Gjest Gjest_ine_* Skrevet 1. juni 2008 #1 Skrevet 1. juni 2008 jeg er 167 og veier 54 kg, og jeg føler meg feit. Jeg spiser for det meste sunt, og trener med vekter. Jeg vet innerst inne at jeg ikke er tykk, men sliter med dårlig selvbilde for både det ene og det andre. Ut i fra BMI så er jeg normalvektig, men man kan ikke alltid stole på den. Noen andre som har samme vekt som meg? Og som er fornøyd?
Gjest Gjest Skrevet 2. juni 2008 #2 Skrevet 2. juni 2008 jeg er 167 og veier 54 kg, og jeg føler meg feit. Jeg spiser for det meste sunt, og trener med vekter. Jeg vet innerst inne at jeg ikke er tykk, men sliter med dårlig selvbilde for både det ene og det andre. Ut i fra BMI så er jeg normalvektig, men man kan ikke alltid stole på den. Noen andre som har samme vekt som meg? Og som er fornøyd? Synd at sånne som deg føler seg tykke.... Du er slank....nyt det og bruk heller energien din på noe annet:) Vekt er ikke et problem for deg.
Rødtoppen86 Skrevet 2. juni 2008 #3 Skrevet 2. juni 2008 Øhm, jeg er 160 cm høy og veier 58kg, og er ikke feit i det hele tatt. Vil tro at du er ganske så slank når du både er høyere og veier mindre enn meg Vet ikke hvordan kroppsfasong du har, men feit er du ihvertfall ikke. Var på stranden her om dagen, og jeg så nesten ingen som hadde samme kropp som meg, det vil si at de aller fleste hadde mage osv, så jeg tror du må se deg selv i speilet og revurdere ditt syn på kroppen din
Gjest Gjest_lillemeg_* Skrevet 2. juni 2008 #4 Skrevet 2. juni 2008 Veldig synd du føler deg tykk, du er jo på grensen til undervekt! Hvis du bruker bmi kalkulatoren som er beregnet på skandinavere så er du faktisk undervektig med en bmi på 18,6, hvor normalen er fra 20-25. Bruker man en bmi kalkulator som er mer universell (for å inkludere div folkeslag) så er normalen fra 18,5-25. Men den nedre grensen er her lavere pga asiatere som naturlig har litt lavere bmi. I følge ernæringsfysiolog jeg har snakket med er bmi mellom 20-25 det beste for skandinavere. Til de som føler for å protestere heftig på at bmi er så relevant: ja jeg vet den kan være litt misvisende, men den kan gi en god indikasjon. Og i ditt tilfelle er du hvertfall ikke feit, heller i tynneste laget. Pass deg så du ikke kommer inn i en vond sirkel hvor denne tanken om å være feit utvikler seg! Og spis nok! Trener du trenger du mer mat enn vanlig!
Gjest Gjest Skrevet 3. juni 2008 #5 Skrevet 3. juni 2008 Jeg har nøyaktig dine tall, og føler meg ikke feit. Jeg er ikke fornøyd med kroppen min, men det er blant annet fordi jeg er utrenet. Jeg vet jo at jeg ikke er feit, at jeg ikke er i nærheten engang, og det burde du også vite. Det som er litt vanskelig med å være misfornøyd når man er såpass tynn, er at man kanskje ikke får all verdens forståelse fra andre. "Du er jo tynn, du har ikke noe å klage over," får man kanskje høre. Men sitt eget syn på kroppen går jo på mer enn selve tykkelsen, og man kan være misfornøyd med form og fasong uansett. Dessuten er det noe med det at når man er like tynn som de "perfekte" jentene, har man også en svært vanskelig standard å sammenligne seg med. Idealkroppen synes på en måte innen rekkevidde, samtidig som man vet at man ikke klarer å nå den... Hvis du skjønner... (Jeg mener ikke dette som en søknad om tillatelse til å klage, men som et lite hjertesukk på vegne av oss som faktisk har reelle problemer med å forholde seg til sin egen kropp...)
Billebill Skrevet 3. juni 2008 #6 Skrevet 3. juni 2008 Du er ikke tjukk. Du er tynn. Slutt å tull - eller søk hjelp.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå