Gå til innhold

Navn


Liset

Anbefalte innlegg

Nå er det ikke så lenge til juli/august bebisene kommer!

Vår navn prosess har ikke akkurat gått lekende lett... Vi venter en gutt, og guttenavn synes vi har vært vanskelig. Men nå tror jeg at vi har bestemt oss. Endelig! Vi har iallefall noen forslag, så får vi se når gutten kommer om han er det ene eller det andre.

Dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, vi er LANGT FRA å bestemme oss også. Vi har rett og slett ingen gode forslag engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snevret det inn til fire alternativ forrige uke, så skulle vi ha de 4 å velge i når han var her. Se hva han passer til :) Men i går kom vi på et navn til, og når vi snakket om det sparket han så mye. Så da må vi nesten ha det med på lista :ler:

Så - vi har 5 navn klare å velge i når han kommer. Bestemmer oss ikke på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavnet hadde vi egentlig i boks før vi begynte med prøvingen. I følge ultralyden blir det også en jente..men sikker kan man ikke være før den er ute..

Når det gjelder guttenavn, så klarer vi egentlig ikke å bli enige med oss selv, hva vi synes er fint..så det får vi eventuelt ta dersom det viser seg at det blir en gutt når den kommer ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei navn er vanskelig. Har vel 2-3 alternativ, men kommer ikke til å bestemme oss for noe før junior ser dagens lys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavn er bestemt. Guttenavn er litt usikkert.... det jeg liker best uttales litt stygt på min dialekt :sjenert: Kristoffer, men på min dialekt blir det "Kriståffå", og det synes jeg ikke høres så fint ut. Mannen har et alternativ til, men er ikke heeelt sikker på det enda. Vi får jo først se om det blir :babygutt: eller :babyjente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jentenavn er bestemt. Guttenavn er litt usikkert.... det jeg liker best uttales litt stygt på min dialekt :sjenert: Kristoffer, men på min dialekt blir det "Kriståffå", og det synes jeg ikke høres så fint ut. Mannen har et alternativ til, men er ikke heeelt sikker på det enda. Vi får jo først se om det blir :babygutt: eller :babyjente:

Hehe, vi har jo termin samme dag LilleKylling. Og jammen har vi ikke samme navn på lista også ;) Det var når vi snakket om Kristoffer han sparket og ble så ivrig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Nei, vi er IKKE enige enda...ikke om annet enn at jenta skal få mellomnavnet Marie ;) ...og skulle det bli en gutt har vi derimot navnet klart! :ler:

Men, jeg tror denne jenta blir navnløs en stund gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange navn som passer til Marie da! Og veldig mange fine jentenavn der ute!!

Jeg sa jo at vi hadde bestemt oss..... Men det har vi ikke! Nå har det kommet noen nye navn til listen og noen har falt fra.

Mamma kom med et forslag som jeg "tygger" litt på om dagen. Synes det er fint, men kanskje litt tungt. Zakarias eller Sakarias hva synes dere om navnet... Er ikke så mange som heter det heller.

Meninger tas imot med takk (er litt moro og høre hva andre synes også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk blitt enige om et navn (hadde aldri trodd det etter måneder med diskusjoner) :) Men kommer ikke til å kringkaste det før vi har møtt vår lille gutt og funnet ut om det "passer".

Liset: Sakarias er et spesielt navn som ikke alle har, i hvert fall :-D Kanskje litt tungt ja, men dere må nesten bare smake på det, og finne ut om dere selv liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg hadde kommet til at vi skulle begrense det ned til 2-3-4 alternativ, og så vente til han ble født og se hvilket som passet best. (og ikke kingkaste alternativene før vi hadde bestemt oss når vi hadde sett ham)

Men hittil har vi egentlig bare kommet på et alternativ, som ingen av oss er heeeelt sikker på, men ettersom det er bare det vi har kommet på, så ligger det nå i bakhodet og jeg begynner å venne meg til det... og tenker litt på ham som det... Men, jeg VIL se om det passer før vi sier det til noen, og kanskje klarer vi finne noen andre alternativer i løpet av de siste ukene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har også bestemt oss for å se pjokken før han får navnet sitt, og før resten av verden får vite alternativer. Tror det er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...