The Kitten Skrevet 3. juni 2008 #21 Skrevet 3. juni 2008 Jan Thomas er 41, og kjæresten er 18. Det slo meg plutselig at dersom kjæresten var ei jente, så ville folk hylt opp om den gamle grisen som legger seg etter ungjenter, og han burde skamme seg, og hadde jeg vært moren til attenåringen osv.... Er det mer akseptabelt så lenge 18-åringen er gutt? :klø: For meg spiller det ingen rolle om det er en gutt eller jente. Dette er to voksne mennesker som har tatt et valg, mer er det ikke å si om den saken. Hilsen The Kitten :banantroll:
mysan Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #22 Skrevet 3. juni 2008 Nå vet jeg ikke om man er spesielt voksen når man er atten, men det kan jo diskuteres opp og ned i kilometerlange tråder uten at man kommer til noen enighet... Ellers gjør det ikke meg noe heller, jeg mener stort sett at alder kun er et tall. Likevel steiler noe i meg som mor når for eksempel datteren min har kontakt med menn på over tretti og nærmere førti... (selv om jeg også hadde det da jeg var atten...men det var jo meg )
Gjest Tamsin i.i. Skrevet 3. juni 2008 #23 Skrevet 3. juni 2008 Jeg tenker på Jan Thomas som en litt umoden tenåring, er nok derfor jeg ikke synes det er spesielt ille. Enig. I hodet mitt er han i slutten av 20-årene, kanskje pga væremåte, så jeg har aldri hengt meg opp i at kjæresten er så mye yngre. Og hva så at det er stor forskjell? De blir begge en erfaring rikere når forholdet en gang tar slutt, om folk har et problem med det så får de lette på ræva og skaffe seg et liv.
Gjest 5CB9E4 Skrevet 3. juni 2008 #24 Skrevet 3. juni 2008 Det mange ikke tenker over, er at homofile utgjør en liten andel av befolkningen. Da går det ikke an å henge seg opp i lite relevante ting som alder, når en leter etter en potensiell kjæreste.
Gjest Glør Skrevet 3. juni 2008 #25 Skrevet 3. juni 2008 Det var da en tråd her inne hvor noen hylte litt om dette også, for ikke så lenge siden? Men jeg tror at kjendis/ikke kjendis har mere å si forhold til dette enn kjønn. Som flere har nevnt i tråden er det nok av eksempler på kjendiser med stor aldersforskjell, men at vi da ser annerledes på det, fordi vi på en måte "kjenner" menneskene. Når en anonym person på nettet skriver om en 40-årig mann som er sammen med ei 20 år gammel jente virker det som om flertallet da ser for seg en halvalkoholisert tjukkas i helsetrøye, eller noe sånt, og da blir det hyling. I det virkelige liv tror jeg det i stor grad er sånn at man først legger merke til alderforskjellen, men så sklir den i bakgrunen hvis man gir seg selv muligheten tl å bli kjent med menneskene.
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #26 Skrevet 3. juni 2008 Tror det heller er slik at ingen forventet noe mer av Jan Thomas.
mysan Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #27 Skrevet 4. juni 2008 Tror det heller er slik at ingen forventet noe mer av Jan Thomas. Forventet og forventet - den forrige kjæresten hans var ti år eldre enn ham eller noe sånt. Antakelig bryr han seg katta om alder. Og bra er det.
RedFox81 Skrevet 4. juni 2008 #28 Skrevet 4. juni 2008 Men er de virkelig et kjærestepar da? For at jeg så en episode med "En dag med Jan Thomas", og der var det den gutten, jobbet på frisørsalongen hans som læring/assistent. Og Jan Thomas behandlet ham som et barn, rett og slett - var streng, hersket med ham, kritiserte litt og flirte av han litt. Eller blander jeg noe?
mysan Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #29 Skrevet 4. juni 2008 Han jobber som assistenten hans, så det stemmer sikkert det. Og i en jobbsituasjon kan man ikke favorisere kjæresten sin eller gi ham særbehandling. Jobb er jobb
RedFox81 Skrevet 4. juni 2008 #30 Skrevet 4. juni 2008 Okey.. De oppførte seg slett ikke som kjærester i det programmet, bare..
mysan Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #32 Skrevet 5. juni 2008 Nå var jo poenget, Frey, at jeg synes det var rart at ingen hylte opp om dette forholdet, - noe jeg innbilder meg at de ville gjort om gutten var ei jente. Ergo er det egentlig ingen som har hengt seg opp..
Frey Skrevet 5. juni 2008 #33 Skrevet 5. juni 2008 Nok til å lage en tråd om det i alle fall ser det ut til
mysan Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #34 Skrevet 5. juni 2008 Jepp, selv om tråden snudde seg fra egentlig tema, til å omhandle Jan Thomas og hvorvidt han er pen eller moden eller ingen av delene. Det har du rett i...
Nigo-san Skrevet 6. juni 2008 #35 Skrevet 6. juni 2008 For å pense tråden litt tilbake da, så aner jeg knapt hvem Jan Thomas er eller hvordan han ser ut, og ikke skal jeg spekulere i om han er moden eller ei. Men jeg skal love at jeg hadde hylt hvis mitt 18-årige barn hadde kommet hjem med en kjæreste som var over dobbelt så gammel. Om det er gutt og mann, jente og kvinne, gutt og kvinne eller jente og mann gir jeg fullstendig beng i, jeg liker det ikke uansett. Så intolerant er jeg.
Nigo-san Skrevet 6. juni 2008 #36 Skrevet 6. juni 2008 Og ved nærmere ettertanke hadde jeg hylt enda høyere hvis jeg var mor til 41-åringen. Det hadde rett og slett vært pinlig. Så reaksjonen hadde nok vært noe i nærheten av: "Anders, hvis du ikke finner deg en type på din egen alder, skal jeg komme med stokken min og gi deg pryl!"
Gjest Gjest_caskr_* Skrevet 6. juni 2008 #37 Skrevet 6. juni 2008 Hm. Jeg synes ikke 18 og 41 er noe drøyt i det hele tatt. Helt greit.
Gjest meh Skrevet 6. juni 2008 #38 Skrevet 6. juni 2008 Jeg gidder ikke å bry meg, ikke sånn at de skader andre akkurat.
Gjest Gjest Skrevet 29. juli 2008 #39 Skrevet 29. juli 2008 Jan Thomas har fridd! http://www.seher.no/php/art.php?id=780895 La forøvrig merke til at de likner veldig på hverandre på bildet. Liknende t-skjorte, samme hårsveis, og den yngste har begynt å anlegge skjegg også
waco Skrevet 30. juli 2008 #40 Skrevet 30. juli 2008 Disse aldersforskjellene er vel mer naturlig enn uvanlig når det gjelder homofile. kan ikke tenke meg ett eneste homofilt menneske som ikke har hatt seg med en gamling da han var ung, og en ung da når han ble gammel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå