Gå til innhold

Føflekk

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Malin_*
Skrevet

Heihei.

Håper noen kan hjelpe meg.

Jeg er en del føflekker og to store på ryggen plager meg spesiellt.

Litt redd for å skjære de vekk hos legen. Noen som har erfaring med dette?

Noen som egentlig vet hva som er hensikten med føflekker?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan føflekkene blir fjernet kommer an på hvordan de er fysisk, om de har "røtter" på en måte, eller om den virker mistenkelig så de vil fjerne den dypt. Noen føflekker fryses bort, andre fjernes kirurgisk. De jeg kjenner som har fjernet føflekker har nesten ikke arr eller merker etter dem, og inngrepet er lite :) Føflekker har ingen hensikt, de er vel mest "feil" i huden hvor pigmentet, tildels vevet og evt veksten er annerledes enn resten.

Gjest Gjest
Skrevet
Heihei.

Håper noen kan hjelpe meg.

Jeg er en del føflekker og to store på ryggen plager meg spesiellt.

Litt redd for å skjære de vekk hos legen. Noen som har erfaring med dette?

Noen som egentlig vet hva som er hensikten med føflekker?

Jeg fjernet en stor føflekk på ryggen for noen år siden.Fikk en bedøvelses-sprøyte (lokalbedøvelse) direkte i føflekken,og merket bare et lite stikk.Selve inngrepet gjorde IKKE vondt i det hele tatt.Dagene etterpå kjente jeg litt ubehag,men det var ganske ubetydelig.Ingenting å grue seg til :)

Gjest skorpio
Skrevet

Jeg har fjernet en føflekk på ryggen for noen år siden på den måten. Fikk bedøvelsessprøyte rett i føflekken, også ble den skrapt bort. Men jeg har fått et veldig stygt arr. Ser ut som en føflekk, bare at den ikke er brun (på en måte)..vanskelig å forklare.. Men hvertfall..jeg fikk et lite pent arr, så jeg ville valgt en annen metode enn skraping. ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Det var jeg som skrev innlegg #3.Tror dette med pent eller stygt arr avhenger vel så mye av legens ferdigheter som av selve metoden.Da jeg fjernet føflekken fikk jeg henvisning til en privatpraktiserende kirug som visstnok drev med fjerning av føflekker nærmest daglig.Fastlegen min sa rett ut at han selv kunne ha fjernet den,men at jeg da ville risikere et mindre pent arr.Noen leger er nok også mer opptatt av å skape et estetisk pent resultat enn andre.

Skrevet

Jeg har fjernet 3 føflekker på ryggen ved at legen satte bedøvelse og skjærte bort føflekkene. Jeg ble "advart" av legen at det kunne bli stygge arr etter fjerning av føflekker på ryggen, men er fornøyd med resultatet.

Gjest skorpio
Skrevet

Arr har nok mye med gener og gjøre og. Noen får lettere stygge arr enn andre.

Gjest Oxford
Skrevet (endret)

fbdfb

Endret av Oxford

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...