Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest lucy d-.-b
Skrevet

Hei.

Jeg skal snart si opp jobben jeg er i, da jeg har fått en annen jobb som er mye mer attraktiv, bedre betalt og hvor fremtidsutsiktene er flotte! Problemet mitt er at jeg ikke har vært i den jobben jeg er i nå så lenge, og jeg er redd de vil bli litt skuffet og (jeg vet ikke?) sinte når jeg sier opp. Jeg har jo knapt fullført opplæringen der jeg er nå, og så slutter jeg..

Den jobben jeg har nå er som utleid konsulent fra et rekrutteringsbyrå, så det betyr at jeg må si ifra til de jeg jobber hos, og si opp til de jeg jobber for, stemmer ikke det? Og jeg har helt klart mest lojalitet til de jeg er hos daglig, og jeg er ikke særlig "glad" i rekrutteringsbyrået mitt, om jeg kan si det slik. Hvem sier jeg ifra til først?

Er det noen der ute som har erfaring med å si opp jobber, evt forskjellige måter å si ting på og hvordan arbeidsgiver tok det? Kanskje det til og med er en arbeidsgiver der ute som kan komme med noen tips?

Mulig jeg tar veldig på vei for dette, og at det er en situasjon lederen min er vant til, men jeg er faktisk skikkelig nervøs!

Alle svar mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Charlotte_*
Skrevet

Det er ikke noe gale med å ville ha noe bedre for deg selv.

Det du gjør er å skrive en skriftlig oppsigelse, en til rekruterings byrået, og en til bedriften du jobber for. Skriv at du sier opp dine arbeidsforhold, og når din siste arbeidsdag er. Hvis du sier opp i dag, starter oppsigelsesperioden din den 1. av neste måned, hvis ikke byrået ditt har noen andre regler.

Jeg ville ha levert dette personlig til de som skal ha det, først til bedriften og så til byrået. Vent til de har lest det, og forklar hvorfor du forlater bedriften. Men ikke vær negativ. Si at du har fått et bedre jobbtilbud og takk for den fine tiden du har hatt hos bedriften.

De fleste arbeidsgiverene er sikkert ikke glad for å høre det... men slik er det i arbeidslivet. Det er DITT liv, du gjør det som er best for DEG, og ikke bedriften. Bedriften overlever nok uten deg.

Lykke til i din nye jobb! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...