anneluk Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Jeg jobber i oslo kommune, som er en IA bedrift. Jeg var syk to dager for 14 dager siden, og nå var jeg nødt til å bruke egenmelding igjen. Min leder mente nå at jeg ikke kunne det, at jeg måtte ha sykemelding. Jeg mener det er feil, jeg mener at det bare er på den måten om man har vert borte 8 dager. Da må man vente 16 arbeidsdager før jeg kan bruke egenmelding igjen. Hva tror dere?
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #3 Skrevet 3. juni 2008 Jeg mener du har rett Ganske sikker på at det må være 16 mellom to egenmeldinger uansett hvor mange dager man brukte dem!
Rosalie Skrevet 3. juni 2008 #4 Skrevet 3. juni 2008 Ganske sikker på at det må være 16 mellom to egenmeldinger uansett hvor mange dager man brukte dem! Ikke i IA-bedrift. Der kan man jo spre alle 24 dagene utover året - en og en dag om det trengs, og det er ikke noe krav om hvor mange dager det skal være mellom hver, men man kan maks ta 8 dager sammenhengende.
*Blomst* Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 (endret) Ikke i IA-bedrift. Der kan man jo spre alle 24 dagene utover året - en og en dag om det trengs, og det er ikke noe krav om hvor mange dager det skal være mellom hver, men man kan maks ta 8 dager sammenhengende. Her står det litt : link Endret 3. juni 2008 av Scorpina
Lilleba Skrevet 4. juni 2008 #6 Skrevet 4. juni 2008 Med andre ord: Intet krav om 16 dager i mellom to egenmeldingsperioder, med mindre du har brukt opp max egenmeldingsperiode, som for deg er 8 dager. Du har derfor helt rett, trådstarter. Av erfaring vet jeg at mange arbeidsgivere roter med dette, neppe av vond vilje, men de vet ikke bedre. Ta derfor kontakt med din tillitsvalgte og la han ordne opp, hvis ikke din arbeidsgiver gir seg! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå