Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #1 Skrevet 2. juni 2008 Jeg sendte mail til bl.a. et kjøpesenter og spurte om det var noen ledige stillinger der. Svaret jeg fikk var at jeg burde gå rundt med cv på hver enkelt butikk og spørre. "Hei. Jeg vil gjerne snakke med personalansvarlig/sjefen(?)." sier man det når man kommer inn i butikken, og når man finner rette vedkommende; "Hei. Jeg leter etter jobb jeg. Er det noe ledig stilling her?" ? Jeg har nemlig aldri gjort det før, og aner ikke hva som er vanlig. Er det ikke litt teit å gå innom alle butikkene? Dessuten har jeg ikke erfaring fra butikkjobber. Litt skummelt å møte opp da synes jeg. Får de nesten uansett bedre inntrykk hvis jeg gjør det, eller er det ok å sende en mail til butikkene istedet? Og skrive at jeg kan sende søknad, cv eller møte opp for samtale hvis det jeg har skrevet virker interessant?
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 En venninne av meg fikk seg jobb på den måten nå i våres. Hun var innom 2 kjøpesentre og en håndfull andre butikker, med bare CV. Ikke noe rart å gjøre det på den måten.
Aurela Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Jeg har gått rundt i butikker å spurt om de hadde noen ledige deltidsstillinger. Det var sånn jeg fikk den siste jobben min. Jeg mener det kan være bedre å gå til hver enkelt butikk med en søknad, fordi om ansvarlig er der kan du snakke med dem om hva de trenger og de husker deg bedre enn en mail. Husk at i mange butikker jobber de annsvarlige for hvem som ansettes på formiddagen og ikke ettermiddag da Jeg ville også skrevet søknader til hver butikk, altså forskjellig til klesbutikker og sportsforettinger. Hvis de ikke trenger noen nå, kan du spørre om de vil ha søknaden allikevel, sånn i tilfelle det dukker opp noe om ikke så alt for lenge.
Aurela Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Flere større kjøpesentre har også internettsiden sin en egen kolonne med ledige stillinger. Det er ikke alle butikker som benytter seg av denne, eller alltid den er oppdatert, men du kan jo sjekke der også da
Gjest Gjest_Charlotte_* Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Nei, absolutt ikke teit. Slik har jeg fått meg et par deltidsstillinger gjennom årene. Det er også kjemebra øvelse med å snakke med fremmede, noe man må gjøre når man jobber i butikk uansett. Ta med deg en bunke CV'er, kle deg pent og smil mye. Hvis du har hatt andre jobber, vær positiv om hvordan det var å jobbe der. Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå