Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

For 3 år siden fikk jeg bekreftet at jeg er allergisk mot:

Gress(timotei), trepollen(lønn), nøtter, eggehvite, melk, peanøtt, hasselnøtt, paranøtt, mandel og kokosnøtt.

Jeg prøver mitt beste å unngå å spise noe jeg er allergisk mot, men allikevell så kan jeg til tider plages veldig med magesmerter, løs mage og luft i magen.. Kan dette skyldes kryssallergier? Det er ikke alltid jeg er like flink til å holde meg unna alt jeg er allergisk mot, skal ikke si noe annet, men er helt klar over at jeg da får vondt i magen. :sukk::)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hei.

Gress(timotei), trepollen(lønn), nøtter, eggehvite, melk, peanøtt, hasselnøtt, paranøtt, mandel og kokosnøtt.

Jeg prøver mitt beste å unngå å spise noe jeg er allergisk mot, men allikevell så kan jeg til tider plages veldig med magesmerter, løs mage og luft i magen.. Kan dette skyldes kryssallergier? Det er ikke alltid jeg er like flink til å holde meg unna alt jeg er allergisk mot, skal ikke si noe annet, men er helt klar over at jeg da får vondt i magen. :sukk::)

Ja, dette kan godt skyldes kryssallergier. Spesielt i den perioden nå, når det er så mye pollen ute.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så ta og google kryssallergi, og så finner du den listen over frukt og grønnsaker du kan reagere på..

I tillegg vil jeg råde deg til å gå over til soya- og rismelk produkter. (Hvis du ikke allerede bruker det) :)

Gjest Gjest_smiley_*
Skrevet
Hei.

kan også være at du har matintoleranse mot div produkter. Jeg har plagdes med samme symptomene som deg. Viste seg at jeg hadde intoleranse mot melk, hvete, soya, banan og nøtter....

Gjest Bolledeig
Skrevet
Ja, dette kan godt skyldes kryssallergier. Spesielt i den perioden nå, når det er så mye pollen ute.

Hvis du ikke allerede har gjort det, så ta og google kryssallergi, og så finner du den listen over frukt og grønnsaker du kan reagere på..

I tillegg vil jeg råde deg til å gå over til soya- og rismelk produkter. (Hvis du ikke allerede bruker det) :)

En med allergi mot timotei kan også reagere(krysse) mot soya, som har proteiner i seg som minner om peanøtter. Anbefales derfor ikke :)

Skrevet
En med allergi mot timotei kan også reagere(krysse) mot soya, som har proteiner i seg som minner om peanøtter. Anbefales derfor ikke :)

Oi.. Det var jeg faktisk ikke klar over. Man lærer noe nytt hver dag :)

Det jeg siktet til var TS`sin melkeallergi, og hvis TS ikke har byttet ut melken, med andre produkter, kan det være lurt å gjøre med tanke på magesmertene.

Men dog, da ikke til soya, i en utprøvingsfase ihvertfall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...