Gå til innhold

Mons er livredd barn!


Gjest Gjest_Lita_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Lita_*

Hva er det som gjør at to kullsøsken med like oppvekstvilkår er så forskjelige? Pusi elsker småbarn og sitter gjerne ved siden av dem når de leker og fisker litt på lekene deres, mens Mons løper i panikk og gjemmer seg. Han er skikkelig livredd småbarn og har traumer i lang tid etter at det har vært barn på besøk hos oss. Da må han sjekke alle rom straks han kommer inn utenfra. Så vidt jeg vet har aldri noen småbarn vært stygge med kattene våre og jeg lurer virkelig på hva det er Mons er så redd for. Noen flere som har en slik pysekatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg synes ikke det er så rart at endel katter er redde småbarn. De er uforutsigbare i bevegelsene og kan innimellom behandle katten dårlig (slå med leker, lugge etc) i ren uviten- og nysgjerrighet. Jeg har sett mange ellers rolige og greie katter trekke seg unna eller vise aggresjon/advarende atferd ovenfor barn, så at den ene katten deres synes det er moro med unger får dere heller ta som en bonus :) Etter min mening er det monsen deres som er "normal" :ler: Det har nok mest med lesing av kroppsspråk og usikkerhet fordi barn ikke er lette å forutsi å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ønskebarn

Helt enig;) Selv de mest kosete og rolige kattene vi har/har hatt oppfører seg slik!

Barn er nok litt skumle,ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...