Gå til innhold

@neas

@nea

Anbefalte innlegg

Hei!

Har du sluttet å amme nå? Gode bher er utrolig viktig, men det finnes jo en grense... 34J høres voldsomt ut. Kjenner fleire som har gjennomført brystreduksjon, blant anna ei god venninne. Ho er veldig fornøyd, og er glad ho valgte å gjennomføre operasjonen.

Håpar alt står bra til med L. Deilig med rutiner, både for mor og barn :)

Ja, jeg slutta å amme for en måneds tid siden. Da snudde han seg bare bort fra puppen i frustrasjon, ikke så rart med tanke på de små mengdene melk jeg hadde. Fortsatte å pumpe ei uke, men slutta med det også når jeg til slutt bare fikk ut 20 ml på en halvtimes pumping... :sukk:

Gode bh'er er alfa omega! Egentlig er bh'ene kjempegode, men selve vekta av puppene er så tung å bære til tross for god støtte. Kjenner det veldig godt i skuldrene, nakken og ribbeina med en gang jeg tar på vanlig bh. Bruker derfor bare ammebh nå, gode å ha på, men det ser ikke akkurat så pent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Dårlig med oppdateringer her for tiden... :sjenert:

L. og jeg var hos legen denne uka. L. har veldig stramt/kort tungebånd, det ligger festet helt utpå tungespissen, og tungen er derfor hjerteformet. Helsestasjonslegen ville ikke gjøre noe med det på 6ukers kontrollen, men det har jo blitt mer framtredende etterhvert. Mye enklere å gjøre noe med det nå, enn å evt. legge han i narkose når han er 2 år pga. språkproblemer. Legen sendte henvisning til sykehuset, så nå er det bare å vente på time.

Med det samme jeg var hos legen spurte jeg om henvisning til privatklinikk for brystreduksjon. Henvisningen ble sendt samme dag jeg var hos legen, så nå er det bare å vente på konsultasjonstime. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Uff, stakkars vesle gutten som må til legen! Men det er vel fort gjort, og langt bedre å gjere det nå enn seinare :jepp:

Har han begynt å snu seg ennå eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkars vesle gutten som må til legen! Men det er vel fort gjort, og langt bedre å gjere det nå enn seinare :jepp:

Har han begynt å snu seg ennå eller?

Ja huff, det høres fælt ut at de skal klippe, men de sier at det ikke er noe særlig vondt. Også er det jo fort overstått ja. Tror ikke de setter lokalbedøvelse engang, for det er like ubehagelig som selve klippet.

Han har ikke begynt å snu seg enda nei, men har blitt mer bevegelig når han ligger på lekematta. Snur seg ofte over på siden, men har ikke tippet rundt enda. Det kan vel skje når som helst nå :) Mulig at L. ligger litt bak sine jevnaldrende i utvikling siden han er født 5 uker for tidlig, men det er vel først i 5mnd alder at de begynner å snu seg, er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

I dag rullet L. for første gang fra rygg til mage :hoppe: Det var tydeligvis morsomt, for han rullet over med en gang jeg la han ned på rygg igjen!

Han har begynt å "prate" mer også, våknet kl. 5 i natt av en lysvåken L. som lå og bablet i senga si. Virker som om kløe i gommene plager han enda mer nå, har våknet to ganger om natta i det siste, og det er ikke vanlig til å være han. Han har jo sovet natta igjennom siden han var knappe 3 mnd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Endelig klarer L. å sovne av seg selv i vogna :hoppe: Har brukt å trille eller rugge på vogna hver gang, ellers har han hylskreket leeenge. Nå kan jeg bare legge han ned og sette på høy musikk, så sovner han iløpet av noen få minutter. Deeeilig! Spent på hvordan det blir til kvelden, om han blir like enkel å legge da. Har vært litt trasig de siste kveldene, han sliter med å sovne, og når han først har sovnet ligger han og klynker/gråter innimellom helt fram til kl. 23-24. Har leeenge trodd det har vært tenner på gang, men jeg ser ikke noe tegn til det i munnen hans enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

I dag er snuppen 6 måneder :hjerte: Tiden går altforaltfor fort! Vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt det i det siste, men det er jo sant. Føler dagene, ukene og månedene flyr forbi... Elsker jo å se gutten min utvikle seg og bli stor, men jeg skulle gjerne ønsket at tiden gikk litt saktere innimellom.

Sommeren har endelig kommet til trøndelag. I dag har vi vært på stranda med barselgruppa. Koselig, men det ble litt varmt for L. etter hvert selv om han lå i skyggen hele tiden. Prøvde å duppe føttene hans litt i vannet, men det var ikke så populært ;)

For en måned siden, på 10-årsdagen til meg og sambo, gikk sambo ned på kne og fridde :hjerte: Så nå blir det sannsynligvis bryllup neste sommer! Det klaffer helt perfekt med 11-årsdagen vår på en lørdag, så vi må vel kjappe oss å booke kirke og lokale. Vil ikke ha et kjempestort bryllup, regner med det blir rundt 30-40 stk. Nær familie og gode venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Frida*

Veit godt kva du meiner med at tida går for fort! Her er vesla 4,5 månad. Allerede!

Gratulerer med forlovelse! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...