offentlige stillingene heller ikke ble utlyst..? Og etter at man har sendte søknad etc, når kan man selv ta kontakt og høre hvordan det går med prosessen? Det er vel positivt at man er interessert?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå