Gå til innhold

svar fort!


mee mee

Anbefalte innlegg

Da jeg ikke har tilgang på vaskemiddel, og det er flekker jeg ikke får bort på kjolen. Kan jeg da prøve å la den ligge i bløtt natten over?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Screemy
Da jeg ikke har tilgang på vaskemiddel, og det er flekker jeg ikke får bort på kjolen. Kan jeg da prøve å la den ligge i bløtt natten over?

Hva slags flekker snakker du om da?

Er plagget tidligere vasket med flekken, er det en fersk flekk og evt. hva er væsken som er årsaken til flekken?

Endret av Screemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flekken har kanskje vært der 3 uker, glemte kjolen i bunnen av skittentøyet... flekken fikk jeg på kjolen etter en tur på byen, tror det var det punktet jeg snubla og hilste på gulvet. Så er vell blanding mellom søle og alkohol!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har du mer enn vann tilgjengelig?Har du Zalo, håndsåpe etteller annet og hva er fargen på stoffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har knudd vaskepulver og håndsåpe på flekken/e. Fargen er hvit/beige litt gjennomsiktig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da jeg ikke har tilgang på vaskemiddel..

Har du ikke litt zalo heller?

Når jeg for lenge-lenge siden (som 16 -17 åring) bodde på hybel, brukte jeg "i nøden" lano.. ..men vet ikke om det kan anbefales.. :sjenert:

Men det løste problemet den gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Shine_*
Har knudd vaskepulver og håndsåpe på flekken/e. Fargen er hvit/beige litt gjennomsiktig

Ikke gnikk og gnu!

Bruk en svamp!

Ta litt pulver på det med vann, bruk svampen forsiktig!

Er det alkohol, bruk litt salt på flekken før du forsiktig bruker den oppskylte rene svampen! Har du ikke svamp, så vær forsiktig med det du bruker - for all del ikke gni hardt i første omgang.

Det er en fordel at plagget ikke er vasket da flekken da kunne ha "brent" seg fast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gnikket og gnudd har jeg vell allerede gjort....

Men jeg skal prøve zalo.

Men kan jeg la den ligge natten over, kan den på noen måte ødelegges av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Screemy

Ser du har fått noen bra tips av "gjeste Shine" her, enig med han/henne om ikke å gni, men bruk en svamp forsiktig på flekken.

Uansett, så er det bedre å la plagget ligge i vann over natten - blir vel litt bleket av det kanskje enn om du ikke gjør noe som helst!

Dersom det er alkohol, eks. vin så våt flekken med kaldt vann, og legg salt på flekken, Zalo hadde jeg også tenkt å foreslå slik Ugla gjorde.

Vann og zalo (ikke mye Zalo da) la det virke - fjern så veldig forsiktig med en svamp, før du evt. vasker den i maskinen!

Her er noen tips da som jeg fant:

http://www.vidars.no/Ulike_flekker-26.aspx

UANSETT, ha alltid denne i hus, hytte, bår etc.....veeeeeldig bra middel :)

http://krusedull.net/krusedull/viewitem.php?id=187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Screemy

Voooops, dette er vel en kjole du opprinnelig bør håndvaske eller?

Viscose? Utrolig fin (min stil faktisk ;) )

Er den hvit og sort, da tror jeg du IKKE må bruke mye (GRØNN) Zalo på den altså!

Legg den heller i kaldt vann over natten med litt salt i!

Vel, håper flekken blir borte da :)

:klemmer:

Endret av Screemy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Screemy
Tjohooo :hoppe: der var den jeg alltid har spurt om men som jeg ikke husket navnet på :-D

Takk for at du nevnte den, den er så utrolig bra :)

Den er veeeeeeldig effektiv ja - glad jeg gjorde deg glad :sjenert::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...