Gjest Alive Skrevet 19. mai 2003 #1 Skrevet 19. mai 2003 Jeg var ute og spise i går med min kjære og hadde den største smaksopplevelsen noensinne!!! Til dessert fikk jeg en varm sjokoladekake som var flytende inni, ALDRI har jeg smakt noe så fantastisk. Spørsmåelt er: har noen oppskrift? Dette må jeg bare prøve å lage...
fruenge Skrevet 19. mai 2003 #2 Skrevet 19. mai 2003 www.artsoftaste.no Trond Moi har en super oppskrift liggende der, søk på sjokoladefon... så finner du den sikkert. <Server den gjerne med hjemmelaget bringebærsorbet til.
Gjest Liten Skrevet 19. mai 2003 #3 Skrevet 19. mai 2003 Trond Moi sin oppskrift er helt fantastisk! :enig_animasjon: Og server den gjerne med pasjonsfrukt til. Det matcher den mørkesjokoladen helt perfekt! Jeg fikk den servert med pasjonsfrukt- og champagnesuppe på B&M en gang og er solgt ennå....
Gjest Alive Skrevet 19. mai 2003 #4 Skrevet 19. mai 2003 Jepp nærmer meg noe nå... Hva slags mørk sjokolade bør jeg bruke da? Tips?
Gjest Liten Skrevet 19. mai 2003 #5 Skrevet 19. mai 2003 Jeg har laget den med belgisk 70% cote d' or og synes den er verdt de ekstra pengene. Cluet er uansett høy kakaoprosent i sjokoladen.
kenguru Skrevet 19. mai 2003 #7 Skrevet 19. mai 2003 Hei, jeg la inn enn oppskrift på sjokoladefondant tidligere en gang, men kan godt gjenta den :D Skrevet: Søn Apr 27, 2003 23:01 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Jeg lagde noe helt utrolig godt i påsken som heter Sjokoladefondant. Fant oppskriften i Dagbladets lørdagsvedlegg: 300 gram mørk sjokolade 250 gram usaltet smør 5 eggeplommer 5 hele egg 150 gram sukker 120 gram hvetemel Smelt smør og sjokolade i ei lita gryte (helst over vannbad) eller i mikroen i rundt tre min. Taes av varmen. Pisk eggeplommer, hele egg og sukker og bland det inn i sjokoladen. Sikt inn mel. Smør små former eller folie formet til små former med litt smør. Hell i sjokoladeblandingen. La stå inntil du skal spise. Forvarm ovnen til 200 grader - 175 grader hvis du har varmluftsovn. Bak formene nederst i ovnen om lag ti min. Kommentar: Jeg brukte LYS kokesjokolade fordi jeg ikke er så glad i mørk sjokolade. Brukte vanlig margarin med salt. Ellers så halverte jeg blandingen og fikk 8 kaker ut av den i muffinsstørrelse. (brukte et muffinsbrett som jeg puttet folie oppi) De skal være helt flytende inni. Serverte is til. Tror aldri jeg har smakt noe så godt før ! Og ja, de blir litt faste i midten hvis de står en stund..men er fremdeles "rå" inni og kan fint spises sånn..synes jeg iallefall.
Gjest Alive Skrevet 19. mai 2003 #8 Skrevet 19. mai 2003 MMMMMMM takk, nå gleder jeg meg skikkelig til å komme hjem og bake. Typisk en ting jeg kan få skikkelig dilla på!!! Litt dumt før bikinisesongen....men,men....
Liza Skrevet 20. mai 2003 #9 Skrevet 20. mai 2003 min kjære samboer lager kladd-kake, er sjokoladekake som er helt myk inni, lages på en-to-tre! etes med krem på toppen. av kakao og andre saker man vanligvis har hjemme i skapet.
Liza Skrevet 20. mai 2003 #10 Skrevet 20. mai 2003 min kjære samboer lager kladd-kake, er sjokoladekake som er helt myk inni, lages på en-to-tre! etes med krem på toppen. lages ikke med sjokolade, men av kakao og andre saker man vanligvis har hjemme i skapet.
Retz Skrevet 20. mai 2003 #11 Skrevet 20. mai 2003 :o Retz, hold deg borte fra slafseforumet. Hold deg borte fra slafseforumet. Hold deg borte fra slafseforumet Hold deg borte fra slafseforumet Hold deg borte fra slafseforumet Hold deg borte fra slafseforumet Hold deg borte fra slafseforumet Hold deg borte fra slafseforumet Hold deg borte fra slafseforumet HOLD DEG BORTE FRA DET JÆVLA SLAFSEFORUMET!
MarianneE Skrevet 21. mai 2003 #12 Skrevet 21. mai 2003 min kjære samboer lager kladd-kake, er sjokoladekake som er helt myk inni, lages på en-to-tre! etes med krem på toppen. av kakao og andre saker man vanligvis har hjemme i skapet. Oppskrift mottaes med takk........
jordbær Skrevet 22. mai 2003 #13 Skrevet 22. mai 2003 :o Retz, hold deg borte fra slafseforumet. Hold deg borte fra slafseforumet HOLD DEG BORTE FRA DET JÆVLA SLAFSEFORUMET! Du minner meg om det lille slemme monstret i mumitroll-serien..
Gjest Anonymous Skrevet 25. mai 2003 #14 Skrevet 25. mai 2003 kan disse fryses egentlig? altså sjok.fond.
Væren Skrevet 25. mai 2003 #15 Skrevet 25. mai 2003 Jeg var på byens beste restaurant og spiste sjokoladefondant på fredag!Det var pinadø en helt utrolig opplevelse! Fikk hjemmelaget vaniljeis og frukt ved siden av, jordbær og melon, tror jeg. Og vin! Ante ikke hva "sjokoladefondant" var før det ble satt foran meg. Det var nam-nam, skikkelig kaloribombe, ja! Må skrive ut oppskriften jeg også! Klem fra
Gjest Liten Skrevet 26. mai 2003 #16 Skrevet 26. mai 2003 kan disse fryses egentlig? altså sjok.fond. Går helt fint å fryse den ferdige røren og så bare tine og steke den!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå