Gå til innhold

Vise frem bildeserie.


Gjest gjest, denne gang.

Anbefalte innlegg

Gjest gjest, denne gang.

Jeg har laget en bildeserie og musikk i tillegg på movie maker. Hva trenger jeg for å få vist dette fram? Tenkte å bruke en laptop, Hva mer trenger jeg? Må jeg feks ha høytalere også? Eller er det nok med den lyden som er på pc`en tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Klatt

Kommer an på en del ting ting: Hvem skal du vise frem for, hvor mange, i hvilket lokale, og hvordan er lyset der?

I store lokaler, for store folkemengder (tenk forelesning på Universitetet), vil jeg si man trenger en prosjektor for å få det opp på stor skjerm, og ha PCen oppkoblet til høytalere.

Hvis man skal vise det til én eller to person som sitter en meter fra dataskjermen kan dataen alene brukes, uten tilbehør.

Laptop fungerer bra, men du kommer med lite informasjon om hvem du skal vise dette frem for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Kommer an på en del ting ting: Hvem skal du vise frem for, hvor mange, i hvilket lokale, og hvordan er lyset der?

I store lokaler, for store folkemengder (tenk forelesning på Universitetet), vil jeg si man trenger en prosjektor for å få det opp på stor skjerm, og ha PCen oppkoblet til høytalere.

Hvis man skal vise det til én eller to person som sitter en meter fra dataskjermen kan dataen alene brukes, uten tilbehør.

Laptop fungerer bra, men du kommer med lite informasjon om hvem du skal vise dette frem for.

Jeg skal vise det frem for ca 60 gjester. Det er i et passe stort festlokale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klatt

Med størrelsen på festlokalet i betraktning vil jeg anbefale deg å plassere laptopen omtrent så langt borte fra deg selv som du regner med gjestene som sitter lengst bak i lokalet vil sitte. Ved å gjøre dette finner du ut hvor godt de ser PC-skjermen fra denne avstanden. Hiv opp bildeserien, og døm selv hvor godt du ser den. Er det tilnærmet umulig å se, bør du tenke på noe annet.

Har du tilgang på prosjektor, så ville jeg uten tvil tatt dette i bruk. Det samme med høytalere, da lyden på laptoper som regel er spak og kan skurre en del på høyt volum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Med størrelsen på festlokalet i betraktning vil jeg anbefale deg å plassere laptopen omtrent så langt borte fra deg selv som du regner med gjestene som sitter lengst bak i lokalet vil sitte. Ved å gjøre dette finner du ut hvor godt de ser PC-skjermen fra denne avstanden. Hiv opp bildeserien, og døm selv hvor godt du ser den. Er det tilnærmet umulig å se, bør du tenke på noe annet.

Har du tilgang på prosjektor, så ville jeg uten tvil tatt dette i bruk. Det samme med høytalere, da lyden på laptoper som regel er spak og kan skurre en del på høyt volum.

Takk skal du ha Klatt. :)

Da skal jeg sjekke ut litt ang prosjektor. Det vil ikke bli bra med bare laptopen iallefall. Alt for lite. Må ha store bilder. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...