Gå til innhold

Grønnsaker


Kara W

Anbefalte innlegg

Vi ønsker å få i oss mer grønnsaker, og tenkte at vi skulle begynne å ha minst en grønnsake til hver middag. Men så var det det å faktisk komme på hva slags grønnsaker og hvordan å tilberede dem.

Så det jeg ønsker meg er lette måter å tilberede forskjellige grønnsaker på. Jeg vet rett og slett ikke hva man kan gjøre med grønnsaker, bortsett fra at de fleste sikkert kan kokes. Jeg kan være ganske lat, så hvis jeg skal klare å gjennomføre dette må jeg begynne veldig enkelt og heller lage mer kompliserte ting etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Ha sukkererter, asparges eller brokkoli, eller alle sammen eller hva du måtte ønske i en bolle, skål eller kasserolle.

Kok opp vann i vannkoker, hell over grøntsakene, sa stå til de er varme (kanskje 3min).

Helle av vannen, ha på litt rapsolje med sitronsmak og litt salt og pepper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med noe saa enkelt som raa groennsaker?

Du kan lage salat av salatblader, tomat, agurk, paprika.. bare fantasien setter grenser.

Du kan koke gulroetter, brokkoli, blomkaal, spinat..

Hva med aa lage wok? Baade sunt og veldig godt! Eller du kan ha litt ekstra groennsaker oppi sausen naar du lager spaghettisaus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman

Og du trenger ikke lage avanserte ting i det hele tatt. ( med mindre du har lyst til det da selvfølgelig)

Jeg spiser endel grønnsaker - men lager aldri noe komplisert.

Råkost/salat er enkelt - bare å kutte opp det du liker å blande sammen.

agurk, tomat, forskjellige typer salat, squash, paprika, sukkererter, vårløk, avocado, stangselleri, feks.

wok er like enkelt - kutte opp grønnsakene, og hiv de i woken evnt. en vanlig stekepanne eller en vid kjele. Ha litt olje i bunnen. Og soyasaus og chilisaus er også godt å ha over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg synst det er veldig godt med ovnsbakte grønnsaker. Er godt til fisk,kylling eller andre middagsretter.

Feks.

Gullerøter, kålrabi, rødløk, selleri, eller det du måtte ønske.

Skjær alt i terninger eller strimler, ha det i en bolle, bland i litt olje, sitronsaft, salt og pepper. Ha det i en ildfast form og steik det i ovnen i ca 30min.

Tilsette forskjellige urter er også godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...